Citat:
Ursprungligen postat av
Blomman987
Jobas la upp en story där han filmade över blomstertorget och lite inne i affären.
Köper folk verkligen höstblommor redan? Tänker främst på ljung och prydnadskål (259kr.. ser rätt stor ut dock), väldigt höstigt enligt mig. Alla sommarblommor i land och krukor är ju fortfarande fina.
Jag gillar hösten och tycker den är mysig, men hade känts deppigt att ta bort svartöga, luktärter, petunia, stjärnöga osv och ersätta med ljung nu.
Fast det kanske är dom som kommer hem från semestern och behöver ersätta alla döda blommor det vänder sig till🙃
Vem behöver någonsin köpa nya växter efter semestern? 😂😂
Mycket blommor på golvet och väldigt mycket inredning. Ser ut som det behövs dammas och plockas bort lite blomblad som buketten som står över tallrikarna tappat.
Och golvet ser ut att må skit..
Nu har jag klagat klart 😂
Låter som om det är värt att klagas över.
Förresten förstår jag inte hur den här familjen drar ihop till sitt levebröd? Läste nånstans att fru Thelenius jobbar inom hemtjänsten när hon inte är ute och skuttar på scenen. Det är förvisso ett hedervärt arbete, men ingenting man blir rik på. Vad har den här mannen för sidoinkomster? Är han nån slags demonproducent? Det har i så fall helt gått mig förbi. Går musikskolan så fantastiskt bra? Jag tillåter mig att tvivla, eftersom jag tidigare har noterat hundratals lediga tider när man är inne och söker på Täby kommuns hemsida. Och går man in på hemsidan för "Kulturcentrum ungdom" så uppmanas man att söka till kurserna för våren 2023. Om fyra dagar börjar höstterminen! Dags att uppdatera kanske, om man vill uppfattas som seriös?
Jag skulle aldrig - jag betonar aldrig - sätta mina egna barn i denna s.k. musikskola. Det är inget fel att lattja med datorer och leka Avicii, men i den gamla tidningsartikeln som My nyligen hade mage att lägga ut på Hägernässtrand-kontot så betonades att barn i den här musikskolan skulle "slippa" lära sig noter. Alltså, det är inget hemskt och förskräckligt med att kunna lite notlära. Tvärtom så öppnas många musikaliska vägar på det sättet.
För övrigt så finns inte Jobas själv med bland lärarna. Brist på lust, kompetens eller bägge? Hur stort är överskottet som han kan lägga vantarna på? Vad gör han egentligen till vardags? Är det svartuthyrning av lägenheter, utnyttjande av anställningsbidrag och annat småfiffel som gör att herrskapet går runt?
Suck...