2023-08-13, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlubbligaIck
Men hur är deras personligheter? Det är inte siffran som är det största bekymret eftersom det finns människor över hela världen.

Jag pallade inte ens läsa vad männen skrev här i tråden åt mig till slut utan avbockade bara. Att kvinnor skulle vara intresserade av att dejta män som jag regelbundet inte ens orkar läsa aviseringar från på ett anonymt forum, är högst osannolikt. Men så finns det ju kvinnor också som är dumma i huvudet så att det jämnar ut sig lite. Däremot ska man inte tro 100/100 eller 95/100 matchar verkligheten.

Problemet är inte mansöverskottet om kvinnor lever singlar. Då är problemet männen som personer och inte deras antal.

Jag upplever det inte som något problem och verkar se mindre bekymmer med åldersskillnad än vad jämnåriga män gör. Många uttalar negativa åsikter om yngre kvinnor som jag inte kan hålla med om såsom att de skulle var särskilt omogna.

Jag tror att folk bara träffas. Inte så mycket tankar kring saker än vad andra som ser på anser

Jo, det är väl dit man vill komma: folk träffas och det är inget mer med det. Ibland slår kärleken till där den inte normalt brukar "vara".

Jag tänker inte att unga kvinnor är omogna, men av naturliga skäl saknar de den livserfarenhet som mognad ger. Det innebär inte att de saknar erfarenhet, en yngre kvinna kan ha varit med om långt mycket mer än en äldre. Men det händer något med psyket i takt med stigande ålder..Inte konstigt, man är i olika faser. Unga kvinnor är ju mer mogna än unga män oftast, men även där finns det undantag.

Tror man anpassar sig efter varandra också.

Jag såg en dokumentär där en ung tjej på 20 år var kär i en 70-årig man. De var alltså ett par Han var stilig för sin ålder,.absolut.
Likaså blev jag nästan betuttad i en 70-årig karl när jag var 30+. Han var riktigt stilig, manlig. Han väckte min låga, helt enkelt

Så det går inte att säga att alla unga tjejer automatiskt är si och så, samtidigt som det stämmer att det ofta är så att de behöver "leva till sig".
Kan undra om det håller mellan den här 20-årigs kvinnan och gubben på 70 år. Det händer mycket under åren mellan 20 och 40, om man letar trygghet så kanske man går vidare sen, etc.
Men relationer tar slut av alla möjliga skäl..

Mitt svar var en invändning på den man här ovan som sade att äldre kvinnor började få "griller i huvudet" iom att det blivit vanligare med kombinationen äldre kvinnor yngre män. Eller i alla fall mer synligt
Citera
2023-08-13, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Jo, det är väl dit man vill komma: folk träffas och det är inget mer med det. Ibland slår kärleken till där den inte normalt brukar "vara".

Jag tänker inte att unga kvinnor är omogna, men av naturliga skäl saknar de den livserfarenhet som mognad ger. Det innebär inte att de saknar erfarenhet, en yngre kvinna kan ha varit med om långt mycket mer än en äldre. Men det händer något med psyket i takt med stigande ålder..Inte konstigt, man är i olika faser. Unga kvinnor är ju mer mogna än unga män oftast, men även där finns det undantag.

Tror man anpassar sig efter varandra också.

Jag såg en dokumentär där en ung tjej på 20 år var kär i en 70-årig man. De var alltså ett par Han var stilig för sin ålder,.absolut.
Likaså blev jag nästan betuttad i en 70-årig karl när jag var 30+. Han var riktigt stilig, manlig. Han väckte min låga, helt enkelt

Så det går inte att säga att alla unga tjejer automatiskt är si och så, samtidigt som det stämmer att det ofta är så att de behöver "leva till sig".
Kan undra om det håller mellan den här 20-årigs kvinnan och gubben på 70 år. Det händer mycket under åren mellan 20 och 40, om man letar trygghet så kanske man går vidare sen, etc.
Men relationer tar slut av alla möjliga skäl..

Mitt svar var en invändning på den man här ovan som sade att äldre kvinnor började få "griller i huvudet" iom att det blivit vanligare med kombinationen äldre kvinnor yngre män. Eller i alla fall mer synligt
Det finns säkert en del som är bra mycket äldre som är riktigt fräscha också.

