2023-08-11, 13:17
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Är du seriöst så efterbliven att du inte förstod inlägget och min åsikt?

I Sverige ger vi gratis pengar till våldtäktsmän och invandrare.

Sprängningar och skjutningar varje dag. Är nog många som hellre hade levt i Japan där det i alla fall är lite ordning och reda och folk ej är rädda att älska sitt land för att de då kan bli kallade rasister eller SD:are av pk-eliten.

Detta är så off-topic så knappt värt att svara på.

Men NEJ, vi ger inte "gratis pengar till våldtäktsmän och invandrare". Tramsebyxa där. Du kan kallas för landsförrädare som sprider sådana lögner.
2023-08-11, 13:20
Medlem
matsqqs avatar
Jag såg aldrig att svenskan trampade på hälen då det blev straff, inte ens på reprisen, finns det belägg för att det var straff ? bildbevis?

Däremot tyckte jag Holland borde haft en mot Spanien.

Fortfarande mycket slump och godtycke i besluten jämfört med NHL .

Ett tag tyckte jag VAR verkade ha börjat fungera , men är nu mer tveksam! Kanske är det reglerna att VAR bara kan överrida rena felaktigheter om de är tydliga.

PS Men som sagt, jag kanske inte såg rätt vinkel ...
2023-08-11, 13:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Det är nog så de flesta tänker om trollen på forumet. Finns det något som kan stoppa er från att gödsla ert trams i trådarna? Man vill ju verkligen inte läsa skiten om det kan undvikas.

Citat:
Ursprungligen postat av cynicalfucktard
Spanien kommer att förnedra butchflatorna

Viva España!!!!!!!!!
Hoppas du har rätt
2023-08-11, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Tur? Sverige kunde ha gått till halvtidsvila med 3-0.

Blackstenius hade ett jätteläge där hon missade målet från nära håll och Asllanis skott som går via insidan av stolpen och nästan parallellt med mållinjen bakom målvakten är ju så nära ett mål man kan komma. Där hade japanskorna verkligen turen med sig.

Mm... Hade glömt bort Asllani... Blackstenius räknar jag inte som tur för Japan. Skott långt utanför mål i vassa lägen är dom flesta spelare bra på.
Spekulationer hit åh dit så tycker jag Sverige spela för mycket på ledning i dom sista 20 och det kan ju gå lite si och så.
2023-08-11, 13:27
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matsqq
Jag såg aldrig att svenskan trampade på hälen då det blev straff, inte ens på reprisen, finns det belägg för att det var straff ? bildbevis?

Ett tag tyckte jag VAR verkade ha börjat fungera , men är nu mer tveksam! Kanske är det reglerna att VAR bara kan överrida rena felaktigheter om de är tydliga.

Ja, alltså ska man bara godtyckligt använda sig av VAR i sådana seriöst avgörande situationer så vet jag inte heller vad poängen är. Även tio skumma tilläggsminuter i en halvlek som bara hettade till efter 80. Nåja, ingen skuld faller på Janogy. Däremot borde kanske inte Hurtig vara den som kliver in först (eller alls) som det varit de senaste matcherna. Vet inte riktigt vad Gerhardsson ser i henne när det finns kompetenta alternativ som även har nätat i gruppspelsmatcherna - men det gick ju vägen ändå. Heja heja!
2023-08-11, 13:31
Medlem
Zaedrewss avatar
Ingen enkel vinst. Men man borde kört på magkänslan. Man kunde alltså fått 3,50 ggr pengarna på svensk seger. Kändes väldigt mycket sett till att man brukar slå Japan.
2023-08-11, 13:38
Medlem
RickNesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Nu ska vi inte hetsa upp oss 😀, jag är definitivt inte oskuld men tittar inte en minut på VM fast jag är konsekvent eftersom jag skiter i om det är herr eller damfotboll. Däremot tycker jag att damerna får oförtjänt mycket uppmärksamhet, damfotboll är trots allt en väldigt liten sport det finns många länder där kvinnor flickor inte ens får spela fotboll. Så att folk kallar detta för VM blir konstigt. Dock finansierar jag Piteå damer med lite extra pengar då och då, men det beror på att jag tycker att det är häftigt att dom kan ligga så högt upp som dom gör med dom förutsättningarna. Tänk att det är "derby" mot stockholmslagen.

Men av någon anledning tog du åt dig av mitt inlägg 😂
2023-08-11, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Är orättvisor oviktiga om det drabbar någon annan?
Hyckleri är extra äckligt när det kommer från kommunister med stolta ideal.

https://www.dn.se/sport/stjarnornas-krav-maste-bli-jamstallda-prispengar/
"Med fyra månader kvar till fotbolls-VM höjer stjärnorna rösten.
I ett öppet brev till Fifa-ordföranden Gianni Infantino kräver man jämställda prispengar, uppger australiska ABC News.
– De måste bli jämställda, det måste finnas en plan för det, säger svenska målvakten Hedvig Lindahl, en av 150 spelare från 25 landslag som skrivit under."

Får inte fattiga vara bittra över kommunisternas rikedomar bara för att kommunisterna inte är lika rika som de som kommunisterna vill vara lika rika som?

Och nu länkar du till en låst artikel med Hedvig Lindahl som inte ens är med i landslaget längre. Det går bra för dig!
2023-08-11, 13:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jambalajja
Vadå titta? Tror du jag såg på matchen, går väl fan inte att missa det här spektaklet. Är ju överallt om det.

Nämen stackare! Skaffa en offerkofta.
2023-08-11, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matsqq

NHL? Om du jämför med schack-vm, hur ser det ut då?
2023-08-11, 13:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sarkhanv
snyggt

Man tackar! Synd jag inte satsade pengar😉
2023-08-11, 13:43
Medlem
Bazze1s avatar
Första gånger jag suttit ner och följt en hel dammatch och blev faktiskt glatt överraskad.

Visst en hel del enkla och simpla missar och Japans straff var ju under all kritik likaså dom 10 minuter övertid domaren la till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in