2023-08-14, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnolaDinMama
Så inte ett dolt mordhot, utan "bara" ett mordhot.
Jag skulle inte vara den som eliminerade dessa personer. Anledningen till frågan är jag har fått höra från personer från deras hemland att de är Haram och bör elimineras snarast.
Citera
2023-08-14, 19:56
Medlem
KnolaDinMamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blanks
Jag skulle inte vara den som eliminerade dessa personer. Anledningen till frågan är jag har fått höra från personer från deras hemland att de är Haram och bör elimineras snarast.

Muslimerna har skickat mass-SMS sinsemellan och uppmanat andra muslimer att leta reda på grabbarna och straffa dom med misshandel eller värre. Det vet vi ju.
Senast redigerad av KnolaDinMama 2023-08-14 kl. 20:02.
Citera
2023-08-14, 19:57
Medlem
jymdjakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Sveriges anseende runt om i världen ligger nog i botten nivå idag.

Knappast. Snarare skulle det sjunka som en sten om vi gav efter och inskränkte yttrandefriheten.
Citera
2023-08-14, 20:02
Medlem
Citat:
Muslimerna har redan skickat mass-SMS sinsemellan och uppmanat andra muslimer att leta reda på grabbarna och straffa dom med misshandel eller värre. Det vet vi ju.
Men skulle det förminska Sveriges ansvar eller piska på hotet mera?
Citera
2023-08-14, 20:11
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Muslimerna har skickat mass-SMS sinsemellan och uppmanat andra muslimer att leta reda på grabbarna och straffa dom med misshandel eller värre. Det vet vi ju.

Har du problem med det?
Du stödjer en 1.60 meter kort incel som sköt ihjäl obeväpnade muslimer i en moské.
Så gissar att du även stödjer en incel som skjuter ihjäl obeväpnade kristna i en kyrka?

Ganska anmärkningsvärt att man kan hylla en sådan person utan att själv agera, eftersom man uppenbarligen måste vara väldigt störd och extrem för att ha förståndet att hylla en sådan person.
Hur många vänner hade "unfriendat" dig om du bytte till den bilden på din facebook, instagram eller linkedin? I princip alla? Känner du dig ensam? Men du kanske också är 1.60 meter lång och aldrig fått en tjej som terroristen i Christchurch? Tragiskt!
Senast redigerad av -DaRude- 2023-08-14 kl. 20:16.
Citera
2023-08-14, 20:13
Medlem
Atamons avatar
SVT nämnde märkligt nog deras Irakiska urspeung i Rapport idag
Citera
2023-08-14, 20:14
Medlem
jymdjakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jymdjaket
Knappast. Snarare skulle det sjunka som en sten om vi gav efter och inskränkte yttrandefriheten.

Om något ser många jänkare redan ner lite på hets mot folkgrupp och dylik lagstiftning. Finns inget motsvarande där. Amerikanerna lär inte beundra oss om vi inskränker ytterligare åtminstone.

Citat:
Hate speech in the United States cannot be directly regulated by the government due to the fundamental right to freedom of speech protected by the Constitution. While "hate speech" is not a legal term in the United States, the U.S. Supreme Court has repeatedly ruled that most of what would qualify as hate speech in other western countries is legally protected speech under the First Amendment.
Senast redigerad av jymdjaket 2023-08-14 kl. 20:20.
Citera
2023-08-14, 20:15
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atamon

Bevis på det för det låter osannolikt
Citera
2023-08-14, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atamon

Är väl känt sen länge. Irakier.
Att det fortsätts är förmodligen pga att Ryssland betalar bra. Erdogan gillar det också.
Citera
2023-08-14, 20:18
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Sveriges anseende runt om i världen ligger nog i botten nivå idag.

Men det är väl inte Jomshofs fel? Vi har blivit en tummelplats för allsköns utlänningars konflikter. I går eritreaner idag irakiska pellejönsar som vill hetsa någon mot oss alt. hindra oss att komma in i Nato på Rysslands uppdrag.
Citera
2023-08-14, 20:23
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Och det tycker du låter rimligt, ca 8% av befolkningen? Konstigt. Ändå ser jag muslimer överallt var jag än rör mig. Kanske är det du som ska prova lyfta upp huvudet från kudden och öppna ögonen. Sedan tar du några steg ut ur källaren. Ditt uttalande om "knappt en miljon muslimer" är totalt verklighetsfrånvänt.

Endast mellan år 2000-2018 kom 2 miljoner enligt den här artikeln. 2 miljoner på 18 år!
https://www.svd.se/a/Vbomnd/kvinnorn...-asylpolitiken

Hur många kom mellan 1960-1999?
Hur många kom mellan 2019-2023?

Det finns en god anledning till att folk börjat motsätta sig islam och muslimer.
Är det verkligen 2 miljoner muslimer och inte 2 miljoner icke-européer?

Det är en låst artikel, så jag kan inte se den.
Citera
2023-08-14, 20:24
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Men det är väl inte Jomshofs fel? Vi har blivit en tummelplats för allsköns utlänningars konflikter. I går eritreaner idag irakiska pellejönsar som vill hetsa någon mot oss alt. hindra oss att komma in i Nato på Rysslands uppdrag.

Jag hoppas att kopterna börjar tjafsa med egyptierna, armenierna med azerbajdzjanerna, turkarna med kurderna och att danskarna börjar puckla på svennarna. Underbara Svenneland! Låt svenskarna njuta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in