Men det man på människorna ur ens liv har alla åldrar en massa personer faktiskt är rätt kassa precis som det finns en massa människor som är lite bättre än andra oavsett ålder.

Som ung fasade jag för att presentera en partner för min släkt och idag förstår jag att de inte är sämre än andra men att jag såg igenom dem bättre än vad de trodde och innerst inne skämdes för dem. Jag låter hellre dem skämmas för mig idag och jag är inte särskilt intresserad av att passa in i normer. Hade likaväl kunnat stadga mig med en 30 åring som en 60-åring om det kändes rätt för andras åsikter väger lätt bara jag slipper leva med dem istället.

Jag tror inte att se är så omogna, yngre utan deras självupptagenhet demonstreras på ett annat vis än när man blir äldre. Främst är det röster, kroppspråk etc som gör människor yngre. Jag har aldrig märkt att folk blir vettigare med åren.
Citera
2023-08-13, 17:12
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Ja menar du att vi skall göra åt saken att vi repatrierar 2 miljoner män från främmande kulturer för att återställa könsbalansen? Jag gillar din tes, men det är nog praktiskt svårt.

Vissa som har cancer lever länge utan behandling, kanske vi bör sluta behandla cancerpatienter. De gnäller och gnäller. Vänta förresten, den filosofin är nog på antågande.

Vi har väl inte 2 miljoner fler män än kvinnor i Sverige?

Jag förstår problembeskrivningen och din liknelse även om jag tycker den är skev, men vad är det för "behandling" vi borde ge ensamma män? Vad vill ni egentligen?
Citera
2023-08-13, 17:18
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Vi har väl inte 2 miljoner fler män än kvinnor i Sverige?

Jag förstår problembeskrivningen och din liknelse även om jag tycker den är skev, men vad är det för "behandling" vi borde ge ensamma män? Vad vill ni egentligen?
Ja möjligheten till att bli biologiska fädrar som TS önskar är nog en bra början. Dvs likabehandling enligt lagen.
Citera
2023-08-13, 17:23
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Ja möjligheten till att bli biologiska fädrar som TS önskar är nog en bra början.

Hur skulle det gå till?
Citera
2023-08-13, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poseidon2
Alltså jag vet inte hur jävla gånger som jag har sett det nu. Unga killar, cirka 28 (kanske 32 högst) som jagar äldre kvinnor på diverse appar och som knappt ens då har en chans. Idag såg jag en ung man, snygg kille med koll på sig själva dejta en uppenbart ful hagga. Kvinnan hörde jag var 47 och killen kan absolut inte ha varit över 30. Jag vet en annan som som bara letar äldre och som gör det helt för att unga kvinnor är så hopplösa att få kontakt med.
Uppenbarligen har dessa två ingen framtid ihop och vllle bara knulla men varför kan man inte knulla med nån i sin egen liga?

De flesta kärringar tycker att det är helt normalt att en ung snygg och fräsch kille ger bort sig billigt till en uppenbart katastrofal kärring. Hur fan ändrar vi den här trenden?

Det är så smutsigt att man vill slå ihjäl kärringar som ligger med unga killar och som vet om att deras värde är noll. Tror dessa idioter att dessa unga herrar vill ligga med en kärring?
De gör det FÖR ATT MARKNADEN FÖR MÄN ÄR ENORMT MYCKET SVÅRARE!!!

INGEN normal människa väljer en snygg 45 årig kärring framför en snygg, ung och fräsch 22 åring.

Problemet är att det är för få kvinnor, eller för många män. Problem nummer två är att alla jävla män inte säger nej till kvinnor. Att kvinnor ens har en sådan här fantastisk position beror delvis på invandringen, vilket dom själva står och hejar på allt vad dom orkar. Dom kan till och med strypa sex och samlevnad till dom män som är emot invandringen och här borde männen göra samma sak fast åt andra hållet då, som är betydligt med fördelaktigare för män.

