2023-08-13, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Presentera fakta som visar att alla de faktorerna har "kollapsat".
Det är bara att googla om du vill ha detaljerna.
Citera
2023-08-13, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Det är bara att googla om du vill ha detaljerna.
OK, jag googlade orden "Russia collapse" och hittade en artikel om att laxfiskeindustrin i Alaska kollapsar för att de konkurreras ut av ryska fiskare.

Citat:
The ongoing "collapse" in the market for pink salmon in the US state of Alaska is the worst seen in decades, with Russian catches rocketing
https://www.undercurrentnews.com/202...rst-since-90s/
Citera
2023-08-14, 14:53
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
OK, jag googlade orden "Russia collapse" och hittade en artikel om att laxfiskeindustrin i Alaska kollapsar för att de konkurreras ut av ryska fiskare.

https://www.undercurrentnews.com/202...rst-since-90s/
Jag gjorde detsamma och fick tusentals träffar med artiklar om Rysslands förestående ekonomiska kollaps.

Du måste ha nåt virus i din dator eller så sitter du i Ryssland som blockerat alla dessa artiklar?
Citera
2023-08-14, 15:13
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Alla verkar inte hålla med TS

https://www.newsweek.com/russian-sta...lovyov-1818931
Citera
2023-08-14, 16:19
Medlem
Ördögs avatar
I Tambov, en för omvärlden föga betydelsefull stad i det deklinerande skithålsimperiet, finns en "utbildningscentral" som dekorerats med en karta. Den utvisar tydligt nog ambitionerna hos Kreml-führern och hans medbrottslingar. Deras klara mål är upprätta det det forna sovjetimperiet, med Baltikum, Belarus, Ukraina, Moldavien och de kaukasiska och centralasiatiska republikerna. Vidare drömmer man om att kapa åt sig alla tidigare satellitstaterna i Östeuropa, hela det forna Jugoslavien, Albanien, Grekland, Finland, Mongoliet och Alaska.

https://twitter.com/ChrisO_wiki/stat...983616/photo/1

Naturligtvis är en bild som denna inte ett tecken på att det "går bra" för Ryssland. Men den må utgöra en påminnelse om vad ledningen för denna motbjudande statsbildning skulle vilja göra ifall det endera dagen började "gå bra" för densamma.

(Tydligen finns det ingen specifik tråd om ryska drömmer om världsherravälde, med förteckningar över alla de områden det deklinerande skithålsimperiet anser sig ha rätt till. Jag hade annars postat bilden där.)
Senast redigerad av Ördög 2023-08-14 kl. 16:34.
Citera
2023-08-14, 18:17
Medlem
Innerfittefetts avatar
Rubeln rasar fort nu!
102.25 för 1 $ och raset ser ut att accelerera.

Krismöte i ryska centralbanken idag och pressträff i morgon.

Vem tycker det går bra för den ryska ekonomin?
Citera
2023-08-14, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Jag gjorde detsamma och fick tusentals träffar med artiklar om Rysslands förestående ekonomiska kollaps.
Men du klarade inte att länka till en enda?

Jag noterar dessutom att du flyttade målstolpen från "har kollapsat" till "förestående kollaps". Att Ryssland kommer att kollapsa om ett par månader har vi hört konstant de senaste 20 åren.
Citera
2023-08-14, 20:28
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Men du klarade inte att länka till en enda?

Jag noterar dessutom att du flyttade målstolpen från "har kollapsat" till "förestående kollaps". Att Ryssland kommer att kollapsa om ett par månader har vi hört konstant de senaste 20 åren.
Du verkar trög?

Svaren jag fick då jag googlade på dina sökord har kollapsat resulterade i länkar som handlade om Rysslands förestående ekonomiska kollaps

Hur tycker du rubeln går nu ?

"Rysslands centralbank håller extrainsatt möte i morgon den 15 augusti - BN (Finwire)
2023-08-14 16:40
Rysslands centralbank kommer att hålla ett extrainsatt möte i morgon tisdagen den 15 augusti för att diskutera styrräntan. Centralbanken kommer publicera ett uttalande kl 10.30 Moskva-tid. Bakgrunden är den senaste tidens kraftiga försvagning av rubeln. Det rapporterar Bloomberg News.

Ryssland höjde den 21 juli styrräntan till 8,50 procent, från tidigare 7,50 procent. Det var högre än marknadens förväntningar om en höjning till 8,00 procent."
Citera
2023-08-14, 20:40
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foibles
]

För att undvika hunger kommer Sverige att tvingas be om hjälp från Rysslands president Putin.
Missväxt handlar inte om hunger för oss utan om att priser då pressas uppåt. Vilket ger hunger i en del fattiga länder med för stor befoökning.
Citera
2023-08-14, 21:44
Medlem
Sextiopluss avatar
Ryska imperiet accelerar sin strävan efter multilateralism, ett kärt ämne hos Lavrov.

Enligt honom söker en majoritet av världens länder efter ett alternativ till västerlandet(och dess hedonism får man förmoda, det är ju så mycket bättre att dö för Ledaren och dennes fingrar i kakburken i en skitig skyttegrav).

Ett stort antal länder inkl. Kina som stödjer Lavrovs tankar kommer att deltaga i Moscow conference on international security.

China’s defence minister visits Russia and Belarus in show of support https://www.aljazeera.com/news/2023/...how-of-support
Citera
2023-08-14, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Du verkar trög?

Svaren jag fick då jag googlade på dina sökord har kollapsat resulterade i länkar som handlade om Rysslands förestående ekonomiska kollaps
Vi konstaterar alltså tillsammans att Ryssland inte kollapsat. Okej. Ha en bra dag.
Citera
2023-08-14, 23:56
Medlem
Rysslands bytesbalans minskar med 93%.

Citat:
Russia's economy dealt a crushing blow as its current-account surplus collapses by 93%

Russia's current-account balance has collapsed, marking another blow to the floundering economy.

Surplus tanked 93% to $5.4 billion last quarter from a year before, according to the Bank of Russia.

That comes as Western sanctions continue to squeeze Russia's oil and gas exports.

Russia's economic woes are worsening, with the latest blow coming from a collapse in its current account.

"The decline in the surplus of the balance of the external trade in goods in January — June 2023 compared to the comparable period of 2022 was caused by a decrease in both the physical volumes of export deliveries and the deterioration in the price situation for the basic Russian export commodities, energy commodities made the most significant contribution to the decline in the value of exports," the Bank of Russia said.

https://www.google.com/amp/s/finance...000937531.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in