Citat:
Ursprungligen postat av
DrSchrick
Åfan du har ryzka budgeten för 2025 och 2026 redan.
Du undviker alltså att kommentera att utgifterna för utbildning verkar öka både 2023 och 2024 (om siffrorna från dessa källor stämmer). När det gäller 2025-26 handlar det givetvis om planering framåt. Källan till de siffrorna kunde du själv läsa under tabellen, där det står såhär:
Citat:
Source: Russian Accounts Chamber, Заключение Счетной палаты Российской Федерации на проект федерального закона «О федеральном бюджете на 2024 год и на плановый период 2025 и 2026 годов» (основные положения) [Opinion of the Accounts Chamber of the Russian Federation on the draft federal law ‘On the federal budget for 2024 and for the planning period 2025 and 2026’
(main provisions)] (Accounts Chamber: Moscow, 2023), p. 9.
Citat:
Ursprungligen postat av
DrSchrick
Reporäntan är den bra?
Inflationen funkar det bra?
Om räntan är bra eller inte beror väl på vad man försöker åstadkomma. Med en ekonomi som går på högvarv försöker man väl bromsa inflationen, eller vad tror du?
Citat:
Ursprungligen postat av
DrSchrick
Det är du som påstår att det går bra 👍
Inte jag.
Det är du som ska ha på fötterna för dina befända påståenden.
Jag vet inte vad "befända" betyder, men ämnet som skall diskuteras i tråden är
varför det går så bra för Ryssland. Jag tror det beror på en massa olika faktorer, och att en är att sanktionerna minskat kapitalflykten. Företagsvinster som tidigare slussades till skatteparadis i väst investeras nu istället inom landet, vilket i kombination med importsubstitutionen har satt rejäl fart på ekonomin. Men som sagt så beror det på en massa faktorer och detta är bara en av dem. Du är välkommen att fylla på med fler.