2023-08-10, 15:35
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Det har det säkert (800kg brukar ha koll på sånt/är en jäkel på att googla) och det var nära så sent som i maj, i Madrids 1000-turnering, där Jan-Lennard Struff förlorade kvalfinalen mot Karatsev, fick en plats ändå och besegrade Karatsev i semifinalen innan han föll mot Alcaraz i en jämn final som gick till tre set.

Bra där!
Mitt minne är inte det bästa... då borde det nämnts i det sammanhanget.
Men det minns jag inget av...

Men google kan hjälpa...

https://firstsportz.com/tennis-has-any-lucky-loser-ever-won-a-masters-tournament/
"Jan-Lennard Struff became the first Lucky Loser to reach a Masters final"

https://en.wikipedia.org/wiki/Lucky_loser
It is rare for a lucky loser to win an ATP or WTA Tour tournament
In total, ten men have done it since 1978.

Orkade inte kolla status på turneringarna... men lägre än 1000 iaf
Senast redigerad av gofigur 2023-08-10 kl. 15:49.
Citera
2023-08-13, 12:23
Medlem
ingetbranicks avatar
För den som vill gotta sig åt Boris Beckers problem efter karriären så visar SVT första delen av en brittisk-amerikansk dokumentär i kväll, "Boris Becker: tenniskungens fall". SVT1 kl. 22.00. Andra delen sänds nästa söndag.
Citera
2023-08-13, 21:40
Avslutad
Har försökt hitta videoklipp från de berömda matcherna mellan systrarna Williams och Karsten Braasch där han utklassar dem, utan att hitta något, det finns knappt några bilder alls.

Någon som sett matcherna och varför är de puts väck från nätet?
Citera
2023-08-14, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Har försökt hitta videoklipp från de berömda matcherna mellan systrarna Williams och Karsten Braasch där han utklassar dem, utan att hitta något, det finns knappt några bilder alls.

Någon som sett matcherna och varför är de puts väck från nätet?

Har det nånsin funnits klipp?

"It should be noted that the entire ordeal took place without any linespeople, cameras or prize money, with pride being the only thing at stake."

Men det måste ha varit en stor grej ändå. Kanske fanns det journalister med filmkameror på plats(?) Gemene man hade ju inte sånt i byxfickan 1998.
Senast redigerad av psonpson 2023-08-14 kl. 14:28.
Citera
2023-08-14, 18:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Har det nånsin funnits klipp?

"It should be noted that the entire ordeal took place without any linespeople, cameras or prize money, with pride being the only thing at stake."

Men det måste ha varit en stor grej ändå. Kanske fanns det journalister med filmkameror på plats(?) Gemene man hade ju inte sånt i byxfickan 1998.

Pappa Williams lär ju filmat (som vanligt) men antar att materialet inte blev så roligt att publicera med tanke på resultatet.

Men ja det måste ju varit en stor grej, men antar också att det var ett dåligt betyg för damtennisen att en avdankad gammal spelare utklassade WTA-tourens toppspelare.
Citera
2023-08-16, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Smaken är som baken. Hon är fan en Karen av rang, och det är jag inte direkt ensam om att tycka.
Finns givetvis alltid en liten klick högljudda svagsinta män och lågIQ-varelser som använder rasistiska epitet om starka vita kvinnor som fullt berättigat står upp för det dom tror på eller vet är rätt, men det betyder inte att deras förvirrade åsikter är relevanta, rätt eller att dom utgör något annat än en liten korkad minoritet.

Citat:
Att hon skulle haft rätt när hon bitchat mot domare är en rätt egen åsikt.

