2023-08-15, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute
Detta är mer än dekadens. Jag tror Sverige har fått sin egen Britney.
Ja hon kan sluta gnälla om att hon inte är psykiskt sjuk då hon korsat gränserna en annan aldrig någonsin hade gjort och söka sjukersättning om hon inser att det slagit slint och att hon är i behov av psykiatrisk vård också.

Hon är långt galnare än vad många av oss som kämpat med psykisk ohälsa är.
Citera
2023-08-15, 18:07
Medlem
Nån som har bilderna så man kan må dåligt?
Citera
2023-08-15, 18:08
Medlem
Förlåt men kan någon förklara hennes sjukdom? Om hon nu är så fysiskt sjuk hur orkar hon träna så mycket?

Är det bara jag som får känslan att mycket det hon säger är ljug?
Citera
2023-08-15, 18:10
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hon äger väl sin bostad i Sollentuna, 111 kvm, värd runt 5 miljoner? Sälj den och köp eller hyr något billigare, är mitt tips. Om det är pengarna det kommer an på, men det är nog fler variabler i samverkan här...
Tror inte att hon hade varit så öppen med hela grejen om det bara handlade om pengarna. Det är ju så mycket annat som är tragiskt. Det som försiggår på DS är snäppet värre än att hon håller sig med ett OF-konto. Tycker jag.
Citera
2023-08-15, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlubbligaIck
Hon meddelar helt enkelt att hon numera lever likt kvinnor över hela världen som säljer sex för att kunna ge sina barn mat

Nej. Livet har aldrig varit snällt mot kvinnor. Men om de där männen är så himla bra, hade de tagit hand om henne utan att hon behövde ge dem sexuellt kontext för hela världen.

Absolut, jag är själv kvinna och jag har sagt det förr; Jag hade sålt mig om jag hadde haft barn att behöva ge mat och levt i ett land utan skyddsnät.

Däremot har jag aldrig gjort det och är glad att jag slipper. Jag tycker att hon gör fel som lägger skulden på feminister och kvinnor. Är hon inte själv en medelålders, medelklasskvinna? Eller var.

Välkommen till kvinnans verklighet Linda, nu är du en av alla oss utsatta på riktigt som aldrig levt ett gott liv där skitnödigt präktiga åsikter kan användas i det verkliga livet.

Och jo det är synd om dina barn. Du är själv orsaken till varför det är synd om dem.

Efter att ha varit väldigt utsatt som ung med våldsutsatthet, bostadslöshet och tidigare tvång/hot för att klä av mig naken inför kameran tänkte jag helt enkelt börja arbeta som sexarbetare, inte prostituerad utan som strippa. Hade fan varken en kontinuerlig plats att bo på eller möjlighet att äta hur som helst utan bara flytta omkring med mina jävla plastpåsar som innehöll mina få ägodelar. Det var smärtan i mitt yngre syskons ansikte när jag sa att jag tänkte bli sexarbetare, som gjorde att jag helt avstod. Det var den där drömmen om tak över huvudet och ett kylskåp med mat i som fick mig att slutligen tänka att jag kanske var så lågt värderad som man är som kvinna i utsatthet, på riktigt. Inte att jag egentligen ville men efter många utsatta år gav jag fan i att känna efter.

Jag inser som medelålders att jag borde ha blivit kriminell eller snarare fortsatt min bana som var lite halvsne där i högstadiet. Det kommer inte någon medalj till den som bitit ihop och bara överlevt för troget, hederligt leverne.

Ja jag tycker synd om Lindas barn. Precis som jag kunde känna min systers smärta och skam och välja bort den även om jag är persona non grata in släkt förövrigt efter att ha talat om vilken extrem utsatthet jag levt under som ingen brydde sig om först när man ju de kalla mig "psykiskt sjuk" genom att låtsas att problemet låg hos mig. Men jag står fortfarande nära min syster och sannolikt är vi de två som är närmast varandra i släkten idag.

Du (Linda) har måhända av desperation sålt ut din värdighet och det är något som är förståeligt. Men du gjorde det på männens villkor. Och du skapar problem för andra kvinnor och flickor till att existera och underkasta sig männens villkor. Du förstår, även som sexarbetare finns det ändå män som kan "ta hand om dig". Men de gör inte det med respekt för dig eller genom att se dig som jämlik.

Det är en bra historia till varför jag är mycket positivt inställd till surrogatmödraskap. Dels kostar det mycket pengar men det lämnar kvinnor som lever i desperation efter pengar och som kanske har barn att mätta, med värdighet när deras kroppar "säljs". Jag tror inte på att kvinnor inte kan leva i sådan nöd att de måste göra vad de kan men jag tror på att det är när det är männen som villkorerar som hela världen förlorar.