Kort och gott så måste män börja säga nej. Sluta vara sådana offer och skaffa sig en ryggrad. Kommer en kvinna och försöker kåta sig med en man så kåta tillbaka men ge henne inget. Kåta upp henne i brygga och sedan lämna fanskapet (för dom som kommer försöka eller har försökt med detta kommer att se en ny sida av kvinnor eller har redan fått sett denna sida då. Kvinnor har en sida du aldrig har sett, jag lovar dig.)
Citera
2023-08-13, 17:42
Medlem
Sverige behöver ha in ca. 100,000 unga singelkvinnor för att skapa balans på dejtingmarknaden, gör det enklare och billigare för unga singelkvinnor att komma till Sverige.
Citera
2023-08-13, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlubbligaIck
Det finns säkert en del som är bra mycket äldre som är riktigt fräscha också.

Men det man på människorna ur ens liv har alla åldrar en massa personer faktiskt är rätt kassa precis som det finns en massa människor som är lite bättre än andra oavsett ålder.

Som ung fasade jag för att presentera en partner för min släkt och idag förstår jag att de inte är sämre än andra men att jag såg igenom dem bättre än vad de trodde och innerst inne skämdes för dem. Jag låter hellre dem skämmas för mig idag och jag är inte särskilt intresserad av att passa in i normer. Hade likaväl kunnat stadga mig med en 30 åring som en 60-åring om det kändes rätt för andras åsikter väger lätt bara jag slipper leva med dem istället.

Jag tror inte att se är så omogna, yngre utan deras självupptagenhet demonstreras på ett annat vis än när man blir äldre. Främst är det röster, kroppspråk etc som gör människor yngre. Jag har aldrig märkt att folk blir vettigare med åren.

Jag håller nog inte med om det. Män blir mer ödmjuka med åldern, tror jag. Men inte alla. Långt ifrån. Men ålder har betydelse.

Exempel:
Debatten om feminism drivs ofta av väldigt unga kvinnor i offentligheten.
Det är ett faktum att man inte utvecklar konsekvenstänk fullt ut förrän efter 25. Pannloben är alltså inte fullt utvecklad
Hjärnan är alltså inte färdig.

Detta betyder INTE givetvis att utsagan: "med åldern blir man vettigare" är helt korrekt och gäller över hela linjen.

Ändå märker jag att jag är mycket mer eftertänksam än vad jag var som tjugoåring. Det ligger något i det.

Åldrandet och mognaden erbjuder oss att bli mer försonande, mer ödmjuka men alla har inte kapacitet att ta den chansen. Och det sker givetvis i varierande grad och från person till person

Men för att återknyta till vad jag sade: en ung kvinna kan vara vettig, men det är inte jämförbart med en vettig kvinna som genomlevt graviditeter, förhållanden, livsval etc,sett lyckan komma och gå och komma igen, upplevt massor av sol-uppgångar, kärlekar, besvikelser arbetsplatser, etc.

Det är två olika saker.

När Sarah Larsson skriver att hon HATAR MÄN så tänker jag att det är en onödig och dum gap-feminism hon håller på med. Det handlar om hennes känslor. Det är inte alltid relevant för häela världen vad någon känner vid ett tillfälle och det försvårar en sansad debatt. Det går att hålla sig till sak.

Samtidigt tycker jag att män missuppfattar det där som att 'alla feminister är manshatare"
Nej,det är de inte, äldre feminister har (ofta) lärt sig att det blir ett kasst debattklimat av att skrika att man hatar alla män (även om man i olika grad kan bli rasande inuti och hata vad massamhället, män, utsätter kvinnor för).

Det är lite typiskt yngre kvinnor, människor, att hålla på och skrika ut sina känslor inför allting hela tiden och göra det till måttstock för hela världen.

Och hela manskollektivet går sen igång och projicerar allt möjligt trams på ett , ursäkta, flickebarn som knappt är torr bakom öronen, bara impulsivt uttryckte vad hon kände för stunden,istället för att i sak diskutera något hon finner fel eller skevt, och istället för att bemöta detta som vuxna män. Det är ett missmasch av massa känslor, utspel och rädslor

Hur gammal var Sarah Larsson nr hon höll på sådär? 20-någonting.
Håller hon på sådär nu?svar: nej.

Alla mediefeminister,. BelindaOhlsson, Sarah Larsson, Carolina vadhon nu heter som blev tillfrågad om hon alldeles kissat ner sig av Ulf Lundell, kort sagt, gänget bakom boken Fittstim etc har lugnat ned sig med åldern.
För man inser att saker kan vara komplexa. Oftast. Att de flesta är människor bortom systemen. Man orkar inte ständigt vara i uppror. Nackdelen är att man stelnar och blir lite tråkig.