Nej, min åsikt är inte egen, den kommer från en människa som har detaljstuderat många av hennes gräl mot domarna med kommenteringen avstängd och verkligen satt sig in om hon hade rätt eller inte, det har du bevisligen inte, så jag kan tryggt upplysa dig om att hon i enormt stor andel av fallen haft rätt när hon starkt stått upp för det hon visste var riktigt, och domarna har haft fel, och i dom andra fallen har hon fullt begripligt trott hon hade rätt. Om man har eller tror man har rätt ska man givetvis stå upp för det man tror på. Skulle aldrig falla mig in att kalla det för "bitchande", ett fult sexistiskt uttryck jag för övrigt aldrig någonsin använt om andra människors argumentation, eller i någon böjning, även om jag ser att bl a du och Fryskyl tycker väldigt mycket om det.

Jag har även sett matcher med Caroline där hawk-eye varit solklart felkalibrerat vilket kommentatorerna gett medhåll om men domarna har inte brytt sig som dom patetiska överviktiga småpåvar dom är.

Citat:
När hon ville ha en challenge på matchbollen Sharapova hade mot henne, tex
Nej, Caroline ville inte ha en challenge mot dopade Sharapova, Wozniacki hade inga challenges kvar och det var hon fullt medveten om. Att du inte greppat vad den incidenten handlade om eller vad som gjorde henne irriterad är väntat, och bevisar att du har mindre detaljkunskaper om hennes incidenter än mig.

Citat:
..eller när hon kräver två servar när hennes förstaserve var ute mot Azarenka, men hawkeye inte funkade.
Hon bad om en ny förstaserve pga fördröjningen, hon hade tekniskt sett rätt till en. Kommentatorerna håller med henne. Ännu en incident där du inte hade koll.

Ang. mobbarvideon du länkar som någon patetisk man klippt ihop för att var elak mot en kvinna han inte kan hantera ärligt. En trovärdig intelligent människa med integritet skulle aldrig klippt ihop en sådan mobbarvideo från första början där massa incidenter medvetet tas out of context, och det relevanta klipps bort. Solklart avsedd att smutskasta, bara korkade sexistiska småpojkar tror den bevisar något. Är man en ynkling och vill smutskasta människor med mobbarvideos ska man göra det med sådana som skadat världen och mänskligheten med sitt agerande, typ politiker, ockrare och dylikt slödder och patrask som förstört på riktigt, inte en tennisspelare vars personlighet man saknar förmåga att klara av.

Klipp 1, Kanepi-matchen, bollen var till synes ute, ser även så ut på märket, Caroline stod och såg att den var ute på märket, men den fete spanjoren Poncho Ayala dömde emot henne, med all sannolikhet felaktigt eftersom han blev irriterad på henne och inte tålde att bli ifrågasatt. Förstår hennes ilska mot denna sopa till domare. Stor humor att hon frågar om han gått i skolan. Ska tilläggas att jag tror hon var ute efter en helt annan fras men fick det fel då engelskan inte är hennes modersmål.

Klipp 2, Azarenka-incidenten. Kommentatorerna håller faktiskt med Caroline i det där korta klippet, och tekniskt sett har hon rätt, hon skulle haft en ny förstaserve pga fördröjningen, även om många felaktigt tycks tro att hon ville haft den pga hennes tolkning av utslaget på den tekniskt ogenomförbara challengen.

Klipp 3, Det sexistiska Nouni-svinet givetvis. Woz har inga challenges kvar, och blir irriterad av att Nouni räddar Shaparova till matchboll med en overrule tidsmässigt fel. Jag förstår hennes ilska när en domare går in och räddar motståndaren utan att denne själv gör en challenge. Men han är som han är.

Han är en äcklig lågIQ-varelse där blotta tonfallet på sina calls visar att han är direkt olämplig som domare då han tror att det handlar om honom och att han är stjärnan när han försöker låta som en förförande Isaac Hayes, trots att det aldrig någonsin handlar om honom, utan spelarna, det som händer på banan och vad som är rättvist, men eftersom han är en neger och populär bland fåren så låter WTA honom hållas med sina nedlåtande avfärdanden. Han är ett självupptaget svin utan dess like, så att den rasisten gett sig på Caroline många gånger blir man inte förvånad av, flerparten av deras gräl har Caroline haft rätt i vilket jag vet med säkerhet efter detaljstuderande av dom.

