2023-08-18, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Helt otroligt det där med ingen emoji! Vanja är sjukt missnöjd tror jag! Jag klistrar in vad hon hade att säga om sina holders för ett år sedan
https://vanjawikstrom.motherhood.se/world-of-alidia/ar-nfter-och-krypto-en-scam/

Tycker vanja fortfarande att hon förstår? Tycker hon fortfarande att hänga i web3 är det härligaste som finns?

Hahaha jag är så jävla trött på att höra begreppet ”web3”. Vad fan är det ens? Vanja har aldrig lyckats förklara detta.
Citera
2023-08-18, 20:36
Medlem
Katciu88s avatar
Jag tycker vanja bör påminnas även om detta som hon skrev mars 2022
https://vanjawikstrom.motherhood.se/world-of-alidia/svar-pa-era-fragor-2-hur-investerar-man-vad-ar-riskerna-vilket-ansvar-har-jag-niklas-med-mera/

Citat:
Det vi däremot KAN garantera är att vi kommer jobba så hårt det bara går för att förverkliga visionen och se till att värdet skapas. Vi ser ju det här som vårt livsverk, och oavsett hur det går kommer vi aldrig att ta lättvindigt på det eller riskera att schabbla bort det förtroende som ni som väljer att åka med på resan har för oss.
Citera
2023-08-18, 20:55
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Hahaha jag är så jävla trött på att höra begreppet ”web3”. Vad fan är det ens? Vanja har aldrig lyckats förklara detta.

Såhär skriver crypto/ITgeniet vanja om web3

Citat:
Web3 är tredje generationens internet som nu håller på att utformas. Web3 bygger in blockkedjeteknik, decentralisering och tokenbaserad ekonomi (NFT:er). I Web3 kommer ägandet att återgå från de stora techbolagen till upphovspersonerna, då web3 möjliggör bevis av digitalt ägande genom blockkedjetekniken. NFT:er kommer vara en hörnsten i Web3, vilket är en av anledningarna till varför NFT:er kommer bli både extremt viktiga - men också extremt vanliga - i framtiden.

Den första och andra meningen är en lös spekulation. Sedan kommer nonsens, och det sista är klockrent cirkelresonemang.

Man kan inte säga vad web3 är eftersom man inte kan se in i framtiden.
Citera
2023-08-18, 21:45
Medlem
Pragmats avatar

Hela det där blogginlägget är verkligen humor på hög nivå idag. ALLA borde läsa det för att förstå hur jäkla äckligt hon uttryckte sig för att få största möjliga FOMO hos sina följare.

Och detta om kraschen lol: ”Överlag tror jag att denna krasch är hälsosam på många sätt. Dels för att alla lär sig mycket i motgång, men också för att den stora mängd oseriösa NFT-projekt som gav sig in i branschen enbart för att tjäna snabba pengar (men som saknade såväl vision som kvalitet som långsiktigt tänkande) nu rensas ut. De som finns kvar efter den här kraschen är de som har förutsättningarna att vara kvar lång tid framöver och växa sakta men säkert även i en svag marknad. De företagen kommer förmodligen att vara mycket betydelsefulla längre fram. Och mycket stora.”

Hennes svar på den typ enda kritiska kommentaren har också åldrats väl:

” Vi får nog konstatera att vi ser olika på detta, och att tiden får utvisa hur framtiden blir.”

Well well well, hur blev framtiden?
Citera
2023-08-18, 21:59
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Tycker vanja fortfarande att hon förstår? Tycker hon fortfarande att hänga i web3 är det härligaste som finns?

Och vad kommer hon nu göra för att lära kvinnor om web3? För det var ju hennes viktigaste mål. Om det är så viktigt är det definitivt något man kan göra på fritiden.

Det är mycket som inte åldrats väl… Från maj 2022:

Citat:
Jag gick igenom både krypto och NFT:er/blockkedjeteknik i allmänhet, men såklart även World of Alidia och allt vi vill göra för att sammanföra, utbilda, inspirera och entusiasmera kvinnor - samtidigt som vi ger dem en möjlighet till en bra ekonomisk investering (förutsatt att priset på våra NFT:er stiger med tiden) PLUS att de kommer in i Web3. Något jag vet att alla som hakar på detta kommer vara glada för inom ett par år.

