2023-02-19, 01:22
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Från början så slår de på stora trumman "Jag är född i FEL kropp!" sen möblerar de om och karvar i kroppen på ett oåterkalleligt sätt, sen halvvägs så tror de att de är det ursprungliga könet iallafall (i Björn-Lees fall så är han ändå lite man ändå, som troligtvis vill vara med kvinnor framöver, som han då uttryckt det. Utefter vägen så har han kommit fram till att han är en hen.)

Jag är lite nyfiken på en praktisk fråga; hur ska Lee göra om hon vill besöka ett badhus? Gå omkring på herravdelningen med sina stora bröst och i övrigt kvinnliga framtoning eller gå till damavdelningen trots att hon har kuk och tänder på kvinnor. Båda blir ju fel på sitt sätt.

Hade haft lite enklare att förstå hela den här grejen om hon tagit steget fullt ut och monterat bort penisen och ersatt den med en köpeslida. Nu blir det någon sorts märklig svensk ladyboy eller upphottad transvestit över det hela. Även om jag trots allt tycker att resultatet blev mycket bättre än jag först förväntade mig.

Missförstå mig inte, jag kan köpa att det finns de som fötts i "fel kropp" och tycker Lee är väldigt modig som går ut och är så öppen med det hela. Men jag har lite svårt att förstå att hon stannar halvvägs, det är lite som att bara byta till sommardäck på ena sidan av bilen...
Citera
2023-02-19, 01:32
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyourtrueself
Jag vet inte om du är en man eller kvinna?, men hur skulle du själv känna om någon kallade dig för det motsatta könet bara för att personen ville göra det?
Det skulle väl inte kännas så bra?

Då kan du tänka dig hur det känns för dessa nämnda personer när du inte vill respektera deras pronomen och det kön de identifierar sig som.

Det du skrev i detta inlägg kändes inte bra för mig. Vad ska du göra åt det?
Citera
2023-02-19, 01:36
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Om Lee skulle kalla dig för något som du inte är så är det en kränkning mot dig som person.
Lika mycket som att du kränker någon annan genom att inte använda rätt pronomen för den personen.

Det är väldigt enkelt eftersom det handlar om respekt.

Ingen har någon skyldighet att respektera någon annan. Man brukar säga att respekt är något man förtjänar. Huruvida Lee, Reinfeldt eller Anders Eklund är personer du respekterar är helt upp till dig. Du har rätt att svara både ja och nej samt agera därefter.
Citera
2023-02-19, 01:56
Medlem
beyourtrueselfs avatar
Citat:
Det man stör sig på är om Björn-Lee ska bli en sorts talesperson "för det nya normala" att vi ska ha massa halvkönade individer som varken vet om de ska vara män eller kvinnor.
Från början så slår de på stora trumman "Jag är född i FEL kropp!" sen möblerar de om och karvar i kroppen på ett oåterkalleligt sätt, sen halvvägs så tror de att de är det ursprungliga könet iallafall (i Björn-Lees fall så är han ändå lite man ändå, som troligtvis vill vara med kvinnor framöver, som han då uttryckt det. Utefter vägen så har han kommit fram till att han är en hen.)

Okej, jag tycker faktiskt det är lite coolt att han blev en hen. Samtidigt så gillar jag inte om samhället normaliserar trans och hen.
Och om samhället med massa translobbyister influerar folk att bli hen och genomgår könskorrigeringar i en ren pandemi.
SÅ många ville inte bli det från början.
Det har blivit något modernt.

Och det som irriterar lite med BjörnLee är att han får massor med uppmärksamhet nu (och kommer vara pk-medias kelgris framöver).
Bara den uppmärksamheten kan ju andra vilsna själar bli sugna på och därför transformerar sig själva i förhastade operationer, antingen bara genom att genomgå könskorrigeringar eller så lägger de till ytliga skönhetsoperationer för att uppnå Björn-Lees status.
Vill vi ha den utvecklingen?
Ska det ses som vardagsmat att bli hen?
Det nya normala för människan?
Ska var och varannan medborgare genomgå könskorrigeringar?
Varför är det tre tjejer i mitt kvarter (kring 20-års-åldern) som bytt till killnamn, varav två av dem genomgått könskorrigering?

Utvecklingen är konstlad, pådriven av translobbyismen och påhejad av den svenska pk-istiska känsligheten.

-----

Vi är nu i en väldigt intressant tid av evolutionistisk utveckling där allt fler människor inte längre orkar hålla uppe sina fasader med att försöka fungera i gamla invanda beteenden som kopplas med denna yttre bild av vad en man och kvinna "anses vara".
Eftersom den yttre bilden bara består av självförtroende.

Det blir en väldig panik att först upptäcka detta faktum att man faktiskt inte längre fungerar i denna företeelse.
Hela det som varit ens yttre själv raserar som en ridå.
För att undfly faktumet så försöker man fortsätta leva så som man blivit lärd sen barnsben.
För att lyckas så överdriver man för att övertyga sig själv och få bekräftelse av andra, så att man inte känner detta obehag. Som ett ångestpiller.
Det är en otrolig kraftansträngning och man kör på tills man går in i väggen.

När man sen inser att det är så här det är, så slappnar kroppen av.
Man känner sig oerhört ensam och utkastad för att man är helt tom på egen känsla eftersom man ju fostrats med detta tänk att den djupare känslan inte får ha någon plats i ens liv.

Man söker sen efter sig själv utifrån denna egen känsla som man börjar känna allteftersom den växer sig stark, där man efter behov förändrar sitt yttre så att det ska hamna i balans med ens inre känsla.

