2023-08-10, 12:32
Medlem
Andy85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Finns AI DJ tillgängligt för oss än?

För mig funkar de. Rätt coolt faktiskt
Citera
2023-08-10, 16:55
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy85
För mig funkar de. Rätt coolt faktiskt

Var hittar man det i appen?
Citera
2023-08-11, 18:22
Medlem
Andy85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Var hittar man det i appen?

På första sidan. Iallafall för mig
Citera
2023-08-14, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Det känns som att Spotify's servrar går ner minst en gång i veckan numera för uppspelning, åtminstone via Connect, som just nu ligger nere än en gång för nog fjärde gången senaste månaden om jag minns rätt. Börjar bli tröttsamt.

https://downdetector.se/problem-storningar/spotify/

Det låter som att Enhance-funktionen är påslagen, den lägger in kommersiell skit från skivbolagens gunstlingar bland ens egna listor. Vet inte om den finns i Desktop på nyaste versionerna, jag kör en äldre med gamla UI't. Däremot går den att slå på/av i för en spellista i Mobile. Jag tror funktion är individuell för varje spellista och jag tror den som default är Av men det kan ha ändrats.

Sen finns det för övrigt två olika Windows-appar, Desktop och Store, om det kan skilja mellan dom också. Sist jag försökte så gick det inte att ha båda installerade samtidigt, vilket är synd, för annars skulle man kunna kört två olika konton på en Windows-användare.

Du har säkert rätt men jag har ingen sådan Enhancefunktion i min app.
Här kan man se 4 olika orsaker till att det läggs till låtar i listor men ingen av dom är tillämplig i min Spotify.

https://freeyourmusic.com/blog/how-t...m-adding-songs

1. Jag använder inte Automatisk uppspelning
2. Jag kan inte se någon sådan Enhance (förbättring) funktion när jag väljer en spellista.
3. Jag använder nästan alltid en spellista med MÅNGA låtar så det kan inte påverka att det läggs till låtar.
4. Jag har Spotify Premium.

Det finns en knapp på spelistorna i min app som heter OPTIMERA men inte heller den är påslagen.
Senast redigerad av stjo57 2023-08-14 kl. 23:19.
Citera
2023-08-15, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moramannen
Har på sistone märkt något liknande när jag lyssnar på poddar. Plötsligt får jag "rekommenderade avsnitt" som spelas upp automatiskt, trots att de inte motsvarar mina intressen. Är det samma funktion eller något som går att stänga av?
Faktiskt ingen aning, har aldrig startat upp en pod och kommer aldrig göra. Men du har auto-uppspelning avstängt? Jag tror den funktionen gäller även poddar utöver musik.

Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid
Bara jag som stör mig på att de tog bort hjärtat och ersatte det med +?
Inte dykt upp i mina appar än, men dom är möjligtvis inte uppdaterade på några veckor. Att favorisera/gilla en låt låter dock konstigt att ha bakom ett plus-tecken, ett plus-tecken skulle jag tolka som lägg till i spellista, vilket iofs ett hjärtan indirekt betyder för låtarna hamnar ju i liked songs-spelllstan.

Citat:
Ursprungligen postat av stjo57
Du har säkert rätt men jag har ingen sådan Enhancefunktion i min app.
Här kan man se 4 olika orsaker till att det läggs till låtar i listor men ingen av dom är tillämplig i min Spotify.

https://freeyourmusic.com/blog/how-t...m-adding-songs

1. Jag använder inte Automatisk uppspelning
2. Jag kan inte se någon sådan Enhance (förbättring) funktion när jag väljer en spellista.
3. Jag använder nästan alltid en spellista med MÅNGA låtar så det kan inte påverka att det läggs till låtar.
4. Jag har Spotify Premium.

Det finns en knapp på spelistorna i min app som heter OPTIMERA men inte heller den är påslagen.
Optimera är nog samma sak som enhance, du bör inte köra menyer på svenska i appar eller operativsystem, för det är alltid en översättning(ofta utav tvivelaktig kvalitet) från engelskan som är det språk mjukvaran är programmerad i, och det språk som den mesta supporten finns på.

Men har du möjligtvis använt funktionen pre-save med någon artist någon gång och klickat att deras kommande release ska läggas till automatiskt i nån av dina spellistor den dagen den släpps? När man godkänner en pre-save så godkänner man oftast även(möjligtvis alltid?) att skivbolagen/distributören kan lägga till valfria låtar dom tycker du ska lyssna på i dina egna spellistor. En stor anledning varför jag aldrig använt pre-save på mitt primära konto, och dessutom suckar varje gång någon av dom artister jag följer på Facebook tycker det är en bra ide att uppmana fans att använda pre-save. Jag själv skulle aldrig uppmanat fans att göra en pre-save om jag var artist just pga integritetsintrånget och vad som följer med på köpet, med all sannolikhet utan att användarna förstår vad dom just godkänt.

Du behöver logga in på Spotify i en browser, och klicka på account för att plocka bort sådana godkännanden, tror dom ska ligga under fliken appar.
Citera
2023-08-30, 17:33
Medlem
swimmingpools avatar
På min iPad:

1. Kan man ha menyn åt höger istället? Vill kunna byta sång med höger hand på min padda.

2. Hur ändrar man ordningen på låtarna?

3. Hur söker man en låt i ens spellista? Dom två sista sakerna gick förut, men inte nu.
Senast redigerad av swimmingpool 2023-08-30 kl. 17:38.
Citera
2023-08-31, 15:52
Medlem
GormDenGamles avatar
Ang. ”smart shuffle”; kan man ta bort detta alternativet?
När man sitter på flyget och har telefonen i flymodus, går ”smart shuffle” inte att slå av.
I alla fall inte hos mig.
Citera
2023-09-03, 17:17
Medlem
Moramannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Faktiskt ingen aning, har aldrig startat upp en pod och kommer aldrig göra. Men du har auto-uppspelning avstängt? Jag tror den funktionen gäller även poddar utöver musik.
Hade det tydligen påslaget. Men tidigare har det bara inneburit att ett avsnitt av de poddar jag följer spelats automatiskt. Men kan ta att jag får spela nästa manuellt hellre än att få sånt jag verkligen inte är intresserad av, så slog av det.
Citera
2023-09-03, 18:13
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
På min iPad:

1. Kan man ha menyn åt höger istället? Vill kunna byta sång med höger hand på min padda.

2. Hur ändrar man ordningen på låtarna?

3. Hur söker man en låt i ens spellista? Dom två sista sakerna gick förut, men inte nu.

Nu ser jag att om man klickar på "Optimerad" så blir det som vanligt igen.
Senast redigerad av swimmingpool 2023-09-03 kl. 18:46.
Citera
2023-09-03, 20:41
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Nu ser jag att om man klickar på "Optimerad" så blir det som vanligt igen.
Men var klickar man på "Optimerad" på mobilen?
Citera
2023-09-14, 23:10
Medlem
Går det inte att stänga av automatisk uppspelning längre eller?

Jag har allt sånt avaktiverat både på mobilen och datorn, men ändå startar den nästa podd automatiskt när den tidigare är slut.

Det enda som fungerar är att använda timern nere till höger.
Citera
2023-10-10, 11:00
Medlem
aquaman1s avatar
Någon mer än jag som inte längre ser någon notifikations-logga på iOS-appen för att kolla nya releaser för artister/poddar man följer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in