Wawrinka tog första set, förlora andra i tiebreak. Kommer Wawrinka få motorstopp nu?
Kollar också. (Switchade dock just till Coric-Korda lite; Wawrinkamatchen har inga kommentatorer.)
Check this: Monfils, Raonic, Nishikori, Cilic, Draper, Busta, Vesely, och Opelka är alla med i USO på "protected ranking". Raonic och Nishikori har ju fan inte spelat en match på typ ett årtionde. (Med undantaget att de just gjorde comeback.)
Men visst, det är ju positivt att ha dem i turneringen.
Ja, det är inte rimligt att tro att danskan ska ha nåt att sätta emot nyblivna Wimbledonvinnaren. När det är så pass små startfält (64-lottning, 56 spelare) är det svårt att få några riktiga "drömlottningar". Nu hade Wozniacki lite flyt med första matchen, och kan vara nöjd med det.
Om jag tippar att tjeckiskan vinner med 6-1 6-3, känns det lättare då? Blir det jämnare är det bara att go with the flow.
Hon slog dina siffror i båda set, riktigt rejält i andra.
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Är det suicide watch på Puma Hunter?
Ser ju annars rätt ok ut för det danska smörrebrödet.
Nejdå, jag var som jag skrev på det klara med att motståndet såg omöjligt ut, om något var jag mer glatt överraskad än jag trodde jag skulle bli, hon stod upp mot Wimbledon-vinnaren rejält i andra set och var på väg att vinna det, kunde likväl gjort det med lite mindre otur på ett fåtal bollar. Hade det gått till ett tredje hade jag faktiskt varit öppen för dansk seger.
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
6-2 7-5 till tjeckiskan till slut. Inga siffror Wozniacki behöver skämmas för, alltså.
Ja, det blev kanske lite onödigt jämnt där i andra set
Jag var så inställd på förlust så orkade inte bli nervös över andra set, satt mest bara och var imponerad över den danska gudinnan och hur hon hängde i. Iom att det var nära att hon tog andra så borde jag varit mer nervös eller nervig men hann inte bli det.
Publiken var ju storförtjusta i henne(även om dom inte hejade så mycket som dom borde gjort under andra när Woz verkligen behövde lite pepp), och Caroline har ju utan tvekan mer beundransvärd och underbar personlighet än någon annan jag ser matcher med, ler och skojar och är glad mitt under matchen, medan merparten ser ut som robotar, ofta sura sådana. Finns ju flera skäl varför hon var många normalfuntades favorit under stora delar av sin karriär.
Under alla dom åren jag såg matcher med henne bl a på EurosportPlayer, och lyssnade in mig på alla dom domarbråk hon hade(som vissa okunnigt kritiserar henne för) så var det i stort sett alltid Caroline som hade rätt och domaren som hade fel, men tennisdomare är ett obehagligt släkte. Hälften av idioterna fattar inte ens engelska. När dom är döva så förtjänar dom det välförtjänta förakt dom får av spelarna.
OT: Jag har exempelvis ingen som helst sympati för den där våldsbenägna egyptiern som nu lyckligtvis är avstängd(om än alldeles för kort tid, borde varit 10år och hela familjen borde stängts av för medhjälp), men senast jag lyssnade in mig på hans domarbråk utan kommentering för att höra vad som verkligen sades så var det återigen han som hade rätt och han förklarade sin situation den gången på närmast perfekt engelska, men lågIQ-domaren som hade stora svårigheter med engelskan var för korkad för att fatta. När den dök upp en till från ATP så förklarade domaren fel för denne vad som skett. Jag skulle välkomna ett samhälle där spelarna gick McEnroe lite oftare på domarna, S*M*A*S*H-style.
Samma sak häromveckan, nån ryska som var besviken och skulle slå med racketen i luften, men precis när hon är halvvägs igenom luftsvingen tappar hon fotfästet och racketen flyger oavsiktligt i marken, något domaren var helt stängd för att se eller acceptera, varvid det blev poängavdrag i avgörande läge och förlust.
Men det är ju som bekant ok att osportsligt mobba eller kollektivt straffa ryska idrottare, något amerikanska och judiska idrottare aldrig råkat ut för pga alla deras politiska styrens bevisat orättfärdiga krig, invasioner och ockuperingar, med medföljande massdödande av civila.
Inte för att allmänheten någonsin haft tillräckligt med intelligens för att kunna se igenom MSM's fake news-propaganda och korrekt avgöra om ett krig är illegitimt eller en fullt legitim militär operation för att rensa ut ett genomkorrupt NATO-understött avtalsbrytande styre som ser mellan fingrarna med neo-nazistisk etnisk utrotning av dom som har ett annat modersmål än landets officiella.
