Citat:
Skönt att holders äntligen fattar att de är lurade.
Jag orkar inte läsa eller sammanfatta allt men 3-4 holders började diskutera att de var besvikna över hur det blivit och bristen på aktivitet. Amanda kom in och försökte besvara på engelska. Hon hade inte haft något möte med V&N på hela sommaren. Skrev att holders hade slutat dyka upp på deras events (spel och lekar på discord, digitala interna möten mm) så hon visste inte vad hon skulle hitta på längre. Även någon rad med ungefär samma retorik som V sedan anammat: "WoA will always have this historical status. [...] No one will know for sure, but to say it's all over now is HUGELY incorrect."
Stephanie skrev att hon och A inte fått lön sedan mars och V&N inte tagit ut lön för WoA under 2023. Metaverse blir föga förvånande för dyrt men de ska bygga ett "digitalt galleri".
Sen kom V&N in:
N: "Ibland är det svårt att hitta tid för WoA (med tanke på att WoA inte har ekonomi att betala ut lön så har ju vi jobbat på utan ersättning sen årskiftet), men vi har inte lämnat WoA"
V: Långt meddelande. Hjärteprojekt. Jobbigt att de inte kunnat leverera. Att marknaden kraschade upprepas många gånger. "Men ibland spelar det ingen roll hur mycket man försöker, det finns för många utomstående faktorer som gör det omöjligt att komma framåt."
"Vi ska vara ärliga och säga att vi inte kommer kunna lägga så mycket tid på WoA i höst. Som jag skrev ovan är ekvationen att jobba utan inkomst svår, och när det som jobbas fram inte används blir det ännu svårare. Men vi har vårt galleri som ska släppas, och tar gärna emot förslag på saker att använda det till." Vi ska vara stolta osv osv.
Hårdare ton från holders och fler holders som strömmar till och instämmer. Inget förtroende. Känner sig lurade. Många frågor om ekonomin i projektet. Flera har varit inne här och läst. Irritation över att det var så mycket fokus på att köpa. Frågor om koncernbidraget mm. Vissa verkar först nu fullt förstå att V&N själva höll uppe floor precis genom insider-köp mm.
A&S har ingen insyn i ekonomin, ska ha möte med V&N. Holders önskar svar på diverse frågor efter mötet.
Efter mötet kommer announcement om att discord stängs. Typ så.
Stephanie skrev att hon och A inte fått lön sedan mars och V&N inte tagit ut lön för WoA under 2023. Metaverse blir föga förvånande för dyrt men de ska bygga ett "digitalt galleri".
Sen kom V&N in:
N: "Ibland är det svårt att hitta tid för WoA (med tanke på att WoA inte har ekonomi att betala ut lön så har ju vi jobbat på utan ersättning sen årskiftet), men vi har inte lämnat WoA"
V: Långt meddelande. Hjärteprojekt. Jobbigt att de inte kunnat leverera. Att marknaden kraschade upprepas många gånger. "Men ibland spelar det ingen roll hur mycket man försöker, det finns för många utomstående faktorer som gör det omöjligt att komma framåt."
"Vi ska vara ärliga och säga att vi inte kommer kunna lägga så mycket tid på WoA i höst. Som jag skrev ovan är ekvationen att jobba utan inkomst svår, och när det som jobbas fram inte används blir det ännu svårare. Men vi har vårt galleri som ska släppas, och tar gärna emot förslag på saker att använda det till." Vi ska vara stolta osv osv.
Hårdare ton från holders och fler holders som strömmar till och instämmer. Inget förtroende. Känner sig lurade. Många frågor om ekonomin i projektet. Flera har varit inne här och läst. Irritation över att det var så mycket fokus på att köpa. Frågor om koncernbidraget mm. Vissa verkar först nu fullt förstå att V&N själva höll uppe floor precis genom insider-köp mm.
A&S har ingen insyn i ekonomin, ska ha möte med V&N. Holders önskar svar på diverse frågor efter mötet.
Efter mötet kommer announcement om att discord stängs. Typ så.