2023-08-11, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattemeettt
Sett över 101 minuter så borde väl matchen slutat 3-2 till Japan. Men Sverige har haft en aning tur i två matcher, som ibland hör till i fotboll.
Japan är för övrigt en frisk fläkt både på dam och herrsidan.
Sen att domaren skulle lägga till 10 minuter för att det vore "bra för sporten" om Japan gick vidare, tror ja inte på.
2018 la dom ju till typ 9 minuter tillägg på matchen mellan Tyskland och Syd-Korea på herrsidan och då hette det ju att man försökte få Tyskland vidare.

Jag vet inte alltid hur dom beräknar tilläggstid, men om man kan stoppa klockan i hockey så kan man väl göra de i fotboll. Det skulle ta bort en del maskande eventuellt. Men de lär väl aldrig hända.

Sen är de lite lustigt me alla som sitter åh rackar ner på damerna. De verkar va nåt särskilt just me fotboll.
Ni kan väl fråga era flickvänner varför dom är så jävla sämst, I synnerhet då på fotboll jämfört me er män. Då förklarar dom kanske för er att dom spelar på en lika hög nivå, men sett mellan kvinnor. Ja ser framför mig hur kugghjulen i era hjärnkontor brakar ihop.
Jämför tider, längder och höjder etc i dom flesta andra sporter så sticker väl inte fotbollen ut nåt särskilt.
Nu hoppas vi på vinst i semi åh glöm inte bort att teven har en avstängningsknapp.

Förvisso, man kan vrida o vända på det i oändlighet men konkurrensen på herrsidan går inte att jmf med den hos damerna. Skulle nog vilja påstå att damfotbollen är en av de globala sporter där det skiljer mest. Dock inbillar jag mig att vi om 10-20 år kommer få se en fantastisk utveckling. Är inte så säker på att SWE kommer att vara så framgångsrika i framtiden om länder runt medelhavet, Sydamerika och ffa Afrika får de rätta resurserna att verkligen satsa.
2023-08-11, 12:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Landsförrädare...
Omöjligt för mig att gilla dom när allt dom gör är politik, för mig ska fotboll förena man ska komma tsm fast man tycker olika men det vill ju inte damlandslaget, så vill att dom ska förlora
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Conam
Du kunde väl ha bettat lönen på nåt annat lag då, idiot!
Inte bettat, dom är politiska jag gillar inte sånt i sport
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemeettt
Sett över 101 minuter så borde väl matchen slutat 3-2 till Japan. Men Sverige har haft en aning tur i två matcher, som ibland hör till i fotboll.

Tur? Sverige kunde ha gått till halvtidsvila med 3-0.

Blackstenius hade ett jätteläge där hon missade målet från nära håll och Asllanis skott som går via insidan av stolpen och nästan parallellt med mållinjen bakom målvakten är ju så nära ett mål man kan komma. Där hade japanskorna verkligen turen med sig.
2023-08-11, 12:55
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Bara att gratulera damerna för en stark insats. Nu är det bara att ladda om inför semi mot Spanien.
Vad tror ni andra kunniga om den matchen?

Hur det det ut i andra gruppen,
Australien - Frankrike
Australien har publiken till hjälp. Vet inte om matchen dessutom spelas i Australien men det vet säkert ni andra. Vilka vinner?

England - Colombia
Någon som kan uttala sig om resultat i denna match?
2023-08-11, 13:00
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Vad får dig att tycka att om man sjunger nationalsången vid Fotbolls-VM och "hejar på Sverige" så är man "rasist"? Skärp dig för i helvete.

Är du seriöst så efterbliven att du inte förstod inlägget och min åsikt?

I Sverige ger vi gratis pengar till våldtäktsmän och invandrare.

Sprängningar och skjutningar varje dag. Är nog många som hellre hade levt i Japan där det i alla fall är lite ordning och reda och folk ej är rädda att älska sitt land för att de då kan bli kallade rasister eller SD:are av pk-eliten.
Senast redigerad av nickeh84 2023-08-11 kl. 13:02.
2023-08-11, 13:04
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Najix
Fan hoppades på Japan! Finns det något land som kan stoppa damlandslaget? Vill verkligen inte att dom vinner guld

Det är nog så de flesta tänker om trollen på forumet. Finns det något som kan stoppa er från att gödsla ert trams i trådarna? Man vill ju verkligen inte läsa skiten om det kan undvikas.
2023-08-11, 13:08
Medlem
Spanien kommer att förnedra butchflatorna

Viva España!!!!!!!!!
2023-08-11, 13:09
Medlem
Citat:
Fan hoppades på Japan! Finns det något land som kan stoppa damlandslaget? Vill verkligen inte att dom vinner guld

Möjligtvis det Argentinska herrlandslaget.
2023-08-11, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Bara att gratulera damerna för en stark insats. Nu är det bara att ladda om inför semi mot Spanien.
Vad tror ni andra kunniga om den matchen?

Hur det det ut i andra gruppen,
Australien - Frankrike
Australien har publiken till hjälp. Vet inte om matchen dessutom spelas i Australien men det vet säkert ni andra. Vilka vinner?

England - Colombia
Någon som kan uttala sig om resultat i denna match?

Frankrike ser halvdant ut. Tror att Aussies går vidare.
Colombia kan skrälla
2023-08-11, 13:11
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
NEJ SVENSKA TJEJER ÄR BÄS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! VM GULD!
2023-08-11, 13:16
Medlem
pn222jws avatar
2 - 1 bra Sverige!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in