Klipp 4, hon är sarkastisk kring motspelarens fulande, oj vad hemskt. Eftersom domaren insåg att hon missade att reagera på motspelarens fulande så måste hon nu trycka till Caroline för att rädda ansiktet. Ännu ett domarsvin.

Klipp 5 är intressant, om man ska gå grammatiskt på vad domaren säger, så erkänner hon indirekt att hon haft fel eller gissat på två tidigare calls, men tyvärr har mobbarsvinet som skapat videon medvetet klippt bort det relevanta.

Klipp 6, herrejävlar, man får leta efter ett mer nedlåtande domarsvin än henne, sitter och hånler. När en spelare är upprörd över något eller tror att något är fel ska man för i helvete inte sitta och hånle mot personen samtidigt som man avfärdar den. Kardinalfel av rang.

Klipp 7, domarfettot ljuger först om att linjen nuddades, sen erkänner domarfettot att det såg nära ut, dvs Caroline hade rätt, men påstår ändå att Caroline har fel, baserat på linjedomaren. Näe precis en sån idiot till domare ska man inte stå upp emot.

Klipp 8, hon kastar en racket i marken. Wow.

Klipp 9, Jag håller helt med Wozniacki om att ban-valen var idiotiska, solklart valda ur click-bait synvinkel för att ha den dopingavstängda i spotlight.

Klipp 10, 11 och 12, hon har stor helhärlig humor. Inte undra på att folk tokälskar henne.

Dessutom, som sagt, pga hennes återkomst nu trots ofrånkomligt livslånga smärtframkallande hälsoproblem, en extremt beundransvärd idrottare.

Du har bevisat dig själv genom dina ordval och genom din okunskap om kända incidenter. Vill du med hjälp av din sprudlande positiva personlighet fortsätta ge uttryck för ditt nu bevisat okunniga ogillande av en beundransvärd kvinna som fullt berättigat har skördat mer framgångar än du kan drömma om, och har varit rankad 1 under lång tid? En spelare som får publiken att unisont ställa sig upp och applådera över hennes makalösa bollar i var och varannan match.

Jag pratar gärna om henne.
Citera
2023-08-16, 01:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Han är en äcklig lågIQ-varelse [...] men eftersom han är en neger och populär bland fåren så låter WTA honom hållas

Fan vad du går upp i limningen över skitsaker. Det var då en jävla avhandling man fick läsa här på kvällskvisten.

Ok, så jag bryr mig alldeles för lite för att svara utförligt, men vi kan ju ta två av fallen.

Citat:
Nej, Caroline ville inte ha en challenge mot dopade Sharapova, Wozniacki hade inga challenges kvar och det var hon fullt medveten om. Att du inte greppat vad den incidenten handlade om eller vad som gjorde henne irriterad är väntat, och bevisar att du har mindre detaljkunskaper om hennes incidenter än mig.

Sharapova servar in (vilket hawkeye visade), linjedomare dömer felaktigt ut, Nouni går korrekt in med en overrule, som han ska göra. Då börjar Karen bitcha om att han ska tvinga Sharapova att utmana! Klart jag "greppar" vad incidenten handlar om, det är ju fan bara kolla på videon, men sen har jag ingen lust att utförligt utveckla varenda detalj. Wozniacki hade uppenbarligen fel, och hon ville få Sharapova att tappa koncentrationen genom att hålla uppe spelet. Hon vet att det inte finns någon möjlighet till en challenge där.

Citat:
Hon bad om en ny förstaserve pga fördröjningen, hon hade tekniskt sett rätt till en. Kommentatorerna håller med henne. Ännu en incident där du inte hade koll.

Hade hon visst inte. Visa var i regelboken det skulle stå. Det är till stor del hon själv som håller upp spelet.

Som alla kommentarer till den videon gör klart var Karen väldigt osportslig då hon givetvis såg att hennes andraserve var ut; men ändå har hon mage att kräva en ny förstaserve!