Citat:
Hej - och tack! 💞 Självklart har vi gjort köp som inte gått bra, annars hade vi varit omänskliga. 🤪 Men man lär sig på vägen. När NFT:erna inte går så bra som vi hoppats beror det i stort sett alltid på att teamet bakom inte hanterar svårigheter på ett bra sätt, alternativt inte genomför projektets Road Map på det sätt de sagt att de ska. Sen går NFT:er (precis som alla investeringar) förstås upp och ner i värde beroende på hur ex världsläget ser ut.

Citat:
What's in it for me, undrar du? Ja - mitt livs mest fantastiska projekt/företag. Där jag kan använda all kompetens jag samlat på mig de senaste 25 åren och förena det jag alltid brunnit för: Att skapa möjligheter för kvinnor, investera i välgörenhet, kombinera konst, koncept och ett community som utvecklar, inspirerar, utbildar och engagerar kvinnor. Kan inte tänka mig något roligare att få göra resten av livet.

Okej denna var nog värst:
Citat:
Vi kan självklart inte garantera att våra NFT:er går upp i värde. Men det jag KAN garantera är att vi kommer göra allt vi kan och återinvestera i princip alla pengar vi får in för att bygga värden för communityt (världens finaste medlemsklubb, sprängfylld med bra innehåll t ex).

[…]

Återigen - jag kan ju självklart aldrig garantera att priset på WoA NFT:erna går upp. Det vore direkt omoraliskt. Men som sagt så är det jag KAN garantera att vi kommer göra alltalltallt vi kan för att skapa värde för vårt WoA community så att de aldrig ska vilja släppa sina NFT:er. Och vill de inte släppa sina NFT:er så är den naturliga utvecklingen att priset går upp, precis som med aktier.

Vill också säga att av alla de NFT-projekt som jag och Niklas investerat i privat så slår WoA samtliga med hästlängder. Detta säger jag inte för att skryta - det är bara så. Vi gör detta så bra vi bara kan och i förrgår hade vi t ex ett Twitter Spaces (Twitter Spaces är som en livepodd man har på Twitter, och vem som helst kan gå in och lyssna) tillsammans med två andra kvinnliga NFTrojekt, och de var helt blown away av allt vi vill göra för vårt community. Vi har inte råkat på något projekt som vill återinvestera så pass mycket i sina medlemmar. Många NFT-projekt (de framgångsrika) omsätter enorma mängder pengar - men gör väldigt lite (tycker vi) för sitt community. De anordnar någon föreläsning här och där och ger bort lite till välgörenhet - men det är inte på långa vägar i närheten av det vi vill göra. Så vi tror verkligen att genom att bygga på lång sikt och göra det sjukt bra varje steg på vägen kommer vi attrahera fler och fler till WoA (även internationellt) och bygga värde sakta men säkert.
Citera
2023-08-18, 22:36
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Och vad kommer hon nu göra för att lära kvinnor om web3? För det var ju hennes viktigaste mål. Om det är så viktigt är det definitivt något man kan göra på fritiden.

Men asså det är ju helt sjukt när man läser de här citaten. Hur fan funkar det i huvudena på V&N?

Om dom verkligen trodde på det där dom skrev. På bara 1 år göra en helomvändning till: "öh sorry det här var visst svårt, marknaden var emot oss och ni holders suger! Nu renoverar vi hus på Gotland och shoppar loss inredning, niklas är frisk från sin ME, rackarns bästa sommaren EVER tjingtjongtingeling!*regnbågeenhörninghjärtahjärta emojis"

Det går inte ihop??? En normal, empatisk människa hade brutit ihop. Och framförallt inte gett upp än, ett livsverk ger man många år.

Vad fan är det med V&N??? Några ord som kommer till mig för att beskriva dem; empatistörda, självcentrerade, verklighetsfrånvända, barnsliga... Men det är svårt att bearbeta allt deras beteende till en helhet.
Citera
2023-08-18, 22:50
Medlem
kaktusplastiks avatar
Nu har bloggbevakning gjort ett inlägg på sin insta och någon har taggat in Niklas 🤭

https://www.instagram.com/p/CwGVWchIfZ4/
Citera
2023-08-18, 23:08
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Men asså det är ju helt sjukt när man läser de här citaten. Hur fan funkar det i huvudena på V&N?

