2023-08-18, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Varför kan det inte det? Fanns inte Breivik? Är han bara en dröm för er högerextremister?

Terrorhotet beror på koranbränningar och hets från högt uppsatta politiker. Du får samma effekt om du hetsar mot AIK's klack, eller andra grupper.
Terrorhotet kommer från människor som anser sig ha rätt att bestämma vad du får eller inte får göra. Terrorhotet kommer även från att vi lurade hit en iranier och ställde han inför rätta för mord på icke regimtrogna som begåtts i iran.

Att hotet är reellt beror på att våra politiker under åratal importerat extrema människor som tror på tomtar och troll samtidigt som de monterat ner polisen mm.

Sedan kan du skylla på koranbränning, SD eller Jamshof eller vad som får dig att sova gott om natten.
Citera
2023-08-18, 16:15
Medlem
Citat:
Varför kan det inte det? Fanns inte Breivik? Är han bara en dröm för er högerextremister?

Terrorhotet beror på koranbränningar och hets från högt uppsatta politiker. Du får samma effekt om du hetsar mot AIK's klack, eller andra grupper.

Verkligen.

Testa bränna AIKs flaggor och annat framför deras ultras på en annan plats än arenan och se vad som händer. Den personen hade inte kunnat gå hem självmant minst sagt.
Citera
2023-08-18, 16:30
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Om du medvetet piskar upp stämningen i ett bråk är du såklart medansvarig om det eskalerar. Detta förstår ett dagisbarn.

Om bara din blotta existens piskar upp stämningen då? Shiter spränger sunni, salafister hatar kuffar?
Blir svårt att blidka alla.
Citera
2023-08-18, 16:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Hur menar du med ”villigt”? Att jag inte spöat upp muslimerna som bor granne med mig?
Nej, jag menar att majoriteten av dina 15000 inlägg på Flashback antyder att du är en menlös idiot som sitter på läktaren och käftar emot utan att någonsin erbjuda en lösning på något problem. Oavsett om frågan handlar om feminism, hbtq, invandring eller terrorism så vet man att du kommer att vara där för att enbart slösa på syret. Att du aldrig är beredd att skita ner händerna för det gemensammas bästa (och våra barns framtid) är en betydande orsak till att vi måste ha dessa diskussioner nu. Hur funkar fredens religion för dig nu när det visar sig att koranbrännandet ger exakt det resultat brännarna önskade? Islam har aldrig haft något till övers för individen, hur kunde du ens tro en sådan sak?

Om man multiplicerar dig med en miljon förstår man enkelt varför vi befinner oss i en situation där en ensam rabiat galning kan lamslå ett helt land. En idiot går att hantera, en miljon idioter blir oundvikligen en maktfaktor oavsett hur efterblivna de är. Lägg till religiösa dårar i den soppan så är västs kollaps bara en tidsfråga. Tack så mycket, din söndercurlade jävel.

Om du inte vill ta din del av ansvaret vore det klädsamt om du åtminstone kunde hålla käften.
Citera
2023-08-18, 16:39
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Om bara din blotta existens piskar upp stämningen då? Shiter spränger sunni, salafister hatar kuffar?
Blir svårt att blidka alla.

Man kan såklart inte rå för någon uppiskning om man inte aktivt bidrar till den.
Citera
2023-08-18, 16:46
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gopnikk
Nej, jag menar att majoriteten av dina 15000 inlägg på Flashback antyder att du är en menlös idiot som sitter på läktaren och käftar emot utan att någonsin erbjuda en lösning på något problem. Oavsett om frågan handlar om feminism, hbtq, invandring eller terrorism så vet man att du kommer att vara där för att enbart slösa på syret. Att du aldrig är beredd att skita ner händerna för det gemensammas bästa (och våra barns framtid) är en betydande orsak till att vi måste ha dessa diskussioner nu. Hur funkar fredens religion för dig nu när det visar sig att koranbrännandet ger exakt det resultat brännarna önskade? Islam har aldrig haft något till övers för individen, hur kunde du ens tro en sådan sak?

Om man multiplicerar dig med en miljon förstår man enkelt varför vi befinner oss i en situation där en ensam rabiat galning kan lamslå ett helt land. En idiot går att hantera, en miljon idioter blir oundvikligen en maktfaktor oavsett hur efterblivna de är. Lägg till religiösa dårar i den soppan så är västs kollaps bara en tidsfråga. Tack så mycket, din söndercurlade jävel.

Om du inte vill ta din del av ansvaret vore det klädsamt om du åtminstone kunde hålla käften.

Kul att du också gillar att diskutera feminism, hbtq, invandring och terrorism! Det är därför såna här forum finns så man kan diskutera saker.

Vet inte hur du definierar ”skita ner händerna” men jag jobbar, betalar skatt och tar hand om mina nära och kära och är trevlig mot främlingar. Mer än så tycker jag ingen kan kräva av en medborgare.
Citera
2023-08-18, 16:56
Medlem
Som jag ser det så är Salwan momika och Rasmus paludan skyldiga till det som nu händer.

Lämpligt vore om de frihetsberövades, Salwan kan utlämnas till Irak han är efterlyst där för flera brott.

Paludan är efterlyst i Turkiet det är lämpligt att skicka honom dit, I samma veva bör åtal väckas mot Chang frick för anstiftan till brottet
Citera
2023-08-18, 17:01
Medlem
Citat:
De går inte att resonera med, dessa högerextremister. Men ja, jag antar på riktigt att de är glada om ett dagis med 50 lintottar sprängs i luften. Om det bidrar till att ytterligare piska upp hat mot muslimer, så är det ett offer man får ta. Så resonerar de, på allvar!

Problemet är att vi har haft oansvarig invandring utan krav på dom som kommit hit. Om du nu har flytt hit ska du anamma seder och bruk här. Det finns ingen som önskar att ett dagis sprängs så sluta med det tramset.

Muslimer lever inte efter våra seder och bruk, eller hur förklarar du alla burkor på våra gator? Hedersmord? Tvångsgiften? M.m det ska inte förekomma i Sverige. Men försvara du deras stenålders mentalitet och skäms när du läser om flickor som dör eller stympas p g a deras seder och bruk.
Citera
2023-08-18, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Kan du se skillnad på 1 mord med 1 kniv, och regelbundna sprängningar som drabbar oskyldiga?

Det är brottslighet som drabbar oskyldiga, men det är inte terrorism.
Citera
2023-08-18, 17:30
Medlem
För att hålla mig On Topic.

Jag kommer inte ändra mitt levnadssätt. Tillåter inte hot mot demokratin ändra mitt liv!
Viktigt att vi inte viker oss. Ska vi hålla oss hemma som ett gäng miskiner på grund av hot?
Snälla stå upp för er själva.

Det är dags att vi svenskar börjar gå med pondus istället för en pinne upp i arslet.

Är så trött på majoriteten av svenskar. Ingen jävla ryggrad någon stans.

Om terrorister attackerar hoppas jag att vi skickar de till Jannah.
Citera
2023-08-18, 17:33
Medlem
KnolaDinMamas avatar
Fråga er själva om islam och muslimer är något vi vill ha i landet när de ständigt hotar oss och är orsaken till att hela landet och dess befolkning sätts i en förhöjd terrorhotsnivå.

Fy fan!
Citera
2023-08-18, 17:38
Medlem
Ingenting kommer att hända!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in