2023-06-14, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ja lite av en chock! Det kunde man ju inte tro. Men bra för han. Vi har bara ett liv så gör liksom vad du vill av det,
Så härligt att höra att någon här inne visar respekt och acceptans till en person som agerat för sin hälsa och välmående . 🥰
Citera
2023-06-15, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beyourtrueself
-----

Vi är nu i en väldigt intressant tid av evolutionistisk utveckling där allt fler människor inte längre orkar hålla uppe sina fasader med att försöka fungera i gamla invanda beteenden som kopplas med denna yttre bild av vad en man och kvinna "anses vara".
Eftersom den yttre bilden bara består av självförtroende.

Det blir en väldig panik att först upptäcka detta faktum att man faktiskt inte längre fungerar i denna företeelse.
Hela det som varit ens yttre själv raserar som en ridå.
För att undfly faktumet så försöker man fortsätta leva så som man blivit lärd sen barnsben.
För att lyckas så överdriver man för att övertyga sig själv och få bekräftelse av andra, så att man inte känner detta obehag. Som ett ångestpiller.
Det är en otrolig kraftansträngning och man kör på tills man går in i väggen.

När man sen inser att det är så här det är, så slappnar kroppen av.
Man känner sig oerhört ensam och utkastad för att man är helt tom på egen känsla eftersom man ju fostrats med detta tänk att den djupare känslan inte får ha någon plats i ens liv.

Man söker sen efter sig själv utifrån denna egen känsla som man börjar känna allteftersom den växer sig stark, där man efter behov förändrar sitt yttre så att det ska hamna i balans med ens inre känsla.

Därav denna nya utveckling av transformering. 🙂
bra skrivet
Citera
2023-06-15, 21:39
Medlem
eromasters avatar
Statusen på gamla Björn just nu är att han har siliconbröst kuken kvar o gillar fortfarande att knulla damer. Stämmer det?
Citera
2023-06-17, 09:55
Medlem
Jag är jätteglad för att Björn äntligen får må bra från många år av plågsam könsdysfori och han gjorde något åt det själv så att han är kvar för sina barn . Han har alltid varit en bra människa och en enormt kärleksfull pappa som handla efter det bästa för sina närmaste och tog ansvar för sin förvandling. Alla ni som sitter och skriver här inne och bara har viljan att skita ner honom borde ta en funderare på att det ni tror och skriver är väldigt inhumant att sprida falska rykten om saker som ni själva tror. Försök se den ena sidan av myntet av alla fina och bra egenskaper han har som person . Att vara Lee är att vara samma person som innan men med ett annat skal som han trivs med och mår bra av. Att sitta och skriva fula ord om hans sexliv om att Lee gillar tjejer är både elakt och fult gjort. Eller är det bara kul att vara elaka som en del här tycks vilja vara?
Citera
2023-06-17, 15:15
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkesid
Jag är jätteglad för att Björn äntligen får må bra från många år av plågsam könsdysfori och han gjorde något åt det själv så att han är kvar för sina barn . Han har alltid varit en bra människa och en enormt kärleksfull pappa som handla efter det bästa för sina närmaste och tog ansvar för sin förvandling. Alla ni som sitter och skriver här inne och bara har viljan att skita ner honom borde ta en funderare på att det ni tror och skriver är väldigt inhumant att sprida falska rykten om saker som ni själva tror. Försök se den ena sidan av myntet av alla fina och bra egenskaper han har som person . Att vara Lee är att vara samma person som innan men med ett annat skal som han trivs med och mår bra av. Att sitta och skriva fula ord om hans sexliv om att Lee gillar tjejer är både elakt och fult gjort. Eller är det bara kul att vara elaka som en del här tycks vilja vara?

Det finns otroligt elaka människor här på Flashback, så ge dom inget syre. Troligtvis sitter dom i sin grotta med datorn som enda sällskap.

