Citat:
Ursprungligen postat av
Moramannen
Har på sistone märkt något liknande när jag lyssnar på poddar. Plötsligt får jag "rekommenderade avsnitt" som spelas upp automatiskt, trots att de inte motsvarar mina intressen. Är det samma funktion eller något som går att stänga av?
Faktiskt ingen aning, har aldrig startat upp en pod och kommer aldrig göra. Men du har auto-uppspelning avstängt? Jag tror den funktionen gäller även poddar utöver musik.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nintendokid
Bara jag som stör mig på att de tog bort hjärtat och ersatte det med +?
Inte dykt upp i mina appar än, men dom är möjligtvis inte uppdaterade på några veckor. Att favorisera/gilla en låt låter dock konstigt att ha bakom ett plus-tecken, ett plus-tecken skulle jag tolka som
lägg till i spellista, vilket iofs ett hjärtan indirekt betyder för låtarna hamnar ju i liked songs-spelllstan.
Citat:
Ursprungligen postat av
stjo57
Du har säkert rätt men jag har ingen sådan Enhancefunktion i min app.
Här kan man se 4 olika orsaker till att det läggs till låtar i listor men ingen av dom är tillämplig i min Spotify.
https://freeyourmusic.com/blog/how-t...m-adding-songs
1. Jag använder inte Automatisk uppspelning
2. Jag kan inte se någon sådan Enhance (förbättring) funktion när jag väljer en spellista.
3. Jag använder nästan alltid en spellista med MÅNGA låtar så det kan inte påverka att det läggs till låtar.
4. Jag har Spotify Premium.
Det finns en knapp på spelistorna i min app som heter OPTIMERA men inte heller den är påslagen.
Optimera är nog samma sak som
enhance, du bör inte köra menyer på svenska i appar eller operativsystem, för det är alltid en översättning(ofta utav tvivelaktig kvalitet) från engelskan som är det språk mjukvaran är programmerad i, och det språk som den mesta supporten finns på.
Men har du möjligtvis använt funktionen pre-save med någon artist någon gång och klickat att deras kommande release ska läggas till automatiskt i nån av dina spellistor den dagen den släpps? När man godkänner en pre-save så godkänner man oftast även(möjligtvis alltid?) att skivbolagen/distributören kan lägga till valfria låtar dom tycker du ska lyssna på i dina egna spellistor. En stor anledning varför jag aldrig använt pre-save på mitt primära konto, och dessutom suckar varje gång någon av dom artister jag följer på Facebook tycker det är en bra ide att uppmana fans att använda pre-save. Jag själv skulle aldrig uppmanat fans att göra en pre-save om jag var artist just pga integritetsintrånget och vad som följer med på köpet, med all sannolikhet utan att användarna förstår vad dom just godkänt.
Du behöver logga in på Spotify i en browser, och klicka på
account för att plocka bort sådana godkännanden, tror dom ska ligga under fliken
appar.