2023-08-16, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Tråkigt att du blir helt rabiat över struntsaker..
Tråkigt att du inte kan uttrycka dig om kvinnor som står upp för det dom tror på utan att använda sexistiska rasistiska begrepp för att tracka ner på dom.

Citat:
..vi brukar annars ha bra stämning i tennistrådarna.
Vad en sexistisk rasistisk individ kallar bra stämning intresserar mig inte, men jag tycker det är dålig stämning när rasistiska sexistiska individer använder begreppen Karens och bitch om vita kvinnor och deras argumenterande. Det var det du som började med, eller ja nollan Fryskyl innan dig.

Sen att du inte gillar att bli avslöjad som en rasistisk sexistisk person som kollar på och länkar mobbingvideos, utan vill få bort fokus från vad du gjort och istället peka på den som avslöjat dig är helt ok. Fullt naturligt för någon utan integritet.

Citat:
Att "tvinga" någon innebär inte nödvändigtvis att antingen Wozniacki eller Kader håller en pistol mot Sharapovas tinning.

När Karen då säger "at least let her challenge the freaking ball!" så innebär det att hon vill att Nouni ska dra tillbaka sin overrule - vilket en domare aldrig gör
Dina fultolkningar av andra människors argument utgör inte fakta. Domare har dragit tillbaka overrules ja även om du inte har sett det, och det är bra att du indirekt erkänner att du snackat skit när du kommit med två olika påståenden om vad Wozniacki gjort, även om du inte kan erkänna det. Att du fortfarande inte förstår varför eller vad hon argumenterade kring är tragiskt. Du kanske borde logga ut tills din hjärna börjar fungera bättre? Eller tills du klarar dig med lite mindre antal smileys för att försöka förlöjliga andra?

Det är svårt att ta smiley-beroende sexistiska rasister seriöst. Det är helt ok att du inbillar sig att du är en bättre människa än mig, att du inbillar dig att du har mer rätt än mig, men det är du som rasistiskt kallar vita kvinnor för karens, inte jag, det är du som nedlåtande kallar kvinnors argumenterande för det dom tror på för bitchande, inte jag, det är du som hittat på om vad som skedde, inte jag, det är du som försöker förstärka dina icke-argument med massa smileys som ett litet utvecklingsstört barn, inte jag, det är du som försöker kasta på mig osakliga analyser om diagnoser, tablettmissbruk och annat trams när din hjärna inte räcker till, inte jag.

Citat:
När då?
Det är bara att söka på dina egna inlägg, så hittar du när du använt nedlåtande rasistiska begrepp om Wozniacki. Men jag förstår att det är så naturligt för dig att vara rasistisk och sexistisk så du märker eller minns det inte ens.
Citera
2023-08-16, 16:43
Whatever.

Hursomhelst fick Karen stryk igår mot nån okänd fransyska, det var ju ingen höjdare.
Citera
2023-08-16, 17:36
Medlem
welcometorealitys avatar
Har inte följt tennistråden, men vem är det som AB skriver om idag?

Citat:
En svensk kvinnlig tennisspelare stängs av för matchfixning.

Straffet gäller i 4,5 år.

Det meddelar det svenska tennisförbundet under onsdagen.
Citera
2023-08-16, 19:09
Medlem
Krimkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Har inte följt tennistråden, men vem är det som AB skriver om idag?

Är inte det jävligt märkligt att man inte skriver ut en sådan sak? Självklart bör man göra det.

Citat:
Tennisspelare avstängd i 4,5 år för matchfixing

En svensk kvinnlig tennisspelare har blivit avstängd för matchfixing. Överträdelserna, som inträffat i samband med hennes deltagande på den internationella ITF-touren, innebär en avstängning om 4,5 år från all idrott.
Spelaren, som varit avstängd under utredning sedan 18 maj 2022, överklagade beslutet till Riksidrottsnämnden (RIN).

...även blivit dömd för tagande av muta i samband med sitt deltagande i internationella tävlingar.
Svenska Tennisförbundet ser mycket allvarligt på spelarens agerande som inneburit skada för svensk tennis och svensk idrott.

https://www.tennis.se/tennis-se/tenn...r-matchfixing/

Hur som helst. Det handlar om denna tennisspelare.

Spelare: Jasmina Insanic
Klubb: Göteborg Lawn Tennisklubb

Beslut: Riksidrottsnämnden
Avstängning: 2022-05-18 - 2026-11-17
Citera
2023-08-16, 19:16
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Är inte det jävligt märkligt att man inte skriver ut en sådan sak? Självklart bör man göra det.

https://www.tennis.se/tennis-se/tenn...r-matchfixing/

Klubb: Göteborg Lawn Tennisklubb

Beslut: Riksidrottsnämnden
Avstängning: 2022-05-18 - 2026-11-17

Ja, om de hade varit doping eller flera uteblivna dopingkontroller som Ymer, då hade de skrivit detta, men matchfixningar är ju ett känsligt ämne verkar de som, tack för infot vem de handlade om...
Citera
2023-08-16, 19:16
Medlem
Krimkolls avatar
Tidigare namn Jasmina Tinjic. Bosnisk tennisspelare, numera gift Insanic och spelare i en Göteborgsförening innan avstängningen.

Hon kom till Sverige september 2014.

Här kan ni se dom matcher hon spelat på ITF-touren:

https://www.itftennis.com/en/players...file-info-tabs

Det är inte särskilt nyligen hon verkar ha spelat. Undrar hur det kommit fram att hon sysslat med matchfixning och tagit emot mutor. Hon verkar ha varit hyfsat bra som yngre och mötte då spelare som är hyfsat bra på WTA-touren idag kan man se i listorna ovan.
Senast redigerad av Krimkoll 2023-08-16 kl. 19:26.
Citera
2023-08-16, 19:42
Medlem
Citat:

Galet!
Citera
2023-08-16, 19:46
Medlem
Krimkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Galet!

Hur då menar du? Motivera lite?
Citera
2023-08-16, 19:50
Medlem
Krimkolls avatar
Här kan ni se alla fuskare och även rapportera in nya:

https://www.rf.se/underwebbplatser/i...ar-matchfixing
Citera
2023-08-16, 20:11
Medlem
ingetbranicks avatar
Svensk tennis berikas på samma sätt som samhället i stort. Mikael Ymer dopningsavstängd, för några år sen blev svensk-australiern Nick Lindahl avstängd sju år för matchfixning och så nu denna Jasmina Insanic, som av okänd anledning flyttade till Sverige så sent som 2014 och antagligen fick medborgarskapet i ett flingpaket.

Min barndom känns längre bort än nånsin ...
Citera
2023-08-16, 20:12
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Galet!

Citat:
Hur då menar du? Motivera lite?

En gissning: Insanic/insane.
Citera
2023-08-16, 23:50
Medlem
Månsans avatar
Monfils alltså, mördar stackars de Minaur. Bättre än på åratal. Rankad 211, borde vara topp 25 snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in