2023-08-17, 13:17
Moderator
Tinuviels avatar
Vilken meningslös pressträff. Vad betyder det i praktiken att vi får från nivå 3 till nivå 4?

Varför ska jag bry mig om dessa kvinnor som talar långsamt och tydligt som om de pratade med lågbegåvade barn?

Sedan kändes betoningen på att hotet från högerextrema grupper väldigt forcerat.

Nu till de meningslösa frågorna från journalister i stil med "varför ändrade ni hotbilden just nu" som i sin meningslöshet bara matchades av svaret "för att vi ser att hotbilden kommer bestå under en längre tid".
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
En bättre jämförelse hade varit hur länge man kan stå i Harlem och provocera med en KKK-tröja utan att något händer. Du kan hävda din "yttranderätt" bäst du vill, men är bra jävla korkad ändå som bjuder in till problem som inget bett om.

Nej, för provoceringen sker i vårat hemland.

En KKK-medlem i Harlem som provocerar är inte på dens hemmamark.

Det är islamisterna som tar sig hit och tror de kan ändra våra lagar och förstöra våran civilisation, inte tvärtom. Genom terrordåd.

Så din jämförelse är helt skev.

Islamisterna styr inte Sverige.
Det gör svenskarna.
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
En bättre jämförelse hade varit hur länge man kan stå i Harlem och provocera med en KKK-tröja utan att något händer. Du kan hävda din "yttranderätt" bäst du vill, men är bra jävla korkad ändå som bjuder in till problem som inget bett om.

Det låter som hets mot folkgrupp. Det är olagligt i Sverige. Att bränna en koran är inte olagligt. Inte att gå ut utan slöja heller. I Sverige alltså. I Afghanistan är det olagligt däremot. Men där är det lagligt att ha sex med barn och gifta sig med barn. Alla länder har sina egna lagar.
Citera
2023-08-17, 13:18
Medlem
En eloge till SÄPO för att de, såvitt jag kunnat höra, lyckas kalla Koranen för "religiös skrift" istället för magplasket vissa andra gjort som benämnt den "helig skrift". Bra gjort! Neutralt och korrekt. En minoritet av världens befolkning är muslimer, ca 20 % kanske, och endast för dem har Koranen någon som helst betydelse. Också bra att SÄPO säger "kränkningar och upplevda kränkningar". För detta med lättkränktheten hos vissa grupper bidrar i allra högsta grad till den problematik som uppstått.
Citera
2023-08-17, 13:18
Bannlyst
det känns inte förtroendeingivande att 3 kvinnor håller i presskonferensen, mitt förtroende för myndigheten sjönk, om möjligt, ännu mer...
Citera
2023-08-17, 13:19
Medlem
Vad är det SÄPO vet som inte vi vet?! Det kanske är läge att berätta för svenska folket vad de vet och vad som gäller!!
Citera
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gyldenbollockes
Jomshof och Hamilton används av främmande makt för att skada Sverige.

Lösningen på hot från främmande makt är inte att böja knä och lyda den som hotar. Har en mobbare någonsin slutat mobba för att mobboffret slickade hans skor?
Det är inte frågan om det. Det är frågan om att inte vara en idiot!
Citera
Medlem
lyktstolpes avatar
Ja jag är glad att jag inte bor i Stockholm iallafall

Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Vad är det SÄPO vet som inte vi vet?! Det kanske är läge att berätta för svenska folket vad de vet och vad som gäller!!

Det enda vi vet är att gränserna är vidöppna och tillgången till vapen i Sverige är god.

De behöver inte frakta med sig saker, det räcker de har en person som skaffar in vapen inom landet gränser, sen kommer terrorsoldaterna på löpande band.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av buddy99
Det "känns" i vilket fall.

Japp, kommer kännas på riktigt sen när vi alla sprängs i bitar bara för att någon tjockis ville retas med muslimer.
Citera
Medlem
gratrunkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Undvik offentliga platser helt enkelt

jag har redan i varit i willys och bunkra mat det här kommer i alla fall sluta illa tror det kommer bli riktig illa

såg inga militär än på gatan tycker det var konstigt hoppas de kommer snart
Citera
2023-08-17, 13:20
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenKlimatkris
Ja, dom visar ju att kritik av islam och deras "heliga" bok straffas med hot, våld och terror. Det går inte att skapa ett drömsamhälle där dessa världar enas, det är bara att glömma.
Sverige "öppnande våra hjärtan" och välkomnade en massa muslimer.
Nu får vi belöningen.
Med krav och hot vill dom nu "ha mera".
Allt är strategiskt. Att befolka norden/europa och sen skapa skräck, för att sen förhandla till sig lagar och regler vi aldrig annars hade haft en tanke på.
Antingen ger vi oss direkt och låter dom ta över, eller så kommer det att smälla, jagas och dödas i all framtid.
Citera
2023-08-17, 13:20
Medlem
IngenKlimatkriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel

Sedan kändes betoningen på att hotet från högerextrema grupper väldigt forcerat.

Dom ville väl ge aktivistmedia något gott att ha som underrubrik. Aftonbladet nappar nog på detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in