Hursomhelst, jag tar inte dig tillräckligt seriöst för att bry mig om detta, men det är ju fint att du gillar danskan. Får du gärna göra. Att hon får lite applåder nu förtar dock inte det faktum att hon är känd som en stor Karen i tennisfan-communityn.
Citera
2023-08-16, 01:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
För den som vill gotta sig åt Boris Beckers problem efter karriären så visar SVT första delen av en brittisk-amerikansk dokumentär i kväll, "Boris Becker: tenniskungens fall". SVT1 kl. 22.00. Andra delen sänds nästa söndag.

Var den nå bra?
Citera
2023-08-16, 03:11
Medlem
Citat:
Att hon skulle haft rätt när hon bitchat mot domare är en rätt egen åsikt. När hon ville ha en challenge på matchbollen Sharapova hade mot henne..
Citat:
Sharapova servar in (vilket hawkeye visade), linjedomare dömer felaktigt ut, Nouni går korrekt in med en overrule, som han ska göra. Då börjar Karen bitcha om att han ska tvinga Sharapova att utmana! Klart jag "greppar" vad incidenten handlar om, det är ju fan bara kolla på videon, men sen har jag ingen lust att utförligt utveckla varenda detalj.

För det första säger du emot dig själv, du skriver rakt upp och ner att Wozniacki ville ha en challenge, det ville hon inte. Så det var fel från din sida. Att du nu har en efterhandskonstruktion tillgänglig där du ändrar och hittar på nya felaktigheter är helt ok.

Sen så bad inte Wozniacki Nouni att han skulle tvinga Sharapova att använda en challenge, hur sjutton kan du påstå något så jävla dumt?????? Du fortsätter skriva strunt. Hon försökte få honom att fatta att hon ansåg att han borde lämnat det upp till Sharapova att utföra en challenge, vilket hon synligt hade påbörjat, istället för att föregå utslaget av den på en boll som hon trodde var korrekt dömd ut.

..at least let her challenge..

Jag ska skriva om din mening om händelseförloppet så du förstår den ur en annan människas synvinkel, något jag förstår att du har extremt svår att för på egen hand.

Sharapova servade matchboll, bollen dömdes ut, Wozniacki trodde det var rätt dömt och att hon hade räddat matchboll och fått till en deuce, hon ser tacksamt att Sharapova höjer racketen och ska utföra en challenge vilket Wozniacki tror kommer bekräfta hennes poäng, samtidigt som domaren lägger sig i och i hennes ögon föregår challengen vilket i hennes ögon ger Sharapova en felaktig ny chans på en poäng som Wozniacki är övertygad om ska tillhöra henne. Där blir hon med rätta irriterad och argumenterar för sin sak, att han borde låtit henne utföra sin challenge, och att domaren borde dra tillbaka sin overrule(domare är tillåtna att ändra sig).

Klart som fan att hon ska stå upp och argumentera emot, även om jag förstår att vissa gillar kvinnor som bara lägger sig ner och tar emot i tysthet. Jag tvärtom föredrar kvinnor som aldrig någonsin låter sig hunsas av sexistiska grisar, utan alltid argumenterar emot. Att kalla en kvinnas argumenterande för bitchande är så äckligt och svagt.

Citat:
Hade hon visst inte. Visa var i regelboken det skulle stå. Det är till stor del hon själv som håller upp spelet.
Jag tänket inte leta upp någon gammal regelbok från för 10år sedan, men kommentatorerna höll med om ett Wozniacki hade rätt till en ny förstaserve pga den massiva fördröjningen. Vem som stod för fördröjningen är helt irrelevant för att det hade skett en fördröjning, och fördröjningens bestod i avsaknaden av hawk-eye och Azarenka's bråkande därefter, dvs inte Wozniacki. När Wozniacki frågade efter en ny förstaserve hade hon inte uppehållet spelet en enda sekund, samtidigt som det varit över 60 sekunders fördröjning orsakat av teknik och Azarenka. Vilken alternativ verklighet lever du i??? Att det sen blev ännu mer fördröjning pga att domaren som var grovt inkompetent(och inte såg det han hade klart bättre utsikt över än Wozniacki) tillkallade mer personal var hans fel. Inte Wozniacki's.

