Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-22, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tova.
Jag tror hon är sur på Jobas för han inte gör som hon vill. Hon vill ha mer uppmärksamhet än vad han ger hundarna. Hon hängde alltid ut honom då hon bloggade. Så att hon berättar detta är inget konstigt. Han har ju rest mycket med BE hela våren och sommaren och i stort sett bara varit hemma och vänt. Sen när han är hemma gosar han mest med hundarna. Det gillar hon inte. Jag lever lite kvar i det gamla så jag tror på detta😃
Så kan det absolut vara. Hon känner sig förbisedd.
Senast redigerad av Grynet45 2024-07-22 kl. 21:15.
Citera
2024-07-22, 21:13
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Jag tror hon är sur på Jobas för han inte gör som hon vill. Hon vill ha mer uppmärksamhet än vad han ger hundarna. Hon hängde alltid ut honom då hon bloggade. Så att hon berättar detta är inget konstigt. Han har ju rest mycket med BE hela våren och sommaren och i stort sett bara varit hemma och vänt. Sen när han är hemma gosar han mest med hundarna. Det gillar hon inte. Jag lever lite kvar i det gamla så jag tror på detta😃
Hon får det ju att låta som att han bara kommer dit ibland, till HENNES lägenhet. Även om han turnerat har han ändå haft HENNES lägenhet som bas.
Andra som reser mycket på grund av arbete, kanske till och med har dubbel bosättning, är ändå folkbokförda på den adress där dom tillbringar huvudsakliga tiden.

"När han är hemma hos mig och vänder "

My gör inget utan baktanke, luktar bidragsfusk lång väg.
Citera
2024-07-22, 21:53
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Hon får det ju att låta som att han bara kommer dit ibland, till HENNES lägenhet. Även om han turnerat har han ändå haft HENNES lägenhet som bas.
Andra som reser mycket på grund av arbete, kanske till och med har dubbel bosättning, är ändå folkbokförda på den adress där dom tillbringar huvudsakliga tiden.

"När han är hemma hos mig och vänder "

My gör inget utan baktanke, luktar bidragsfusk lång väg.
Att hon är en falsk räv det vet vi. Och fusket med folkbokföringen vet vi också. Och att vad som än händer så är allt hennes, det vet vi också. Jobas har sin lägenhet kvar för han vill ha någonstans att bo när han åker ut. Jag tror att hon igår kväll var arg på Jobas för han var ouppmärksam. Men det kan ju också vara riktat till FK så dom ska vara dumma nog att tro att den gifte maken inte bor ihop med sin fru.🙃😀
Citera
2024-07-22, 22:04
Medlem
Nu säljer hon ut Ölandschoklad med kort datum. 79kr i ställer för 199kr.
Hon skriver också att juli och augusti är lugna månader i butiken men att de gör sitt bästa för att ändå hålla öppet.
Finns att läsa på Facebook.
Citera
2024-07-22, 22:19
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinkelhake
Hon skriver också att juli och augusti är lugna månader i butiken men att de gör sitt bästa för att ändå hålla öppet.
Har hon inte orkat äta upp all choklad själv?!

Om My nån dag känner för det, och orkar gå ner till butiken, kanske dom har öppet. Några timmar.
Eventuella kunder får inte bli irriterade om det är stängt! Dom bör snarare bli förvånade om det är öppet.
Är slavarna som bortblåsta?
Citera
2024-07-22, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Har hon inte orkat äta upp all choklad själv?!

Om My nån dag känner för det, och orkar gå ner till butiken, kanske dom har öppet. Några timmar.
Eventuella kunder får inte bli irriterade om det är stängt! Dom bör snarare bli förvånade om det är öppet.
Är slavarna som bortblåsta?

Hon kan ju alltid skriva sitt telefonnummer och sätta på dörren så kan folk ringa om de vill handla.
Citera
2024-07-22, 23:14
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Hon kan ju alltid skriva sitt telefonnummer och sätta på dörren så kan folk ringa om de vill handla.
Det är nog så det får bli! Bra tänkt!
Men hur går det med blommorna?
Inte ens My kan väl ha skyltfönstret fullt av vissna blommor?
Säljer hon bara krimskrams och "Selected by Ernst" i sommar?
Citera
2024-07-22, 23:15
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Förra sommaren höll hon ju öppet, förutom när hon blåste iväg till Göteborg för att synas i TV.
Gissar att det mesta med bäst-före-datum snart får reas ut.
Citera
2024-07-22, 23:47
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Förra sommaren höll hon ju öppet, förutom när hon blåste iväg till Göteborg för att synas i TV.
Gissar att det mesta med bäst-före-datum snart får reas ut.
Bäst-före-datum?
Ärligt försökte jag söka efter spelningar med Basic Element.
Svea och Selma saknar ju sin husse! När är han hemma?
Hittade inget, förutom denna pärla:
https://youtu.be/9s6wMnRms7E
Citera
2024-07-23, 00:19
Medlem
GodSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Hittade inget, förutom denna pärla:
https://youtu.be/9s6wMnRms7E

Jämför denna B/C-produktion med när dom skuttade live hos "Lotta på Liseberg". BE skuttade då playback (som vanligt), men Dr Albán "sjöng" då faktiskt ett stycke live. Vad som var fantastiskt med hans framförande var hur han frenetiskt letade efter rätt tonart, utan att lyckas!
Citera
2024-07-23, 00:58
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GodSosse
Jämför denna B/C-produktion med när dom skuttade live hos "Lotta på Liseberg". BE skuttade då playback (som vanligt), men Dr Albán "sjöng" då faktiskt ett stycke live. Vad som var fantastiskt med hans framförande var hur han frenetiskt letade efter rätt tonart, utan att lyckas!
Jag tror aldrig jag nånsin velat höra Dr Alban "sjunga". Men nu blir jag nyfiken
Citera
2024-07-23, 09:51
Medlem
Citat:
. Dom lever kanske på kärlek?🤔. En bild från igår. En kärleksförklaring om det är Jobas själv som lagt ut den. Men det vet man ju aldrig. https://postimg.cc/Vdm3pB1Z

Hon ser ut som en mentalpatient på den bilden.

Kanske ett hemligt meddelande från Jonas till tråden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in