2023-08-19, 10:22
Medlem
funktioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenidiot
Grejen är den också, jag hade tramadolmissbruk innan, gick på behandlingshem där jag fick sub, men dem gav mig det för länge så blev beroende av det, slutade med det fast abstinensen va extrem, åt lyrica 2 veckor för kunna sova, sen gick över till trammen, tänker nu, är allt det andra ur kroppen redan eller kommer jag fortfarande känna grov abstinens, hade inte tagit tram på över 3 månader. Innan dem här 17 dagarna, det är de enda jag tänker på, att jag inte vill må dåligt när jag slutar ta :/

Aldrig tänkt på hur lång tid det tog sist när jag blev beroende av tram
Känner igen mig väldigt mycket.. Brukar också studsa fram och tillbaka mellan lyrica och tram utan att kunna sluta. Svårt att säga hur du kommer må men det är bara att ta tjuren vid hornen och gå genom atn. Det du håller på med nu kommer bara driva dig till större beroende och värre avtändningar.

Så bara lägg ner och må lite dåligt några dagar. Du kommer må lite dåligt men så är det med tunga droger. De kommer med ett pris, när man har kört länge så måste man snällt betala priset för det när man slutar. Det är ingen bra idé att skjuta upp det hela tiden för kraschen blir bara större då när du slutar. Du är inte den första personen som mår dåligt när man lägger ner om man säger så. Du kommer klara det kompis! Jag tror på dig!!
Senast redigerad av funktioner 2023-08-19 kl. 10:24.
Citera
2023-08-19, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner
Känner igen mig väldigt mycket.. Brukar också studsa fram och tillbaka mellan lyrica och tram utan att kunna sluta. Svårt att säga hur du kommer må men det är bara att ta tjuren vid hornen och gå genom atn. Det du håller på med nu kommer bara driva dig till större beroende och värre avtändningar.

Så bara lägg ner och må lite dåligt några dagar. Du kommer må lite dåligt men så är det med tunga droger. De kommer med ett pris, när man har kört länge så måste man snällt betala priset för det när man slutar. Det är ingen bra idé att skjuta upp det hela tiden för kraschen blir bara större då när du slutar. Du är inte den första personen som mår dåligt när man lägger ner om man säger så. Du kommer klara det kompis! Jag tror på dig!!

Uppskattade verkligen dig o dina ord, och du har rätt i det du säger, jag borde bara ta tag i det… fast tänker om jag borde söka hjälp på beroende-mottagningen igen även om jag fått återfall. Och få bupronefin fast i en kortare period… den grova AT va mest deppig och ångest, samt myrkryp i benen som hindra mig från somna..

Tack igen för dina ord, ska försöka få hjälp där igen. Har möte med dem den 28de
Citera
2023-08-21, 19:05
Medlem
Tjo.

Jag har 50mg Tramadol Alkaloid Skopje och testat ta 300mg på en gång med noll effekt.
De kommer från nätet och folk skriver bara gott om dem

Har brukat div. opiater under ett halvår och hade tagit totalt 3st 80mg oxys 2 veckor innan.
(Vet att tramadol är svagt jämfört med oxy.)

Enda gången jag fått effekt av tramadol var första gången när jag var 15 år, nodda som fan. Samt när jag hade min första fysiska opiat absitens nyligen så fick jag Sandoz tramadol 200mg av en polare att trappa ner på, de funkade kanon då. Tog bara 100mg per dag, en gång 200mg, kändes som att jag fick effekt.

Med det sagt, är det tolerans från andra opiater som orsakat detta? Fattar fan inget då jag även käkat santeria från nätet som folk skrev att de funkat, men gjorde fan inte det för mig...
Citera
2023-08-21, 19:05
Medlem
Ormhunds avatar
Om 400mg inte ger ett skit, hur högt kan man gå och vad är bra att ta när man gör det?

Depot tabletter, dom vita och gröna.
krossade allt och la det i ett glas vatten och drack det, märker verkligen inngenting 3h senare.
Senast redigerad av Ormhund 2023-08-21 kl. 19:34.
Citera
2023-08-21, 19:43
Medlem
Ormhunds avatar
Det blev en till, krossad - bombad...
inte lilla bomben fy fan.. och ett blådär slank ner nu.
Citera
2023-08-28, 22:55
Medlem
Boys ska ta tram snart första gången hur vet jag om det är depot tablett står inte depot på står bara tramadol sandoz 200mg
Citera
2023-09-04, 01:28
Medlem
trytolearn28s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner
Det är ingen hög dos tram. Har gått på dagliga doser över 1500 mg och det är inget jag rekommenderar. Men du kommer må skit när du lägger ner det, efter två års tid.

Tusen tack! Ja jag har mått skit verkligen. Men också därför man börjat ta det ju…
Citera
2023-09-07, 02:58
Medlem
Jag fick tramadol pulver i ögat kan det vara farligt?
Citera
2023-09-12, 04:02
Medlem
mr.aidss avatar
Hej, vet inte om detta avhandlats tidigare men om en person med stor erfarenhet av alla olika opiater och opioider skulle slänga i sig 1g tramadol på en gång skulle detta resultera i krampanfall direkt?

Brukar äta 600mg+ 400mg i vanliga fall och undrar om de spelar någon roll att jag delar upp doserna såhär? Eller är det bättre att jag tar 1000mg på en gång direkt bara? Det jag söker är så hårt påslag som möjligt.

Tack.
Citera
2023-09-17, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ormhund
Om 400mg inte ger ett skit, hur högt kan man gå och vad är bra att ta när man gör det?

Depot tabletter, dom vita och gröna.
krossade allt och la det i ett glas vatten och drack det, märker verkligen inngenting 3h senare.
Jag kör 2xSandoz var (90e min ca)/varannan timme typ, tills kartan är slut. Då brukar kvällen/natten bli riktigt skön! En stund iaf.. ..det byggs ju upp i kroppen. Vill du bomba och få ett snabbt rus, kommer det gå ur lika snabbt också. Poängen med Tram brukar va att de är långtidsverkande.
(Inte alltid men oftast är det syftet)
Citera
2023-10-03, 15:47
Medlem
Tom Farm (läkemedelsbolag)
Tramol X 225mg

Vad är det för skit egentligen? Inte testat den själv men 2 st begravningar senare börjar jag ställa mig frågan. Vad innehåller den?

Sedan så, de 2 som gått vidare använde även andra preparat, men den gemensamma nämnaren är den Tramol X.

Folk ropar ut direkt när jag frågat på andra ställen/forum att det är Fentanyl i blandat. Stämmer det eller är det skrämselpropaganda?
Citera
2023-10-04, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horknullarn
Tom Farm (läkemedelsbolag)
Tramol X 225mg

Vad är det för skit egentligen? Inte testat den själv men 2 st begravningar senare börjar jag ställa mig frågan. Vad innehåller den?

Sedan så, de 2 som gått vidare använde även andra preparat, men den gemensamma nämnaren är den Tramol X.

Folk ropar ut direkt när jag frågat på andra ställen/forum att det är Fentanyl i blandat. Stämmer det eller är det skrämselpropaganda?

Jag testade en tablett men tyckte ruset kändes konstigt och smutsgt.

Fick dessutom konstiga biverkningar som jag aldrig tidigare har fått med T3 eller något annat märke.

Om du har kommit över några själv så rekommenderar jag dig starkt att slänga dem och fixa några bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in