Kolla på videon i sin helhet, inte den avsiktligt sönderklippta mobbarvideon, även om jag förstår att vissa går igång på sådana, och inbillar sig att dom utgör någon form av bevis för något.

Citat:
Som alla kommentarer till den videon gör klart var Karen väldigt osportslig då hon givetvis såg att hennes andraserve var ut; men ändå har hon mage att kräva en ny förstaserve!

Att massa nollor som har fel skriver en korkad kommentar under en hatvideo betyder inte att dom har rätt. En del förstår det. Att någon tror att någon att annan givetvis såg något är inte likställt med att så verkligen var fallet.

Citat:
Hursomhelst, jag tar inte dig tillräckligt seriöst för att bry mig om detta..//..förtar dock inte det faktum att hon är känd som en stor Karen i tennisfan-communityn.
Huruvida en svagsint sexistisk idiot som sprider upprepade felaktigheter omkring sig och använder rasistiska begrepp om vita kvinnor eller sexistiska begrepp om deras fullt legitima rätt att argumentera för det dom tror på är ju ganska ointressant. Likaså vad massa nollor i tennisfan-communityn av samma slöddriga sort anser.

7st smileys avsedda att förlöjliga någon i ett inlägg med ytterligare två direkta felaktigheter från en sexistisk rasist som länkar mobbarvideos. Tungt.
Citera
2023-08-16, 11:21
Avslutad
Hehe, orkar inte svara på, eller knappt ens läsa, det mesta av ovanstående inlägg. Du får hålla på vem du vill, puma.

Nouni overrulade direkt, vilket var helt korrekt och standard av en bra domare. Att Karen då ville tvinga motståndaren att göra en challenge (vilket givetvis blir fallet om han drar tillbaka overrulen ) är en major bitchmove. Karen får hushålla bättre med sina challenges, det är en poäng med systemet.

Sen är poängen med andra fallet huvudsakligen att hon givetvis ser att hennes egna serve är ut, men att hon är för osportslig för att erkänna det. Hade aldrig Djokovic eller Alcaraz gjort. Sen om du tänker på det lite istället för att bara gå upp i affekt så är det uppenbart att man inte kan bestraffa Azarenka för att hawkeye inte fungerar. Hade hennes challenge varit korrekt (vilket den var) hade det varit dubbelfel. Hade hennes challenge varit inkorrekt och serven inne (vilket vi klart ser på videon att den inte är) hade det varit förstaserve. Sån är regeln. Men om hawkeye inte fungerar är challengen upphävd. Man kan då inte döma på ett sätt som skulle innebära att utfallet blir det samma som om challengen varit inkorrekt.
The rule is very clear for challenges that can't be made. IT is DIFFERENT from other delays. If they would screw over Azarenka by not letting her challenge, AND give Wozniacki a first serve, they would be doubly penalizing Azarenka. So the rule very specifically states that if there is a technical problem that doesn't allow a challenge to be made, there is no first serve.
Citat:
Sharapova servade matchboll, bollen dömdes ut, Wozniacki trodde det var rätt dömt och att hon hade räddat matchboll och fått till en deuce, hon ser tacksamt att Sharapova höjer racketen och ska utföra en challenge vilket Wozniacki tror kommer bekräfta hennes poäng, samtidigt som domaren lägger sig i och i hennes ögon föregår challengen vilket i hennes ögon ger Sharapova en felaktig ny chans på en poäng som Wozniacki är övertygad om ska tillhöra henne. Där blir hon med rätta irriterad och argumenterar för sin sak, att han borde låtit henne utföra sin challenge, och att domaren borde dra tillbaka sin overrule(domare är tillåtna att ändra sig).