Du måste inte alls eftersom man kan flytta omkring med sina saker år efter år efter år utan att någon bryr sig mer än att man har sin stolthet kvar. Välkommen till Sverige.
Jag håller med dig om det mesta men inte surrogatmödraskap, det blandar in en oskyldig individ(barnet) , du ger liv men du vet inte vad det är för liv det barnet kommer få, speciellt inte om det kommer till homosexuella. Jag hade hellre sålt mig.
Citera
2023-08-15, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hon äger väl sin bostad i Sollentuna, 111 kvm, värd runt 5 miljoner? Sälj den och köp eller hyr något billigare, är mitt tips. Om det är pengarna det kommer an på, men det är nog fler variabler i samverkan här...
Det är nog lite för sent för att hon ska sälja bostaden. Hon ville hellre leva ett fortsatt medelklassliv än inse att hon inte längre har råd med det.

Det hon har gjort är såpass grovt att hon knappast kommer kliva ur träsket igen. Hon hade väl i värsta fall kunnat bli strippa istället för att göra grovporr?

Grejen är att hon ser det som normalt. Vad har hon gjort innan? Folk blir chockade över att jag vägrat sälja mina trosor när jag fått anbud på 1200 för ett par. Men även om man har dålig ekonomi så är det ju också välkänt att det finns en normaliseringsprocess och att det börjar mer harmlöst för många.

Att vägra sälja mina underkläder kanske var "dumt" men samtidigt handlar det även om hur jag värderar mig själv. Jag ser inte mig som något som är lätt offer för pengar.

Man kan undra hur länge det pågått med Linda. Antagligen har hon sexarbetat för att ha en bättre ekonomisk situation och bara fortsatt. Herregud, ingen vaknar väl en dag och vill bli Sveriges snackis?
Citera
2023-08-15, 18:14
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlubbligaIck
Ja hon kan sluta gnälla om att hon inte är psykiskt sjuk då hon korsat gränserna en annan aldrig någonsin hade gjort och söka sjukersättning om hon inser att det slagit slint och att hon är i behov av psykiatrisk vård också.

Hon är långt galnare än vad många av oss som kämpat med psykisk ohälsa är.

Skillnaden är att vi har betydligt färre att skämmas inför efter en mani eller psykos.

Läste du den här?

https://www.hemtrevligt.se/icakuriren/artiklar/kronikorer/20221117/linda-skugge-sjukdomen-gjorde-mig-galen/
Citera
2023-08-15, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosingen
Jag håller med dig om det mesta men inte surrogatmödraskap, det blandar in en oskyldig individ(barnet) , du ger liv men du vet inte vad det är för liv det barnet kommer få, speciellt inte om det kommer till homosexuella. Jag hade hellre sålt mig.
Nu bestämmer andra inte vilka som ska skaffa barn.

Jag hade hellre burit ett barn och gett mina barn social värdighet. Barn till sexarbetare riskerar även de att råka illa ut.
Senast redigerad av BlubbligaIck 2023-08-15 kl. 18:25.
Citera
2023-08-15, 18:21
Avslutad
Jag erkänner. Jag var tvungen skaffa en OF för att se själv. Pallar fan inte med läsa Flashbackstrådar på över 100 sidor för någon länkad bild.

Men OF, vilken jävla pissida. Vad heter hon där? Har provat LadyLazarus (men det verkar vara en annan) samt LadyLazarus2 med olika gemener och versaler samt hennes namn. Har hon tagit bort den? Eller har någon användarnamnet?
Citera
2023-08-15, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute
Skillnaden är att vi har betydligt färre att skämmas inför efter en mani eller psykos.

Läste du den här?

https://www.hemtrevligt.se/icakuriren/artiklar/kronikorer/20221117/linda-skugge-sjukdomen-gjorde-mig-galen/
Hur många sjukdomar har hon egentligen?

De flesta av oss som dragit iväg mot psykoserna landskap blir inte sexuellt utagerande. Givetvis kan det skilja sig åt då vissa (många ändå) gör sexuellt opassande saker.

Många av oss är väldigt kända ändå även om vi inte är "kändisar".

Om hon började i april och det nu är augusti skulle det ha varit ett väldigt långt skov. Ingen jag känt i hela mitt liv har blivit sexarbetare under psykoser. Däremot efter övergrepp och sexuellt tvång.

En sak stämmer dessutom inte. Om hon är så sjuk borde hon få sjukersättning. Kan problemet vara att min verklighet inte duger för Linda Skugge? Att hon helt enkelt inte vill leva under samma strama ekonomiska situation som jag gör?
Citera
2023-08-15, 18:26
Medlem
Hon nämner att hon har problem med "rännskita"..
Hon kanske borde sluta med anala lekar då..
Citera
2023-08-15, 18:28
Medlem
Någon som har möjlighet att publicera artikeln från Expressen - "Onlyfans räddade bokstavligen mitt liv"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in