Citat:
Ursprungligen postat av
MrArtur
Du finner vetenskapen mer lik pseudovetenskap. Det var ju övertygande. Jaja. Det är ju det som gör dig till förnekare av den vetenskap som du ser som pseudovetenskap.
När du ser något som du tror tilltalar din konfirmationsbias länkar du dock gladeligen till den. Som ipcc och "Lewis22".
Men om jag frågar dig annorlunda.
Med tanke på all information du fått i tråden, anser du att forskningsläget, även om det är köpt av konspirerande globalistiska makteliter med en agenda som bara framför ett narrativ, eller det du kallar pseudovetenskap, visar tydligt i frågan att mänskligheten bör reducera sina utsläpp?
Eller menar du att din position enligt dig även har pseudovetenskapligt stöd? Kan du också exemplifiera denna pseudovetenskap?
Det är här jag inte håller med dig. Vad skulle det åstadkomma? Skulle vi sluta med utsläppen idag så skulle det ju orsaka mycket lidande, och är inte det ni vill undvika? Eller är framtida generationer viktigare än den nuvarande? Så pass mycket viktigare så vi ska skapa lidande idag för försöka undvika något som kanske inte ens är ett problem om 100 år? För vi har ingen aning om hur samhället ser ut om 100 år, med eller utan klimatförändringar, så att orsaka lidande idag för undvika lidande om 100 år, känns aningen onödigt. Bara titta på de tekniska utvecklingen de senaste 100 åren, det vi såg som omöjligt magi för 100 år sedan är nu vardagsmat. Ska vi istället långsamt minska utsläppen med solpaneler och annan "grön" energi, så kommer det ta för lång tid innan det får effekt, förmodligen kommer det redan vara inbyggt så mycket värme så feedback loopsen har tagit över. Så det är meningslöst att försöka minska utsläppen.
Svaret är som sagt teknologi. Skulle jag inte vara helt övertygad om att teknologiska lösningar kommer fixa det, så skulle jag tro att vi går emot en kollaps av civilisationen istället. Men nu är jag övertygad om att tekniken kommer fixa det. Men hursomhelst vi bor i sverige.