2023-08-17, 18:44
Medlem
Inteillapinkats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Rikspolischef Anders Thornberg 'försäkrar' att polisen 'står redo' när terrorhotnivån mot Sverige höjs.
Människor ska fortsätta sina liv 'som vanligt', men vara 'vaksamma'?

För faan Thornberg, det finns massor med folk som varit ' vaksamma' och ringt polisen när de misstänkt tex ett inbrott . Svaret de fått är att polisen inte kan göra nåt förrän ett brott begåtts!
Så vad menar du med vaksam?
Att nån svartskalle går omkring med en stor ryggsäck på en galleria? Eller på Stockholm marathon? Om de ringer polis, kommer ni då?
Skulle inte tro det.😂 Polisen gör nog som vanligt, lägger på luren, och hoppas på det bästa.
Så gör dej inte till. Vi svenskar är luttrade sen många år.
En terrorist i Sverige har fullkomligt fria händer. Och jag tror faktiskt inte det blir nån förändring där förrän efter kanske 3e eller 4e attentatet. Och då i form av nån ny s.k omorganisation inom polisen.😁

Staten borde lägga ' in extra resurser som ta in specialförband ' de farligaste mest riskbedöma individerna som planerar terror bör individerna bör likvideras' med alla tekniska hjälpmedel med tillåtna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Terrorister hotar Sverige.

Då blir lilla Robinist rädd och tycker vi skall tumma på vår yttrandefrihet som en försonlig gest mot extremister.
Gulligt.

Fyfan så vidrigt.
Yttrandefriheten har absolut noll med saken att göra. Noll.
Ingens yttrandefrihet är hotad, och dom par hundra muslimer som kaosat nyligen kaosar inte mot yttrandefriheten heller.
Väx upp.
Citera
Medlem
-Ines-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Varsågod. Är överlycklig över att ha flyttat. Det absolut bästa beslut jag och familjen tagit. Sol 300 dagar om året, palmer och glittrande hav gör det ännu bättre samtidigt som man slipper se araber och somalier precis överallt eller oroa sig för krigskriminalitet.

Själv ser jag fram emot vintern. Jag gillar det nordiska klimatet.

Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Hur känner ni nu?
Är det någon som undviker folksamlingar mer nu än innan?

Det har man ju gjort ett bra tag nu, så man har vanan inne. Ända sedan den där terroristen som körde ihjäl folk i Sthlm City.
Citera
2023-08-17, 18:45
Medlem
Först kidnappar svenska myndigheter deras barn, nu bränner vi deras heliga skrift. När ska vi svenskar lära oss att böja oss på riktigt?

Och hur ska vi yttligare lära oss att böja oss, när det inte räcker med att förnedra våra söner och döttrar medans vi slavar för deras bidrag?
Citera
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inteillapinkat
nope,Livet ska inte begränsas för att det existerar människor med sjuka ideologier och skev trosuppfattning.
Nä det är sant. Men du upplever inte att det är farligare att vara ute nudå?
Citera
Medlem
SlutaCiteraMigTacks avatar
Om de nu höjs till 4 från 3 då hoppas jag att de händer någonting, annars så är det ju helt onödigt att höja.
Citera
2023-08-17, 18:47
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Yttrandefriheten har absolut noll med saken att göra. Noll.
Ingens yttrandefrihet är hotad, och dom par hundra muslimer som kaosat nyligen kaosar inte mot yttrandefriheten heller.
Väx upp.

Du tar den i röven av extremister som surar över att papper brinner.

Vidrigt.
Citera
2023-08-17, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Du tar den i röven av extremister som surar över att papper brinner.

Vidrigt.
Vi slog första slaget.
Citera
Medlem
Spännande slutkläm från Säpo i TV4 nyheterna precis.

"Bla bla bla....Vi vill också påpeka att det högerextrema hotet kvarstår..."

Som att man BARA MÅSTE få in detta också, undrar hur många procent av folket som känner sig oroliga för några högerextrema händelser/angrepp/terrorism.

Som Arne Anka sa, ibland undrar man om man bor i ett land eller i ett skämt !
Citera
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wasp101
Först kidnappar svenska myndigheter deras barn, nu bränner vi deras heliga skrift. När ska vi svenskar lära oss att böja oss på riktigt?

Och hur ska vi yttligare lära oss att böja oss, när det inte räcker med att förnedra våra söner och döttrar medans vi slavar för deras bidrag?

Vi betalar med våldtagna döttrar och att vi håvar in skatt som betalas ut i bidrag.

Detta gör vi till folk som inte tål att papper bränns. Då gör det ont i känslopaketet.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tulsajesusfreak
Eller hur? ”Ring alltid 112 vid pågående brott. Ring 114 14 om du vill komma i kontakt med polisen, exempelvis för att lämna tips eller anmäla brott som inte kan anmälas via e-tjänst.” Jag antar att en suspekt väska räknas som ett pågående brott? Tjock täckjacka i sommaren? Är det löjligt att ringa om man får en ”dålig magkänsla” av ett gäng iklädda burka?

Hur svårt kan det vara att klä ut sig till Foodora leverantör och leverera en bomb nånstans, lika bra jag ringer och tipsar på en gång!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2022-12-31
På ett konstigt sätt hoppas jag att det sker en terrorattack, det kanske är det vi behöver för att enas som ett folk och land. Vi behöver slå ut Islam ur Sverige och Europa fullständigt.

Bara tråkigt att alla dessa radikaliserade muslimer måste döda oskyldiga svenskar. Döda alla politiker istället!

Skulle det hända något så är det koranbrännarna som får skulden, inte islam eller muslimer. Det är så svensken fungerar.

Det är Svenskarnas fel enligt oss själva isf, men inte för att vi tagit in för många och fel personer, utan för att vi inte låtit dem härja och sprida tillräckligt med Islam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in