Citat:
Ursprungligen postat av
HappySnowman
Nej, alla dessa sjaviga bord som sträcker sig längs både gym och blombutik är bedrövliga. Det märks verkligen att hon är "född och uppvuxen" i en skrothandlarkultur där de estetiska kraven är små. (Vet inte hur jag ska uttrycka mig för att det där inte ska låta väldigt nedlåtande. Men ni som hängt med ett tag förstår förhoppningsvis vad jag menar.)
Jag tänker att den här butiken faktiskt skulle ha möjlighet att vara en snygg "lyx-butik". (Om den sen skulle bära sig ekonomiskt är en annan femma. Fast kanske när hon äntligen fått in en fot hos Interflora...) Men hon når ju aldrig hela vägen fram. Herregud, gör några studiebesök hos de bästa butikerna i Stockholm och kopiera vad de lyckas bäst med! Men nej... hon har aldrig några maffiga skyltfönster. Man känner aldrig ett "wow!" när hon sveper runt med kameran. Man förstår vad hon fiskar efter, men hon når inte ända fram.
Amen på den, som hennes forna muskliga väninna skulle uttryckt det..
För att påstå sig ha arbetat med varumärkesuppbyggnad, pr och försäljning, så är det jättekonstigt att det inte finns en hemsida för blombutiken, eller presentaffären, som det mer liknar.
"Allt" finns på nätet, att förlita sig på instagram och fejsboken, är förödande.
Hade hon varit genuint trevlig och serviceminded, hållit en trevlig blobutik, med fräscha blommor och trevliga skyltfönster, hade det kunnat sälja lite. Men som det är nu, nej....bara nej.
Ärlighet och vänlighet kommer man långt med.
Det är därför det inte går så bra för My.
Om man bjuder in till cirkusföreställning och clownen inte klarar av att hålla en boll i luften, då blir man besviken. My utlovar 10 bollar och brinnande eldklot...