2023-08-13, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zulithelma
Det verkar som att något har hänt.
Förutom att och MM och C inte följer varandra längre, så la C upp två bilder på sitt insta igår på en fantastisk bukett med texten
”När floristen får fria händer….. så blir det så här”
https://postimg.cc/7bJ737jp

Bilden är inte tagen i krims-krams affären (som ju har trägolv).

Det kan självklart vara så att C varit i en annan blomsterhandel och hjälpt någon… men det tror jag inte.
Dessutom funderar jag på om texten är riktad till MM. Hon kanske har försökt styra och bestämma för mycket och det tror jag inte att någon med Carolines erfarenhet och kunskap (som faktiskt är imponerande) skulle acceptera.

Well, time will tell
Ett mera ändamålsenligt golv.
Har inte Caroline hela tiden jobbat i en annan butik med? Kanske 50% hos My och nu 0 % vad det verkar.
Citera
2023-08-13, 17:20
Medlem
HappySnowmans avatar
En blomsterbutik som öppnar precis när kunderna vill. Praktiskt.

Eller bara konstigt.

https://postimg.cc/wtkLSwVy
Citera
2023-08-13, 17:42
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman

Eller bara konstigt.

Ännu konstigare att fru Falsk fick ett så akut behov av vas och blommor just idag.
Citera
2023-08-13, 17:53
Medlem
Jobas la upp en story där han filmade över blomstertorget och lite inne i affären.

Köper folk verkligen höstblommor redan? Tänker främst på ljung och prydnadskål (259kr.. ser rätt stor ut dock), väldigt höstigt enligt mig. Alla sommarblommor i land och krukor är ju fortfarande fina.

Jag gillar hösten och tycker den är mysig, men hade känts deppigt att ta bort svartöga, luktärter, petunia, stjärnöga osv och ersätta med ljung nu.
Fast det kanske är dom som kommer hem från semestern och behöver ersätta alla döda blommor det vänder sig till🙃
Vem behöver någonsin köpa nya växter efter semestern? 😂😂

Mycket blommor på golvet och väldigt mycket inredning. Ser ut som det behövs dammas och plockas bort lite blomblad som buketten som står över tallrikarna tappat.

Och golvet ser ut att må skit..

Nu har jag klagat klart 😂
Citera
2023-08-13, 17:57
Medlem
Citat:

Eller bara konstigt.

Kom hon efter att My stängt igen då?

Kul att bilden på henne, My och Jobas lite längre ner i flödet har 3 kommentarer. En från My Martens, en från någon person och en från Mys blommor 😂😂 jag hade skämts om någon jag känner kommenterade exakt samma sak från olika konton på mina bilder, varför liksom?
Citera
2023-08-13, 18:13
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blomman987
Jobas la upp en story där han filmade över blomstertorget och lite inne i affären.

Köper folk verkligen höstblommor redan? Tänker främst på ljung och prydnadskål (259kr.. ser rätt stor ut dock), väldigt höstigt enligt mig. Alla sommarblommor i land och krukor är ju fortfarande fina.

Jag gillar hösten och tycker den är mysig, men hade känts deppigt att ta bort svartöga, luktärter, petunia, stjärnöga osv och ersätta med ljung nu.
Fast det kanske är dom som kommer hem från semestern och behöver ersätta alla döda blommor det vänder sig till🙃
Vem behöver någonsin köpa nya växter efter semestern? 😂😂

Mycket blommor på golvet och väldigt mycket inredning. Ser ut som det behövs dammas och plockas bort lite blomblad som buketten som står över tallrikarna tappat.

Och golvet ser ut att må skit..

Nu har jag klagat klart 😂
Låter som om det är värt att klagas över.

Förresten förstår jag inte hur den här familjen drar ihop till sitt levebröd? Läste nånstans att fru Thelenius jobbar inom hemtjänsten när hon inte är ute och skuttar på scenen. Det är förvisso ett hedervärt arbete, men ingenting man blir rik på. Vad har den här mannen för sidoinkomster? Är han nån slags demonproducent? Det har i så fall helt gått mig förbi. Går musikskolan så fantastiskt bra? Jag tillåter mig att tvivla, eftersom jag tidigare har noterat hundratals lediga tider när man är inne och söker på Täby kommuns hemsida. Och går man in på hemsidan för "Kulturcentrum ungdom" så uppmanas man att söka till kurserna för våren 2023. Om fyra dagar börjar höstterminen! Dags att uppdatera kanske, om man vill uppfattas som seriös?

Jag skulle aldrig - jag betonar aldrig - sätta mina egna barn i denna s.k. musikskola. Det är inget fel att lattja med datorer och leka Avicii, men i den gamla tidningsartikeln som My nyligen hade mage att lägga ut på Hägernässtrand-kontot så betonades att barn i den här musikskolan skulle "slippa" lära sig noter. Alltså, det är inget hemskt och förskräckligt med att kunna lite notlära. Tvärtom så öppnas många musikaliska vägar på det sättet.