Vilket skitsnack. Overrulen kommer direkt, Wozniacki hinner inte tro ett skit, mer än att hon just räddades kvar i matchen då serven var in och Karen slog bort sig. Att en domare drar tillbaka en overrule har fan aldrig hänt, och än mindre för att han ska ge fördel åt en viss spelare genom att tvinga hennes motståndare att utmana. Har du några diagnoser eller tablettmissbruk, eller?

Citat:
Att kalla en kvinnas argumenterande för bitchande är så äckligt och svagt.

Herregud, lugna ner dig lite mannen. Det var för övrigt du som började bitcha om Nouni med en massa rasistiska tillmälen.
Citera
2023-08-16, 14:36
Medlem
Citat:
Att Karen då ville tvinga motståndaren att göra en challenge..
Vilket hon inte vill göra, du förstår verkligen inte det, hon ville få Nouni att förstå att han borde lämnat challengen till henne. Men du vill fultolka Wozniacki till absurdum(att hon försöker tvinga nån göra en challenge, hur jävla dum får man vara?), för du är sexistisk, rasistisk och biased. Synd att du inte kan erkänna det.

Citat:
Sen är poängen med andra fallet huvudsakligen att hon givetvis ser att hennes egna serve är ut
Du får givetvis tror vad du vill i det fallet. Trots att mobbarvideon var full av exempel där domaren bevisligen inte såg saker som hände rakt framför dess ögon, så ser Wozniacki allt. Hon kan inte missa något.

Citat:
..så är det uppenbart att man inte kan bestraffa Azarenka för att hawkeye inte fungerar. Hade hennes challenge varit korrekt (vilket den var) hade det varit dubbelfel. Hade hennes challenge varit inkorrekt och serven inne (vilket vi klart ser på videon att den inte är) hade det varit förstaserve. Sån är regeln. Men om hawkeye inte fungerar är challengen upphävd. Man kan då inte döma på ett sätt som skulle innebära att utfallet blir det samma som om challengen varit inkorrekt.
The rule is very clear for challenges that can't be made. IT is DIFFERENT from other delays. If they would screw over Azarenka by not letting her challenge, AND give Wozniacki a first serve, they would be doubly penalizing Azarenka. So the rule very specifically states that if there is a technical problem that doesn't allow a challenge to be made, there is no first serve.

Korrekt, men som jag väl skrev, folk missförstår vad Wozniacki bad om ny förstaserve över, det var den andra delayen orsakad av att Azarenka gick runt och var ilsk. Inte den tekniskt misslyckade challengen. Kommentatorerna höll med henne. Jag litar mer på dom än nån rasistisk sexist som är närmast korkad. Det går liksom inte att ta dig seriöst.

Citat:
Overrulen kommer direkt, Wozniacki hinner inte tro ett skit
Vad du tror förändrar inte faktumet att Sharapova lyfte racketen och var på väg att utföra en challenge, det syns på bilderna, men att Nouni skyddade henne från att behöva använda den.

Att du är så dum så du inte förstår vad Wozniacki argumenterade kring utan tror att hon försökte tvinga något är talande, antyder vissa saker även om jag inte tänker spekulera i vad.

Citat:
Det var för övrigt du som började bitcha om Nouni med en massa rasistiska tillmälen.
Är du en av dom där hjärntvättade snöflingorna som inbillar sig att det värdeneutrala tekniska och fullt korrekta begreppet neger är rasistiskt bara för att MSM hjärntvättat folket till att inbilla sig det? Det är det inte.

Att däremot kalla en vit kvinna karen för att hon står upp för det hon tror på och argumenterar istället för att lägga sig platt och köras över(sånt som muslimer, bögar och våldtäktsmän går igång på), det är utan tvekan rasistiskt, ett begrepp myntat av rasistiska negroida varelser för att försöka skuldbelägga vita kvinnor som inte är lika korkat lågintelligenta som deras negroida misslyckade motsvarigheter. Du har använt det begreppet om Wozniacki för att tracka ner på hennes personlighet långt innan jag korrekt benämnde Nouni neger, vilket går hand i hand med att du länkar och sitter och kollar på mobbarvideos skapade av integritetsbefriade män som inte klarar vita kvinnor med humor som argumenterar för sin sak.