Vad gäller Lee, så önskar jag allt gott och ett fortsatt härligt liv med härliga människor. Dom ohärliga får man negligera. Lee är en modig person som vågar välja sitt eget liv. Grattis till det. Om vi alla andra skulle vara lite modigare och låta våra medmänniskor vara som dom vill, så skulle vi alla må bättre.
Citera
2023-06-17, 15:31
Medlem
Ber om ursäkt ifall detta redan har avhandlats i tråden men jag undrar: Arbetar Lee också som snickare, som Björn gjorde? Han var ju väldigt duktig och det behövs fler duktiga kvinnliga snickare.
Citera
2023-06-19, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Kanske det.
Men det är fortfarande upp till honom, tyngden kanske åtminstone har lyft från hans axlar.
Sluta vara så jävla fördomsfull.
Håller med. Detta är bara elaka kommentarer från folk som vill vara elaka och inget annat, och som inte ens vill erkänna att transsexualitet inte har det minsta att göra med sex och sexlivet över huvud taget. Det betyder att man vill tillhöra det kön som man önskar vara där man haft könsdysfori hela livet som Björn hade innan han blev Lee. F.ö. så har Björn aldrig varit kriminell som en del vill påskina här. Att bli Lee var nödvändigt för överlevnad av depression. Och depression är den enda psykiska åkomman här och inte könsdysforin i sig själv. Visa respekt för en person som alltid varit en hedersknyffel. En fin personlighet som gjort allt han kan för sin familj när han kom ut. Ingen har någon rätt att lägga sig i och fördöma hans livsval.
Citera
2023-06-19, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folkesid
Här kommer svaret på skillnaden mellan perversa personer och transpersoner med könsdysfori. För det första så ska jag påpeka att Björn/Lee aldrig någonsin fått något negativt sagt om sig från någon annan person som jobbat med honom genom åren i tv. Han är/var väldigt omtyckt och trevlig och mjuk och god person som alla tyckte om att se. Lee är fortfarande samma person ännu men med ett ivinnligt könsuttryck. Så pervers kan du inte kalla Björn/Lee för eftersom han alltid varit en hedersknyffel som jobbat hårt. Att lida av könsdysfori och sedan bli transperson är därför inget som man kan beskylla honom för att vara pervers. Mina tårar rinner på kinderna när du skriver detta- blir så ledsen för denna orättvisa anklagelsen. - Att vara pervers på riktigt som vissa personer är innebär ex.vis blottare som förföljer barn, vuxna som utnyttjar barn och kvinnor på ett sjukt sätt sexuellt. M.m. Du kan blogga på dumpen.se så ser du riktiga perversa typer. På den sidan motverkar de perversa karlar som jagar efter småflickor på ett mer än vidrigt sätt. Så skillnaden mellan personer med könsdysfori /trans och perversitet är så långt ifrån varandra som det går att komma. Titta in på Björns insta så får du se att han är den finaste och trevligaste person man kan tänka sig. Detta säger alla som träffat honom. Sedan att han har lidit av könsdysfori i hela sitt liv kan inte han hjälpa. - Försök att tänka positivt i stället för dessa anklagelser så får vi en bättre värld än att anklaga någon för något som inte har en verklighetförankring. Jag ber om förståelse för detta. Tack för ordet.

Han är säkert "jättefin och trevlig", men varför ses könsdysfori som ett tillstånd som inte borde försöka behandlas likt andra psykiska "besvär"?
Citera
2023-06-19, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Ber om ursäkt ifall detta redan har avhandlats i tråden men jag undrar: Arbetar Lee också som snickare, som Björn gjorde? Han var ju väldigt duktig och det behövs fler duktiga kvinnliga snickare.

Lee och Björn är samma person vet dock ej vad han jobbar med som "Lee".
Citera
2023-06-29, 23:38
Artikel om Lee och ett litet klipp från en intervju. Rätt het transa må jag säga.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/ot...at/ar-AA1de8z9

Livet är kort. Lee är bara att gratulera som gör det mesta av det.
Citera
2023-08-10, 14:26
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Jobbigt att vara sig själv? Björn Lee blir trött bara av att vara trans.
https://www.expressen.se/noje/lee-ch...av-utbrandhet/
Det var inte så roligt att vara i strålkastarljuset. Kanske bekvämare att inte synas så mycket, Björn.
Citera
2023-08-11, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engback
Lee och Björn är samma person vet dock ej vad han jobbar med som "Lee".

Jag försökte bara visa Lee lite respekt!
Lee och Björn är INTE samma person, det inser du väl själv också?
Min fråga är bara om Lee också arbetar som snickare så som Björn gjorde?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in