För övrigt så finns inte Jobas själv med bland lärarna. Brist på lust, kompetens eller bägge? Hur stort är överskottet som han kan lägga vantarna på? Vad gör han egentligen till vardags? Är det svartuthyrning av lägenheter, utnyttjande av anställningsbidrag och annat småfiffel som gör att herrskapet går runt?

Suck...
Citera
2023-08-13, 18:19
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Kom hon efter att My stängt igen då?

Kul att bilden på henne, My och Jobas lite längre ner i flödet har 3 kommentarer. En från My Martens, en från någon person och en från Mys blommor 😂😂 jag hade skämts om någon jag känner kommenterade exakt samma sak från olika konton på mina bilder, varför liksom?

Jag trodde att de sommarstängda söndagarna gällde juli månad. Men det verkar tydligen fortfarande vara sommarlov hos Mys blommor. Fast ibland är det alltså öppet som sagt. När My har lust. När det inte är stängt. Fast öppet. Fast stängt.

Typ så.

Jag håller intensivt med om kommenterandet. Jag tycker att det är så galet pinsamt att gilla saker från olika konton. Desperationen lyser som en strålkastare. Vem tycker att det är bra och okej? Och varför? Men vi har ju sett det ett otal gånger - My tänker inte alltid som många av oss andra gör.
Citera
2023-08-13, 18:26
Avslutad
Fick hemkört blommor idag. Fick väl inte plats i likbilen. https://postimg.cc/QBDWMB0v. https://postimg.cc/F7D9SYr2
Senast redigerad av Tova. 2023-08-13 kl. 18:33.
Citera
2023-08-13, 18:39
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tova.
Fick hemkört blommor idag. Fick väl inte plats i likbilen. https://postimg.cc/QBDWMB0v. https://postimg.cc/F7D9SYr2
De där staketen som budkillen tycks behöva forcera på första bilden, de har gäckat mig ända sen de dök upp. Såvitt jag har förstått står de bara som en snäll liten omfamning runt blommorna på kvällen? Det är ju ingenting som går att låsa, eller hur?

Om någon elak typ faktiskt vill förse sig från Mys blommor så torde det vara tämligen enkelt? Jag antar att böket och risken att bli iakttagen är det som antas avskräcka? Och det räcker kanske. Men jag skulle vara ganska orolig om jag lämnade blommor för tusentals kronor ute om natten - utan någon som helst låsanordning.
Citera
2023-08-13, 18:47
Medlem
TPLs avatar
Citat:
De där staketen som budkillen tycks behöva forcera på första bilden, de har gäckat mig ända sen de dök upp. Såvitt jag har förstått står de bara som en snäll liten omfamning runt blommorna på kvällen? Det är ju ingenting som går att låsa, eller hur?

Om någon elak typ faktiskt vill förse sig från Mys blommor så torde det vara tämligen enkelt? Jag antar att böket och risken att bli iakttagen är det som antas avskräcka? Och det räcker kanske. Men jag skulle vara ganska orolig om jag lämnade blommor för tusentals kronor ute om natten - utan någon som helst låsanordning.
Hur kan det vara budkillens uppgift att flytta stängslet? Var är slapparslet till ägare? Hade det varit jag hade jag bara lämnat vagnarna utanför dörren. 😠
Citera
2023-08-13, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Hur kan det vara budkillens uppgift att flytta stängslet? Var är slapparslet till ägare? Hade det varit jag hade jag bara lämnat vagnarna utanför dörren. 😠

Någon måste ju ta bilden förstår du väl! Viktigt att visa leveransen, viktigt att visa att folk hjälper henne, tror det får henne att känna sig viktig och stor typ. Företagare som har mycket kontakter.

Men håller verkligen med. Varför flyttar budkillen det? Gör han såna saker åt alla kunder? Hjälpte han gärna till eller suckade han och blev irriterad tro?

Edit: Hade också bara lämnat det utanför, eller på trottoaren. My kan väl rulla fram dom själv?

Kan golvet i butiken gå sönder eller något av detta?
Känns inte som det är gjort för sånt slitage.
Senast redigerad av Blomman987 2023-08-13 kl. 19:05.
Citera
2023-08-13, 19:10
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Någon måste ju ta bilden förstår du väl! Viktigt att visa leveransen, viktigt att visa att folk hjälper henne, tror det får henne att känna sig viktig och stor typ. Företagare som har mycket kontakter.

Men håller verkligen med. Varför flyttar budkillen det? Gör han såna saker åt alla kunder? Hjälpte han gärna till eller suckade han och blev irriterad tro?

Edit: Hade också bara lämnat det utanför, eller på trottoaren. My kan väl rulla fram dom själv?

Kan golvet i butiken gå sönder eller något av detta?
Känns inte som det är gjort för sånt slitage.
Hon hade ju fotograf med sig när hon morgonshoppade, hon kunde ha bett samma person filma när hon, My (!), flyttade stängslet...
My har ont i ryggen, händerna och armarna så hon kan på sin höjd lyfta mobilen och en kopp kaffe.

Varför byter hon plötsligt leverantör? Ville Trädgårdshallen möjligen ha betalt? 🤔
Senast redigerad av TPL 2023-08-13 kl. 19:15. Anledning: Tillägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in