2023-08-18, 15:35
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synagogan
https://postimg.cc/gallery/MGpBPRd

Tack!

Jag kände faktiskt till henne redan på sent 90-tal, och förändringen från då är häpnadsväckande.

Hon har ju alltid haft något stört över sitt leende och sina artiklar, men tidigare hölls det antagligen under kontroll. Har hon börjat slarva med medicineringen av någon psykisk sjukdom på senare tid?

Hennes föräldrar måste vara stolta. Expressen borde göra en intervju med dom.
Senast redigerad av SexgalenZombie 2023-08-18 kl. 15:44.
Citera
2023-08-18, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noosy
Krävs antingen/eller/och en gedigen utbildning och en åtråvärd kropp för att kunna försörja sig som PT. Eller en charmig och entusiasmerande personlighet.
OF är mer hennes grej.

Ja, man behöver gå vissa kurser, men hur kroppen ser ut är inte så viktigt. Känner flera personer som jobbar som PT och de lever på engagemang och kunskap, inte på att deras kropp är nåt speciellt (snarare tvärtom).
Citera
2023-08-18, 16:40
Medlem
https://www.expressen.se/kultur/marianne-lindberg-de-geer/vad-finns-kvar-nar-allt-har-sugits-ur-linda-skugge/

Tycker den krönikan sammanfattar vad jag tycker
Citera
2023-08-18, 16:47
Medlem
bajssprutans avatar
Nej fy fan. Det här tänker jag inte titta på.
Borde det inte ligga under Gore och bizarre-forumet?
Citera
2023-08-18, 17:02
Medlem
Feminist och lycklig hora. Min fundering är vad som är skillnaden mellan det Linda Skugge säljer i sitt eget hem, och en hora som visar upp sitt gods i ett skyltfönster i Amsterdam?
Citera
2023-08-18, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benstrackare
https://www.expressen.se/kultur/marianne-lindberg-de-geer/vad-finns-kvar-nar-allt-har-sugits-ur-linda-skugge/

Tycker den krönikan sammanfattar vad jag tycker

Heja Marianne! Där har vi en cool intellektuell feminist med integritet som säger sanningen som den är.
Citera
2023-08-18, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Heja Marianne! Där har vi en cool intellektuell feminist med integritet som säger sanningen som den är.

Nej. Det är ingen sanning som framförs när sakfrågan är prostitution.

Det är inte coolt att sälja sin kropp på en digital bordell för småpengar. Det som pågår är en personlig tragedi för Linda Skugge och hennes barn.
Citera
2023-08-18, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benstrackare
Jag blir så sjukt provocerad av rubriken :
Onlyfans bokstavligen räddade mitt liv

Människan sitter i en bostadsrätt värderad till ca 5 mille ,har haft en inkomst på ca 20+ k /mån
och påstår att hon lider och måste sälja våldsporr
Det är fan ett hån mot folk som jobbar i låglöneyrken

Att dessutom en massa kultur överklass håller med henne är absurt
De är inte förankrade i verkligheten. Visst plockade LS lite pengar jämfört med många andra i kulturvärlden men 20000:- i månaden är inte illa pinkat för en som knappt skriver.

LS pratar hela tiden om att hon har konstant ont i kroppen. Varför får hon inte hjälp med det? Varför får hon inte pengar så att hon klarar sig utan att fläka upp skrevet för allmän beskådan? Har hon ens sökt hjälp?
Citera
2023-08-18, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Hennes far är 84 år och borde skonas från detta. Hennes mor är troligtvis död men är ej 100 på det.
Citera
2023-08-18, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Nej. Det är ingen sanning som framförs när sakfrågan är prostitution.

Det är inte coolt att sälja sin kropp på en digital bordell för småpengar. Det som pågår är en personlig tragedi för Linda Skugge och hennes barn.

Du missförstår nog mig. Det jag menar är att jag tycker att hon till skillnad mot en del andra kvinnliga journalister gör en vettig analys. De andra verkar ju konstigt nog ivrigt heja på och tycka att det hon gör är något bra och frigörande för kvinnosläktet.
Citera
2023-08-18, 18:14
Medlem
Pederhosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/pQvLOW/ingen-kanner-linda-skugge

Bra skrivet av Åsa Lindeborg om fin exhibitionism och ful dito.

Hon har ju helt klart en poäng i att det finns olika typer av exhibitionism, men hon utvecklade inte varför vissa anses finare eller fulare än andra.
Exhibitonism som "ätstörningar, sjukdomar och de obekväma känslorna kring sin kropp "är ju fin exhibitonism i den bemärkelsen att det är saker som personer till vardags är obekväma att uttrycka till andra än sin psykolog, och då kan det ju var nyttigt befriande att se att man inte är ensam om detta utan även finns hos offentliga personer.

Jag kan tom sträcka mig att det finns något exhibitionistiskt värde i när hon är "elak" och öser galla mot en bok skriven av canceröverlevare, i att gå emot strömmen som säger "men så där kan du ju inte säga" och ändå säga obekväma och brutala sanningar i ett sammanhang där man annars förväntas ljuga snällt.

Men däremot finns det ju inget gott som kan komma ifrån att exhibitionistiskt fläka ut grov förnedringssex till offentligheten annat än möjligtvis för den grövre porrindustrin, och att hon gynnar tidigare hatobjekt gör ju inte direkt under för trovärdigheten.

Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Skugge tycks ha upptäckt sin sexualitet, en ökad frihet och acceptans och stolthet över sin kropp och det är något jag tror många kan avunda.

Det är väl snarare tragiskt att det då tar sådana former, jag hade en tjejkompis som växte upp som ful ankunge och upptäckte sin undertryckta sexualitet rätt sent som tyvärr tog uttryck i slampig hypersexualitet och att njuta av att bli sedd som en billig slampa.

När den fasen gick över så insåg hon att det faktiskt inte var någon höjdare att småstället där hon bodde såg ner på och inte tog henne på allvar, men hon kunde iaf flytta till en större stad och börja på nytt blad. Dessvärre tror jag inte att LS som offentlig person har samma möjligheter utan detta är något hon får dras med resten av livet.

Citat:
Tack!

Jag kände faktiskt till henne redan på sent 90-tal, och förändringen från då är häpnadsväckande.

Hon har ju alltid haft något stört över sitt leende och sina artiklar, men tidigare hölls det antagligen under kontroll. Har hon börjat slarva med medicineringen av någon psykisk sjukdom på senare tid?

Jag hade faktiskt viss begränsad kontakt med henne på 90-talet, och även om hon hade en bitchig och fördömande stil i sina skriverier uppfattade jag ändå henne som en innerst inne rätt harmlös och välmenande person.

Nog för att personer kan förändras genom årens lopp och man inte nödvändigtvis behöver ha samma åsikter som när man var yngre, men när personlighetsförändringen blir alltför radikal är det i regel mycket psykisk ohälsa inblandad, och i synnerhet om det är självdestruktiv sådan.
Citera
2023-08-18, 18:23
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Tack!

Eller en gruppintervju med hela familjen Skugge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in