Citat:
Ursprungligen postat av
BlubbligaIck
Hur många sjukdomar har hon egentligen?
De flesta av oss som dragit iväg mot psykoserna landskap blir inte sexuellt utagerande. Givetvis kan det skilja sig åt då vissa (många ändå) gör sexuellt opassande saker.
Många av oss är väldigt kända ändå även om vi inte är "kändisar".
Om hon började i april och det nu är augusti skulle det ha varit ett väldigt långt skov. Ingen jag känt i hela mitt liv har blivit sexarbetare under psykoser. Däremot efter övergrepp och sexuellt tvång.
En sak stämmer dessutom inte. Om hon är så sjuk borde hon få sjukersättning. Kan problemet vara att min verklighet inte duger för Linda Skugge? Att hon helt enkelt inte vill leva under samma strama ekonomiska situation som jag gör?
Jag hör vad du säger. Om vi leker med tanken att Skugge är manisk (hon behöver ju inte vara bipolär, det kan ju vara det där..vad hon nu sa att hon led av, som orsakar manin). Ett maniskt skov kan ju vara en 3-6 månader om den är obehandlat. Och om man anser att man lider av ”giftstruma” kanske man inte är så pigg på att behandlas med psykofarmaka. Man kanske tillochmed självmedicinerar, vilket blir som bensin på elden. Hur är en manisk person? Hon blir personlighetsförändrad, gränsöverskridande, promiskuös. Hon får en grandios självbild och en väldig massa nya och kreativa
- och vansinniga - idéer. Sånt som hon rodnar över när hon dimper ned igen. Jag håller det inte för helt otroligt att det är nåt i den stilen vi bevittnar.
Skugge avslutar sin krönika
” Hur förklarar man för folk att den där otroligt festliga personen de lärde känna – eller blev kär i – under sjukdomen inte existerar?
Eller att hon som var så där pigg och galen på ett roligt sätt inte längre finns eftersom man är frisk igen? Men det vågar jag inte säga.
Istället går jag och lägger mig tidigt och hoppas att jag träffar någon som kan tycka om mig för den jag är. En som uppskattar ett lite långsammare, nyktert liv med böcker, levande ljus och P2:s ljuvliga klassiska konserter i högtalarna”
Det är ju liksom raka motsatsen till fisting- anal- och tatuerings- och gym-Linda..