Men, en del ylar i impulsiva utspel hela livet.

Som sagt, det finns många undantag.

Ändå har jag märkt att många yngre och väldigt mycket mer idealistiska feminister driver debatten och de ges också mer uppmärksamhet. Kanske klarar många av dem inte heller av kändisskap och allt vad det innebär. Men det är också bra att vara idealist.

Tycker dock det är tveksamt när kvällspressen hookar upp väldigt unga tjejer som feministalibin i krönikor. De tjänar pengar på unga tjejers, människors idealism och vilja att förändra världen seriöst och djupt, Istället utsätts de för hat och misogyni etc vilket formar deras fortsatta liv och gör att de kroknar tillslut
.
Allt under dogmen att det inte är någon skillnad i mognad eller ålder och man kan vara lika insiktsfull när man är tjugo som när man är femtio och hantera livets svårigheter

Det är helt fel.

Det är ett slags ungdomskult som pågår och bortrelativisering av ålderns betydelse och som gör mig så trött.
Senast redigerad av Ericcca 2023-08-13 kl. 17:52. Anledning: Styckeindelning
Citera
2023-08-13, 18:01
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Jag håller nog inte med om det. Män blir mer ödmjuka med åldern, tror jag. Men inte alla.
Debatten om feminism drivs ofta av väldigt unga kvinnor i offentligheten.
Det är ett faktum att man inte utvecklar konsekvenstänk fullt ut förrän efter 25. Pannloben är alltså inte fullt utvecklad
Hjärnan är alltså inte färdig.
Detta betyder INTE givetvis att utsagan: "med åldern blir man vettigare" är helt korrekt och gäller över hela linjen. Ändå märker jag att jag är mycket mer eftertänksam än vad jag var som tjugoåring. Det ligger något i det. Åldrandet och mognaden erbjuder oss att bli mer försonande, mer ödmjuka men alla har inte kapacitet att ta den chansen. Och det sker givetvis i varierande grad och från person till person

Men för att återknyta till vad jag sade: en ung kvinna kan vara vettig, men det är inte jämförbart med en vettig kvinna som genomlevt graviditeter, förhållanden, livsval etc.
Det är två olika saker.
När Sarah Larsson skriver att hon HATAR MÄN så tänker jag att det är en onödig och dum gap-feminism hon håller på med. Det handlar om hennes känslor. Det är inte alltid relevant för hälsa världen vad någon känner vid ett tillfälle och det försvårar en sansad debatt

Samtidigt tycker jag att män missuppfattar det där som att 'alla feminister är manshatare"
Nej,det är de inte, äldre feminister har lärt sig att det blir ett kasst debattklimat av att skrika att man hatar alla män (även om man i olika grad kan bli rasande inuti och hata vad massamhället, män, utsätter kvinnor för)..
Det är SÅ typiskt yngre kvinnor att hålla på och skrika ut sina känslor inför allting hela tiden och göra det till måttstock för hela världen.
Och hela manskollektivet går sen igång och projicerar allt möjligt trams på ett , ursäkta, flickebarn som knappt torr bakom öronen, bara impulsivt uttryckte vad hon kände för stunden,istället för att i sak diskutera något hon finner fel eller skevt.

Hur gammal var Sarah Larsson nr hon höll på sådär? 20-någonting.
Håller hon på sådär nu?svar: nej..
Alla mediefeminister,. BelindaOhlsson, Sarah Larsson, Carolina vadhon nu heter som blev tillfrågad om hon alldeles kissat ner sig av Ulf Lundell, kort sagt, gänget bakom boken Fittstim etc har lugnat ned sig med åldern.
För man inser att saker kan vara komplexa. Oftast. Att de flesta är människor bortom systemen. Man orkar inte ständigt vara i uppror. Nackdelen är att man stelnar och blir lite tråkig.
Men, en del ylar i impulsiva utspel hela livet.

Som sagt, det finns många undantag.
Ändå har jag märkt att många yngre och väldigt mycket mer idealistiska feminister driver debatten och de ges också mer uppmärksamhet. Kanske klarar många av dem inte heller av kändisskap och allt vad det innebär.
Tycker det är tveksamt när kvällspressen hookar upp väldigt unga tjejer som feministalibin i krönikor. De tjänar pengar på u ga tjejers idealism. Istället utsätts de för hat och misogyni etc vilket formar deras fortsatta liv.
Allt under dogmen att det inte är någon skillnad i mognad eller ålder och man kan vara lika insiktsfull när man är tjugo som när man är femtio.
Det är helt fel.
Det är ett slags ungdomskult som pågår och som gör mig så trött.

Ditt resonemang är helt rimligt men var finns dessa mogna, äldre mer erfarana feminister när de yngre manshatande feministerna ges utrymme i media? Jag kanske har missat det men jag kan inte påminna mig en äldre feminist sträcka upp ett enda av dessa gapiga flickebarn?

Precis som du skriver så tystnar de unga gapiga feministerna när de blir äldre och får mer erfarenhet och lär sig att livet inte alltid fungerar som de trodde att den gör. Men det verkar finnas någon typ av tabu att inte kritisera en feministisk medsyster?
Citera
2023-08-13, 18:02
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Hur skulle det gå till?
Surrogatmammor? Vad vet jag tänk till lite själv istället för att fråga dumma frågor kanske. Lika inför lagen helt enkelt.
Citera
2023-08-13, 18:09
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Det är väl lika "jobbigt" för oss damer som hela tiden får se våra män dansa iväg med yngre kvinnor och "starta om" innan pitten slaknar helt.
Det har varit legio länge nu, men jag förstår känslan.
Det skadar inte att det blir lite mer synligt med äldre kvinnor och yngre män. Inte föratt det är något slags ideal, men för att det visar att kärleken är genuin också, att folk kan finna varandra över gränserna. Det är fortfarande ett undantag.

Det där undantaget det är inget som jag har märkt av men iofs att det som sker stort det sker tyst.
Kvinnor sköter denna biten snyggare.
Som yngre så hade jag äldre kvinnor på mig för det att dem hade kommit till den punkten i livet där dem tog för sig vilket jag har förstått senare i livet. Tjejer i min egen ålder var det svårare med inte så att dom saknades bara det att det var ett mer omständigt rantande.
Jag arbetade inom vården, det var kul.
Kärlek o kärlek, kåthet!
Uj att jag har en mängd minnen.

Ja att är situationen sådan i ett förhållande att det ser ut att vara över, vinnaren tar allt och om det sedan är av en god ekonomi/hög status eller bara personen i sig men inte fan skulle jag tacka nej till yngre kvinnor om jag kan få yngre.
Citera
2023-08-13, 18:11
Medlem
Citat:
Ditt resonemang är helt rimligt men var finns dessa mogna, äldre mer erfarana feminister när de yngre manshatande feministerna ges utrymme i media? Jag kanske har missat det men jag kan inte påminna mig en äldre feminist sträcka upp ett enda av dessa gapiga flickebarn?

Precis som du skriver så tystnar de unga gapiga feministerna när de blir äldre och får mer erfarenhet och lär sig att livet inte alltid fungerar som de trodde att den gör. Men det verkar finnas någon typ av tabu att inte kritisera en feministisk medsyster?

Tack. Ja, jag vet inte. Tror man undviker drama. Man låter henne hållas. Orkar inte. Kanske skäms man lite över att man själv var så oförsonlig och blödande.

Sen tror jag äldre feminister inte citeras lika mkt i större media.
Medielogiken handlar ju om att exponera det som är häftigt, drar klick.

Finns gott om forskare och medieprofiler: Yvonne Hirdman, Åsa Moberg Boije, Ebba Witt Brattström (som är hård och vass ibland men inte skriker att hon hatar män), Maria-Pia Boethius, Agneta Stark, som har koll på litteraturhistoria, politik, ekonomi etc och har mängder att säga om sakfrågan.
Yvonne Hirdman som "grundat"teorin om genussystemet som mycket av dagens jämställdhetspolitik är baserad på, har tom sagt att hennes teorier används fel och att man överdriver tanken om genus som att könens biologi inte skulle existera som någon materiell verklighet, etc.

Men jag antar att hon inte är lika het som Sarah Larsson.
Senast redigerad av Ericcca 2023-08-13 kl. 18:13. Anledning: Styckeindelning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in