2023-08-18, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rekylkrut
Om inte fler var inblandade

Burkletargänget kanske också hjälpte till att städa, sekten!!!
Citera
2023-08-18, 22:15
Medlem
Hur dog SD, tror inte jag läst det någonstans, va väl ngn som satt häktad först då man misstänkte mord
Citera
2023-08-19, 03:44
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imse7879
JH/BeholderX (samma person) är en av personerna som Lena skulle åka tillsammans till Norge med och det har väl även spekulerats i om de hade en pågående kärleksrelation vid tiden för mordet. Jag fick i alla fall uppfattningen att JH/BeholderX blev väldigt ledsen och påverkad av Lenas bortgång och oavsett om man avskrivit HD från misstankar om inblandning så är det enligt mig och många andra otroligt märkligt att man letar burkar tillsammans med HD. Smakar riktigt illa i munnen men som jag skrev är det nog ingen högoddsare om de med tiden utvecklar en kärleksrelation.

Det gör de rätt i.

Beholders känslor kanske svalnade när han fick läsa i FUP hur många simultana KKs pastor LW hade.
Och när hon skrev till sin vän om hans "fula
getskägg". Och skrev att hon inte såg något långvarigt förhållande framför sig med honom utan att hon bara lekte med honom. Och utnyttjade honom för att göra SD svartsjuk.

Både HD och Beholder har varit utsatta för LWs egoism och hänsynslöshet så det är inte konstigt om de förstår varandra.

Vad har HD gjort som ni vill straffa henne för egentligen? Hennes man hade en långvarig affär med deras vigselpastor och mördade henne till sist. Varför ska HD straffas, förtalas och förföljas för det? 5 år efter mordet. Räcker det inte med det SD och LW har utsatt henne för under så många år?
Citera
2023-08-19, 04:04
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Skrämmande, prioriteringarna är väldigt skeva.
Stefan hade inside information, nästlade sig in överallt där han kunde få en fördel, precis hela livet kretsade kring jakten på att nå burktronen.
Oerhörda mängder med pengar i omlopp, som av en händelse var det SD och HD som fick fria händer och resurser för att anordna den första/största burktävlingen...ever... eller egentligen var det SD och LW som fixade, men HD tog åt sig äran. Den ekonomiska biten sköttes av SD och redovisades aldrig...
Korruption i sin ädlaste form, SD och HD valde sina "vänner" väl...

Om du tycker att det var oerhörda mängder pengar i omlopp så måste du vara väldigt fattig.

Citat:
egentligen var det SD och LW som fixade, men HD tog åt sig äran

Du vet mycket väl att det berodde på att HD var sjuk och sedan fick hon deras otrohet bekräftad lagom till eventet. Det är inte konstigt att hon inte ville ha något med LW att göra då. Och inte ovanligt att vänner väljer den bedragna kvinnans sida.
Citera
2023-08-19, 04:32
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Oj, kortfattat, Lena var ärlig och dåg att HD hade loggat hennes cacher digitalt, trots att hon inte hade varit på plats och skrivit på remsan.
Lena raderade loggningarna och det var uppstarten till mordet, eftersom HD och SD skulle till USA och delta i nått event, och behövde ex. antal funna loggar.
HD loggade pånytt om fuskloggarna och LW raderade..

När LW dött, loggade HD pånytt fuskloggarna.
Det gällde 17 stycken fuskloggar, vilket är det antal slag som tillfogats med ett redskap, troligtvis Stefans chefs domkraftskaft, som var försvunnet. Allt finns återgivet k tråden. Just domkraftskafter gjorde Stefan en video om som han skickade till åklagare Hiding... sen hävdade han att han iaf inte slagit ihjäl någon med domkraftskaft... helt bissart att bevittna i rätten.

Vilken BS!

Citat:
Lena var ärlig

Ärlig? Hon försökte stjäla en annan kvinnas man när hon var sjuk!!! Ärlig?!

Du vet mycket väl att SD och HD hade ett gemensamt GC-konto som de delade på i samband med skilsmässan. "Ärliga" LW var så småsint att det räckte inte att hon förstört deras äktenskap utan hon missunnade dessutom HD alla loggar.

Innan skilsmässan var hon avundsjuk för att de hade ett gemensamt konto så att HD var delaktig i loggar som SD tagit. Att HD fick ära för det. Trots att HD varit sjuk och inte orkat cacha så mycket själv så kunde inte LW unna henne den glädjen och delaktigheten.

Så fort de delade upp sitt konto började hon tjafsa med HD om loggarna. För att hon var bitter och avundsjuk för att SD ändå inte ville ha henne utan bara ville ha tillbaka HD. Hon straffade SD genom att ge sig på HD.

LW var livrädd och avundsjuk för att de skulle åka till USA tillsammans. När hon äntligen lyckats få i sär dem efter alla år så var hon övertygad om att de skulle bli tillsammans igen om de kom iväg till USA. Jag tror att hon var beredd att göra precis vad som helst för att se till så den resan inte skulle bli av.
Citera
2023-08-19, 04:46
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/nu-ar-det-dags-for-jatteskattjakt

Många miljoner som satsades, men någon redovisning lämnades aldrig in och människorna som beslutade finns inte kvar och huvudpersonen är död...steffe..

BS!!! Skäms du inte över att sitta här och ljuga? Förstår du inte att du förstör din egen trovärdighet totalt?
Citera
2023-08-19, 05:00
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
LW hjälpte till att rigga burkar och ordna med praktiska saker, men det var SD och HD som tog åt sig äran och var ansiktet utåt. LW fick arbeta i bakgrunden, hln var otrlligt lojal och älskade leken..
Det var D@vidssons som skötte den ekonomiska biten. LW fick ingen ersättning alls, hon utnyttjades för sitt engagemang och driv, till skillnad från HD...

HD var sjuk!!!! Har du svårt att fatta det?

Citat:
hln var otrlligt lojal

Lojal? En älskarinna?

Citat:
hon utnyttjades

Hon gick med på att utnyttjas. Det är det som är dealen för en älskarinna.
Citera
2023-08-19, 05:03
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Ju mera jag får höra och läsa om detta så känns det som HD också visste mera än hon sa, varför skulle hon tex bo granne med LW, måste väl funnits massa andra ställen att flytta till

Varför skulle hon bry sig om var LW bodde? Varför skulle hon låta sin mans älskarinna bestämma över henne?
Citera
2023-08-19, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Varför skulle hon bry sig om var LW bodde? Varför skulle hon låta sin mans älskarinna bestämma över henne?

Om man blivit bedragen av en person under lång tid och hatar den så mycket att man vill se den död flyttar man väl inte spåman får den som sin granne, skulle iallafall inte jag göra, om det inte fanns baktanke med det.
Citera
2023-08-19, 08:28
Medlem
Citat:
Om man blivit bedragen av en person under lång tid och hatar den så mycket att man vill se den död flyttar man väl inte spåman får den som sin granne, skulle iallafall inte jag göra, om det inte fanns baktanke med det.
"alla kan göra misstag" Men inte Hanna. Hon är sjuk.
Citera
2023-08-19, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
"alla kan göra misstag" Men inte Hanna. Hon är sjuk.

Ja hon är sjuk i form av att hon är besatt av burkletande det håller jag med om
Citera
2023-08-19, 08:37
Medlem
Citat:
Ja hon är sjuk i form av att hon är besatt av burkletande det håller jag med om
Jag tror det har med en faktiskt grundsjukdom.. "besatthet", hennes föräldrar sa något om det när hon var ung.
SOA:s gredelin bakelse har inga baktankar vilket är bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in