2023-10-19, 20:20
Bannlyst
Hannah Montana håller rocken över vattenytan. Den såg i alla fall inte jag komma.

Citera
2023-10-29, 23:52
Medlem
Adelaides avatar
The Hives nya skiva gav mig faktiskt en gnutta hopp för framtidens musik. Jag trodde aldrig att jag skulle säga nåt sånt här.
Citera
2023-10-30, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
The Hives nya skiva gav mig faktiskt en gnutta hopp för framtidens musik. Jag trodde aldrig att jag skulle säga nåt sånt här.
Jag köpte den då den kom ut, jag var jätteimponerad då, men jag spelar den mer och mer sällan. Men så har jag gjort med alla deras släpp, nästan glömt.bort dom mellan skivorna, trots att det är bra, stöddig rocknroll med schyssta gitarrer. Jag är fortfarande imponerad av skivan, men det har nog hamnat i "meh-hörnan" ändå.
Citera
2023-10-30, 08:19
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
Jag köpte den då den kom ut, jag var jätteimponerad då, men jag spelar den mer och mer sällan. Men så har jag gjort med alla deras släpp, nästan glömt.bort dom mellan skivorna, trots att det är bra, stöddig rocknroll med schyssta gitarrer. Jag är fortfarande imponerad av skivan, men det har nog hamnat i "meh-hörnan" ändå.

Det är väl så med alla skivor. De har sina perioder. Men man blir ju faktiskt förvånad att ett sånt här bra album kunde släppas 2023.
Citera
2023-11-02, 12:35
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Alice Cooper i all ära, men enligt mig är King Diamond skräckrockens nummer ett!
Citera
2023-11-02, 19:55
Medlem
Adelaides avatar
Nej, skräckrockens nummer 1 är Coven.
Citera
2023-11-02, 21:14
Medlem
mohnomishes avatar
Nummer 1 som i först —> Screamin’ Jay Hawkins
Nummer 1 som i störst —> Misfits
Citera
2023-11-06, 14:23
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mohnomishe
Nummer 1 som i först —> Screamin’ Jay Hawkins
Nummer 1 som i störst —> Misfits

Om man nu inte räknar in Black Sabbath ja. Deras första skiva fick nog fler personer att rysa än samtliga som nämnts hittills.
Citera
2023-11-12, 17:31
Medlem
Adelaides avatar
80-talet var i princip musikens dödsbädd. Alla band som hade grundats runt 1970 började suga och alla nya band som kom var rätt så smöriga, överproducerade och ytliga.
Citera
2023-11-12, 19:40
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
80-talet var i princip musikens dödsbädd. Alla band som hade grundats runt 1970 började suga och alla nya band som kom var rätt så smöriga, överproducerade och ytliga.

Stämmer, finns många exempel på band och artister där soundet blev sämre på 80-talet för att det skulle vara så "finpolerat" och "modernt "sound. Vissa av dem köpte verkligen ner sig musikaliskt.

Synthljud förstörde en del, medan det passade bättre med andra grupper/ artister.
Citera
2023-12-01, 18:46
Medlem
Bartman777s avatar
Iron Maiden har lite svårt att sätta ihop olika delar till låtar.

Det låter väldigt hoppigt mellan parti till parti tycker jag. Som att det är flera olika låtidéer som de bara satt ihop med hjälp av en tombola.

"Afraid To Shoot Strangers" är ett utmärkt expempel på det.
Missförstå mig inte... jag uppskattar verkligen progressiv och experimentell musik, men det känns inte riktigt alltid som att Iron Maiden lyckas sätta ihop sina (individuellt, visserligen bra) partier, till en helt lyckad och enhetlig låt.
Citera
2023-12-01, 19:45
Medlem
Hela jävla världen hyllar Shane McGowan nu när han dött. Så jag antar att det är kontroversiellt att jag tycker att allt han släppt och framför allt The Pouges är hjärndödande tråkigt och förbannat irriterande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in