2022-06-16, 14:32
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
De saknar inte helt friheten och svenskar har inte heller full frihet. Tvättningsreglerna i Sverige har kraftigt i skränk "friheten" här men så länge du använder lagliga pengar på ett normalt vis märker du inte det. Ungefär samma i Ryssland.

Ryssar saknar såklart friheten, miljoner försöker ju lämna landet trots svårigheterna att kunna det.
Du hade inte stått i en vecka där, jag lovar.

Ryssar märker visst av de nya reglerna, det är som vi hade det på 1700-talet, folk är inte längre herrar över sina egna medel, staten har total kontroll.
Pengar, lägenheter, ägande, allt regleras .
Citera
2022-06-16, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Pengar, lägenheter, ägande, allt regleras .
Det regleras inte mer än i Sverige. Snarare mindre, skulle jag säga. En lägenhet köper man på ungefär samma sätt som i Sverige, dvs man tittar på annonser, pratar med mäklaren, går på visning, skriver kontrakt och betalar. Sedan ägs huset oftast av en bostadsrättsförening, som man är medlem i, går på möten, kan vara med i styrelsen om man vill, osv. Säljer man sedan så får man skatta på vinsten, precis som hemma hos dig i Sundbyberg. Vad skulle den stora skillnaden vara, menar du, rent konkret? Alltså verkligen konkret, inte något svammel om "som på 1700-talet", utan konkreta faktauppgifter, tack.
Senast redigerad av VarmaDrycker 2022-06-16 kl. 17:03.
Citera
2022-06-16, 19:12
Medlem
RealTides avatar
Hela bilden av att
"Det går bra för Ryssland "
är detta forums största fejk och ljug.

Det är ingen överdrift att hänvisa till 1700- talet i fråga om individens och företagens rättigheter och makt över sina egna tillgångar.

https://www.independent.co.uk/news/w...25043.html?amp

Regleringarna gäller allt du försöker företa dig som privatperson och företag i Ryssland.

Finns mycket att läsa om detta om man är intresserad, men somliga vill ju bara ljuga och komma med löjlig propaganda att allt är ok, det går bra....
Senast redigerad av RealTide 2022-06-16 kl. 19:16.
Citera
2022-06-16, 19:25
Medlem
Citat:
text

Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
text

Du kanske skulle citera honom så han vet att du skriver till honom.
Citera
2022-06-16, 20:21
Medlem
Citat:
https://www.independent.co.uk/news/w...25043.html?amp
Gamla nyheter. Det tog bara några veckor innan de där regleringarna lättades:

Citat:
Bank of Russia eases restrictions for individuals on money transfers abroad
https://www.cbr.ru/eng/press/event/?id=12786

Citat:
Regleringarna gäller allt du försöker företa dig som privatperson och företag i Ryssland.
Kan du specificera konkret vad du inkluderar i "allt"?

Citat:
Finns mycket att läsa om detta om man är intresserad,
Vad bra, då kan väl du som är intresserad läsa om det och sedan posta det du hittar?
Citera
2022-06-16, 20:25
Medlem
RealTides avatar
Nån frågade varför jag inte debatterar direkt med vd??
Han är ju 100% fake och ljug.
Restriktionerna för den enskilde ryssen är inte på något sätt lättade, de har hårdnat.
De lever numera i ett stort fängelse där staten har tagit makten över deras tillgångar och ägande.
Citera
2022-06-16, 20:30
Citat:
Restriktionerna för den enskilde ryssen är inte på något sätt lättade, de har hårdnat.
De lever numera i ett stort fängelse där staten har tagit makten över deras tillgångar och ägande.

Du säger ryssen kan inte köpa och äga saker då utomlands??
Citera
2022-06-16, 20:45
Medlem
Citat:
Okej, du behöver inte debattera direkt med mig om du inte vill. Men jag är nyfiken på det här, som du skrev i ett tidigare inlägg:

Citat:
Pengar, lägenheter, ägande, allt regleras
Kan du berätta konkret vad det är som regleras när det gäller lägenheter? Jag har köpt lägenhet i Ryssland fyra gånger så jag har hyfsad koll på hur det fungerar, men du kanske vet mer än mig ändå? Eller så har du kanske information från din "ryska vän" som jobbar på en bank? Låt mig bara veta vilka regleringar angående köp eller ägande av lägenhet som bekymrar dig, så kan vi diskutera det.
Citera
2022-06-16, 20:51
Medlem
Ryssland och Saudiarabien redo att fortsätta samarbeta inom OPEC+:

Citat:
Saudi Oil Chief Visits Russia in Gesture to Fellow OPEC+ Member

June 16, 2022

Saudi Arabia’s energy minister traveled to Russia in a show of support for the fellow OPEC+ member just as the US encourages the cartel to pump more oil and isolate Moscow.
https://www.bloomberg.com/news/artic...nergy-minister

Citat:
Russia-Saudi relations “as warm as the weather in Riyadh”, Prince Abdulaziz says

RIYADH: Russia-Saudi relations “as warm as the weather in Riyadh”, the Kingdom's energy minister Prince Abdulaziz bin Salman told media on Thursday after attending a meeting in Russia with the country's deputy prime minister.

The meeting between Prince Abdulaziz bin Salman and Novak lasted for more than an hour.

The Prince made a surprise appearance at the St. Petersburg International Economic Forum while not being listed on an official schedule.

Russia could continue cooperating within the OPEC+ oil production agreement beyond 2022, Deputy Prime Minister Alexander Novak said, after a meeting with Saudi Arabia’s energy minister.
https://www.arabnews.com/node/2104716/business-economy

Citat:
Russia and Saudi Arabia continue close contacts to balance the global oil market
https://www.akm.ru/eng/news/russia-a...al-oil-market/
Citera
2022-06-16, 22:36
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Du säger ryssen kan inte köpa och äga saker då utomlands??

Det har blivit extremt svårt.
Och det är ju bara toppen på isberget.

Det finns ingen officiell siffra ( föga förvånande) men allt tyder på att miljoner ryssar lämnat putlers paradis sen krigsutbrottet .
Framförallt medelklass av ekonomiska skäk och politiska.
De fattiga har ju inga möjligheter.

Det existerar ingen patriotism i ryssland för kremls aggressivitet ,
det är som allt annat fejk.

Det går bra..😬
Citera
2022-06-16, 22:39
Citat:
Det har blivit extremt svårt.
Och det är ju bara toppen på isberget.

Det finns ingen officiell siffra ( föga förvånande) men allt tyder på att miljoner ryssar lämnat putlers paradis sen krigsutbrottet .
Framförallt medelklass av ekonomiska skäk och politiska.
De fattiga har ju inga möjligheter.

Det existerar ingen patriotism i ryssland för kremls aggressivitet ,
det är som allt annat fejk.

Det går bra..😬

Japp det går bra för jag har nämligen den ljuvliga äran att ha fått nya ryska grannar till mitt condo.
Hela staden kryllar av denna ryska ohyran som tillåts släppas lös.

Säkert trevliga människor men man vill inte bo nära dem.
Så att dem kan köpa och äga saker utomlands det kan jag vittna om.
Citera
2022-06-16, 22:49
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Japp det går bra för jag har nämligen den ljuvliga äran att ha fått nya ryska grannar till mitt condo.
Hela staden kryllar av denna ryska ohyran som tillåts släppas lös.

Säkert trevliga människor men man vill inte bo nära dem.
Så att dem kan köpa och äga saker utomlands det kan jag vittna om.

De flesta ryssar du träffar på utanför ryssland är ryssar i förskingringen, de bor i Tyskland Sverige osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in