Slog mig för övrigt precis att bögar använder ofta begreppet bitch. För dom är det tyvärr normal vokabulär.
Citera
2023-08-16, 16:04
Avslutad
Tråkigt att du blir helt rabiat över struntsaker, vi brukar annars ha bra stämning i tennistrådarna. Folk får hålla på vilka de vill, men man kan ju undra om du typ stalkar Karen Wozniacki om du inte klarar av att någon tycker hon är något av en diva. Begrepp som "Karen" eller "bitcha" är tämligen harmlösa, och om du inte kan stå ut med det utan att fullständigt explodera i personliga påhopp och otidigheter kanske du borde logga ut härifrån ett tag.

Citat:
Vilket hon inte vill göra, du förstår verkligen inte det, hon ville få Nouni att förstå att han borde lämnat challengen till henne. Men du vill fultolka Wozniacki till absurdum(att hon försöker tvinga nån göra en challenge, hur jävla dum får man vara?), för du är sexistisk, rasistisk och biased. Synd att du inte kan erkänna det.

Puh-leeze. Har du problem att förstå ords innebörd, eller? Att "tvinga" någon innebär inte nödvändigtvis att antingen Wozniacki eller Kader håller en pistol mot Sharapovas tinning. Igen: serven är in. Den döms felaktigt ut (hawkeye visar senare att den var på linjen). Nouni overrular DIREKT. Replay the point, end of story.

När Karen då säger "at least let her challenge the freaking ball!" så innebär det att hon vill att Nouni ska dra tillbaka sin overrule - vilket en domare aldrig gör, och heller inte hade någon anledning att göra - och därigenom tvinga Sharapova att utmana för att få serven korrekt dömd. Närmast skrattretande att du inte vill se det.

Om Sharapova hade tänkt göra en challenge är oklart (att hon lyfter racketen kan lika gärna vara för att hon tror matchen är vunnen, då hon ju gör det efter Nounis overrule; mest troligt är att hon vill vara på tårna för att se om hon inte kan pressa domaren till att ge henne poängen direkt), men spelar hursomhelst ingen roll. Nouni "skyddar" henne inte från att använda nån challenge. Han såg att bollen var inne, och dömde in den. Synnerligen enkelt.

Här är föresen incidenten, ifall nån annan vill se.

https://www.youtube.com/watch?v=m2RKmJT1nmI

Citat:
Att du är så dum så du inte förstår vad Wozniacki argumenterade kring utan tror att hon försökte tvinga något är talande, antyder vissa saker även om jag inte tänker spekulera i vad.

Jaså? Vad då? Igen, du går helt upp i limningen över småsaker. Även det faktum att Wozniacki försökte fuska lite ett par gånger är liksom ingen biggie, det har vi sett med Kerber, Ostapenko, Ymer och andra vid många andra tillfällen. Man kan vara ett fan av en spelare trots det.

Citat:
Att däremot kalla en vit kvinna karen för att hon står upp för det hon tror på och argumenterar istället för att lägga sig platt och köras över(sånt som muslimer, bögar och våldtäktsmän går igång på), det är utan tvekan rasistiskt, ett begrepp myntat av rasistiska negroida varelser för att försöka skuldbelägga vita kvinnor som inte är lika korkat lågintelligenta som deras negroida misslyckade motsvarigheter.

Da fuck is this?

Citat:
Du har använt det begreppet om Wozniacki för att tracka ner på hennes personlighet långt innan jag korrekt benämnde Nouni neger,

När då?

Nouni är för övrigt fransk, och av algerisk börd. Hans hudfärg är helt irrelevant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in