Om dom verkligen trodde på det där dom skrev. På bara 1 år göra en helomvändning till: "öh sorry det här var visst svårt, marknaden var emot oss och ni holders suger! Nu renoverar vi hus på Gotland och shoppar loss inredning, niklas är frisk från sin ME, rackarns bästa sommaren EVER tjingtjongtingeling!*regnbågeenhörninghjärtahjärta emojis"

Det går inte ihop??? En normal, empatisk människa hade brutit ihop. Och framförallt inte gett upp än, ett livsverk ger man många år.

Vad fan är det med V&N??? Några ord som kommer till mig för att beskriva dem; empatistörda, självcentrerade, verklighetsfrånvända, barnsliga... Men det är svårt att bearbeta allt deras beteende till en helhet.

Jag hade SKÄMTS nåt så oerhört om detta var jag. Hade inte vågat visa mig ute och absolut inte lägga upp skrytinlägg i sociala medier. Men V&N verkar inte tycka att de gjort något fel. Måste vara skönt att vara så befriad från självkritik.

De har gladeligen spekulerat med okunniga människors pengar, förlorat allt och tycker nu att investerarna är taskiga som håller på och ställer frågor.
Citera
2023-08-18, 23:13
Medlem
Citat:

Det är mycket som inte åldrats väl… Från maj 2022:

DET HÄR. Funderade också på om jag skulle göra snabbgräv och sammanställa alla lögner svart på vitt, men bra början här. Tack.

Vanja måste väl varit i något psykosliknande tillstånd under hela den här perioden. Typ ger mig Knutby-vibes. Så galet frälst och helt fullkomligt slukad av sitt egna la la land. Hon trodde verkligen stenhårt på denna NFT-fantasi och lyckades få med flera av sina lojala följare i diket på kuppen.

Jag kan nästan av den anledningen ömma för henne, men sättet som hon och Niklas väljer att hantera detta i dagsläget är det bara skamligt och vedervärdigt. Förtjänar med all rätta att tas upp och ifrågasättas rejält.

Jag hade velat se att de faktiskt erkänner sitt misslyckande, erkänner att de hade det riktigt knivigt ekonomiskt, erkänner att de såg NFT-projekt som ett effektivt sätt att få snabba pengar, erkänner att pengarna gått till Gotlandshuset och erkänner att Vanja aktivt blåste sina följare för att medvetet försöka låta detta projekt och soppa rinna ut i sanden.

Pengar till köpare kommer givetvis inte kunna åtgärdas. Men en ursäkt är ta fan det absolut minsta. Och då är jag inte en holder, medlem i Discord eller ens en följare av Vanja. Tycker bara detta är så fruktansvärt ruttet.
Citera
2023-08-18, 23:23
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Kikade på de olika rollerna som står listade i discorden.

WoA fam (minst 1 NFT) ska bland annat få:
- Free monthly workshops
- Access to WoA digital hub
- Access to Metaverse Experience

Enlightened (7+ NFT:er) ska bland annat få två gåvor per år.

Detta står alltså fortfarande idag. De måste ha vetat i minst 8-10 månader att mycket av detta inte kommer ske. Ändå har det fått stå kvar medan införsäljning sker. Är det också den globala ekonomins fel?
Ursäkta en kanske något dum alternativt naiv fråga, men vad betyder ”Access to Metaverse Experience” i dessa sammanhang?
Citera
2023-08-18, 23:29
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Ursäkta en kanske något dum alternativt naiv fråga, men vad betyder ”Access to Metaverse Experience” i dessa sammanhang?

De skulle bygga ett metaverse, som hade alla deras element och figurer. Om du googlar world of alidia + metaverse kommer du se Vanjas maniska införsäljning av det.
Citera
2023-08-18, 23:36
Medlem
goseigens avatar
Citat:
...

Citat:
Ursprungligen postat av Vanja
Jo - därför att jag ju förstått vad det handlar om

Det är MLM-språk för att hon har förstått vad MLM går ut på. Det är ett säljargument i vissa sådana organisationer. Det gäller bara att vara lite smartare och charmigare än andra, så kan man gå plus, även om det är ett pyramidspel.

Man får dock inte säga det med clara verba.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in