Skulle spelats redan inatt men nu är det match igen med Caroline till publikens tjusning. Skulle mött Svitolina men hon blev utbytt mot Gracheva (45) som vann första med 6-4. Dom har aldrig möts förut. 3-2 nu i andra. Wozniacki har mycket otur med bollar i avgörande lägen.
Tyvärr sitter kameran på denna Porsche Court så sjukt lågt så man ser knappt vad som händer på bortre halvan av planen. Hur jävla svårt är det att staga upp en metallpinne och få upp kameran 3m till så utsikten blir duglig!? Emil i Lönneberga hade gjort ett bättre jobb att få upp något litet i lämplig höjd. Dessutom meningslös sponsring, Porsche är livstidsbojkottat här sedan deras vinjettloggor förstörde längdskidorna även för ViaplayPremium-kunderna förra längdsäsongen.
Spelar iofs mindre roll, sedan 10år tillbaka köps ingenting annat än Teslor här. Värderar man människors liv högst köper man inget annat än det märke vars bilar är solklart säkrast och bevisat solklart bäst på att stå emot både frontal- och sidokollisioner. Att dom sen hela tiden uppdateras och blir bättre, plus bergochdalbane-accelerationen som gör att ungar slutar tjata om gråhårsframkallande nöjesparker är en kittlande bonus.
Undra om Caroline tänkt klämma in en ITF nästa vecka för att slakta fram lite mer självkänsla eller om hon ska vila inför US Open.
Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Avdelning lika som bär. Lehecka och Thomas Johansson. Håller ni med?
Ta dig en titt på Ons Jabeur och Samurai Jack.
Edit2: Tusan också. Wozniacki står utan tvekan för dom toksnygga bollarna, räddar poänger som får publiken att applådera och henne bästa bollar är på top 10-nivå, men hon har enorm otur med dom avgörande ögonblicken.
Jag får varva ner med slutminuterna från Frauen Pokal på Viaplay, lite danskt Aalborg Akvavit och vågorna från direktsänd windsurfing på Youtube. Imorgon börjar den direktsända VM-seglingen på Olympic Channel.
Senast redigerad av pumahunter 2023-08-15 kl. 20:19.
Hur bollarna skiljer sig åt mellan turneringar vore också intressant att veta. De i Washington var tydligen väldigt tunga. Fritz var riktigt sur över det i en segerintervju jag såg.
Såg just en intervju på TennisTV med samme Fritz, och igen började han snacka om bollarna. Är tydligen nästan ospelbara: flyger utav helvete. Blev nästan värre då de blir slitna, då filten inte fluffas upp utan nöts bort. Värsta studsbollarna eller kulorna, typ. Enligt Fritz, då. Plus snabb bana. Så jävligt svårt att hålla bollen i banan.
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Du har inte mycket till övers för Michael Chang då, gissar jag?
Lite skevt är det allt. Undrar om inte Stefan blev lite konfunderad av det och kanske tappade fokus; när blir det break för sushi, typ?
Jack Sock, där har vi en hellylleamerikan, fuck yeah!
Ska dock erkännas att Chang är jäkligt skön i intervjuer. Verkar riktigt sympatisk.
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Avdelning lika som bär. Lehecka och Thomas Johansson. Håller ni med?
Mer en blandning av Ugo Humbert och Berdych, vilket jag nämnt tidigare. Men absolut, en touch av Thomas Johansson också.
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Caroline har ju utan tvekan mer beundransvärd och underbar personlighet än någon annan jag ser matcher med, ler och skojar och är glad mitt under matchen, medan merparten ser ut som robotar, ofta sura sådana. Finns ju flera skäl varför hon var många normalfuntades favorit under stora delar av sin karriär.
Under alla dom åren jag såg matcher med henne bl a på EurosportPlayer, och lyssnade in mig på alla dom domarbråk hon hade(som vissa okunnigt kritiserar henne för) så var det i stort sett alltid Caroline som hade rätt och domaren som hade fel, men tennisdomare är ett obehagligt släkte. Hälften av idioterna fattar inte ens engelska. När dom är döva så förtjänar dom det välförtjänta förakt dom får av spelarna.
Smaken är som baken. Hon är fan en Karen av rang, och det är jag inte direkt ensam om att tycka. Att hon skulle haft rätt när hon bitchat mot domare är en rätt egen åsikt. När hon ville ha en challenge på matchbollen Sharapova hade mot henne, tex; eller när hon kräver två servar när hennes förstaserve var ute mot Azarenka, men hawkeye inte funkade. "Have you been to school?"
Compilation of Caroline Wozniacki Complaining, Arguing and Attention Seeking: