Citat:
Men hur är deras personligheter? Det är inte siffran som är det största bekymret eftersom det finns människor över hela världen.
Jag pallade inte ens läsa vad männen skrev här i tråden åt mig till slut utan avbockade bara. Att kvinnor skulle vara intresserade av att dejta män som jag regelbundet inte ens orkar läsa aviseringar från på ett anonymt forum, är högst osannolikt. Men så finns det ju kvinnor också som är dumma i huvudet så att det jämnar ut sig lite. Däremot ska man inte tro 100/100 eller 95/100 matchar verkligheten.
Problemet är inte mansöverskottet om kvinnor lever singlar. Då är problemet männen som personer och inte deras antal.
Jag upplever det inte som något problem och verkar se mindre bekymmer med åldersskillnad än vad jämnåriga män gör. Många uttalar negativa åsikter om yngre kvinnor som jag inte kan hålla med om såsom att de skulle var särskilt omogna.
Jag tror att folk bara träffas. Inte så mycket tankar kring saker än vad andra som ser på anser
Jag pallade inte ens läsa vad männen skrev här i tråden åt mig till slut utan avbockade bara. Att kvinnor skulle vara intresserade av att dejta män som jag regelbundet inte ens orkar läsa aviseringar från på ett anonymt forum, är högst osannolikt. Men så finns det ju kvinnor också som är dumma i huvudet så att det jämnar ut sig lite. Däremot ska man inte tro 100/100 eller 95/100 matchar verkligheten.
Problemet är inte mansöverskottet om kvinnor lever singlar. Då är problemet männen som personer och inte deras antal.
Jag upplever det inte som något problem och verkar se mindre bekymmer med åldersskillnad än vad jämnåriga män gör. Många uttalar negativa åsikter om yngre kvinnor som jag inte kan hålla med om såsom att de skulle var särskilt omogna.
Jag tror att folk bara träffas. Inte så mycket tankar kring saker än vad andra som ser på anser
Jo, det är väl dit man vill komma: folk träffas och det är inget mer med det. Ibland slår kärleken till där den inte normalt brukar "vara".
Jag tänker inte att unga kvinnor är omogna, men av naturliga skäl saknar de den livserfarenhet som mognad ger. Det innebär inte att de saknar erfarenhet, en yngre kvinna kan ha varit med om långt mycket mer än en äldre. Men det händer något med psyket i takt med stigande ålder..Inte konstigt, man är i olika faser. Unga kvinnor är ju mer mogna än unga män oftast, men även där finns det undantag.
Tror man anpassar sig efter varandra också.
Jag såg en dokumentär där en ung tjej på 20 år var kär i en 70-årig man. De var alltså ett par Han var stilig för sin ålder,.absolut.
Likaså blev jag nästan betuttad i en 70-årig karl när jag var 30+. Han var riktigt stilig, manlig. Han väckte min låga, helt enkelt
Så det går inte att säga att alla unga tjejer automatiskt är si och så, samtidigt som det stämmer att det ofta är så att de behöver "leva till sig".
Kan undra om det håller mellan den här 20-årigs kvinnan och gubben på 70 år. Det händer mycket under åren mellan 20 och 40, om man letar trygghet så kanske man går vidare sen, etc.
Men relationer tar slut av alla möjliga skäl..
Mitt svar var en invändning på den man här ovan som sade att äldre kvinnor började få "griller i huvudet" iom att det blivit vanligare med kombinationen äldre kvinnor yngre män. Eller i alla fall mer synligt