Därav denna nya utveckling av transformering. 🙂
Senast redigerad av beyourtrueself 2023-02-19 kl. 01:59.
Citera
2023-02-19, 02:19
Medlem
beyourtrueselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Jag är lite nyfiken på en praktisk fråga; hur ska Lee göra om hon vill besöka ett badhus? Gå omkring på herravdelningen med sina stora bröst och i övrigt kvinnliga framtoning eller gå till damavdelningen trots att hon har kuk och tänder på kvinnor. Båda blir ju fel på sitt sätt.

Hade haft lite enklare att förstå hela den här grejen om hon tagit steget fullt ut och monterat bort penisen och ersatt den med en köpeslida. Nu blir det någon sorts märklig svensk ladyboy eller upphottad transvestit över det hela. Även om jag trots allt tycker att resultatet blev mycket bättre än jag först förväntade mig.

Missförstå mig inte, jag kan köpa att det finns de som fötts i "fel kropp" och tycker Lee är väldigt modig som går ut och är så öppen med det hela. Men jag har lite svårt att förstå att hon stannar halvvägs, det är lite som att bara byta till sommardäck på ena sidan av bilen...

---

Vad Lee har sagt så identifierar hen sig med att vara ickebinär.
Att vara ickebinär är ett helt spektra av köns uttryck och väldigt individuellt.
En del ickebinära väljer att förändra hela sin kropp, eller bara vissa delar utav operation eller via hjälpmedel som binder, packer, tuckings osv, för att känna sig tillfreds med sin inre köns uppfattning. Hur den tar sig till uttryck är också individuellt. 🙂
Det finns en hel uppsjö av definitioner. 😊

Förstår din fråga.
Det bästa hade varit om det var uppdelat för att öka tryggheten.
Att män, kvinnor, transmän, transkvinnor, shemales, ickebinära (AFAB) och ickebinära (AMAB) hade varsitt omklädningsrum.
Det är verkligen inte något transfobiskt eller hatiskt, utan enbart för att skapa trygghet. 💖
Senast redigerad av beyourtrueself 2023-02-19 kl. 02:32.
Citera
2023-02-19, 07:27
Snickar-Babsan
Citera
2023-02-19, 07:29
Medlem
distraktions avatar
Citat:
Det man stör sig på är om Björn-Lee ska bli en sorts talesperson "för det nya normala" att vi ska ha massa halvkönade individer som varken vet om de ska vara män eller kvinnor.

Okej, jag tycker faktiskt det är lite coolt att han blev en hen. Samtidigt så gillar jag inte om samhället normaliserar trans och hen.
Och om samhället med massa translobbyister influerar folk att bli hen och genomgår könskorrigeringar i en ren pandemi.
SÅ många ville inte bli det från början.
Det har blivit något modernt.

Och det som irriterar lite med BjörnLee är att han får massor med uppmärksamhet nu (och kommer vara pk-medias kelgris framöver).
Bara den uppmärksamheten kan ju andra vilsna själar bli sugna på och därför transformerar sig själva i förhastade operationer, antingen bara genom att genomgå könskorrigeringar eller så lägger de till ytliga skönhetsoperationer för att uppnå Björn-Lees status.
Vill vi ha den utvecklingen?
Ska det ses som vardagsmat att bli hen?
Det nya normala för människan?
Ska var och varannan medborgare genomgå könskorrigeringar?
Varför är det tre tjejer i mitt kvarter (kring 20-års-åldern) som bytt till killnamn, varav två av dem genomgått könskorrigering?

Utvecklingen är konstlad, pådriven av translobbyismen och påhejad av den svenska pk-istiska känsligheten.
Han och många andra skulle snarare ha behövt en bra psykolog i unga år. Hade troligen gett ett bättre utfall.
Citera
2023-02-19, 12:15
Medlem
Citat:

Flesta badhus har handikapp-omklädningsrum. Det är avskilt separat rum. Dock är det inte så många sådana rum och dom ska ju helst gå till dom med funktionsnedsatta.
Citera
2023-02-19, 13:10
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:

Det är tvärtom det som är bra, tycker jag, att hen inte är så dum att hen könsstympar sig. Bröst och det där onaturliga med rumpan (vilken kvinna vill ens se ut så) är illa nog. Snälla förstör inte ännu mer. Feminin hade hen kunnat vara mycket mer utan att vanställa sig med dessa fulhetsoperationer. Ingen blir vackrare med dem, bara mer utspökad.
Citera
2023-02-19, 13:12
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
-----

Vi är nu i en väldigt intressant tid av evolutionistisk utveckling där allt fler människor inte längre orkar hålla uppe sina fasader med att försöka fungera i gamla invanda beteenden som kopplas med denna yttre bild av vad en man och kvinna "anses vara".

Det blir en väldig panik att först upptäcka detta faktum att man faktiskt inte längre fungerar i denna företeelse.
För att undfly faktumet så försöker man fortsätta leva så som man blivit lärd sen barnsben.
För att lyckas så överdriver man för att övertyga sig själv och få bekräftelse av andra, så att man inte känner detta obehag. Som ett ångestpiller.

Man känner sig oerhört ensam och utkastad för att man är helt tom på egen känsla eftersom man ju fostrats med detta tänk att den djupare känslan inte får ha någon plats i ens liv.

Man söker sen efter sig själv utifrån denna egen känsla som man börjar känna allteftersom den växer sig stark, där man efter behov förändrar sitt yttre så att det ska hamna i balans med ens inre känsla.

Behovet av att förändra sitt yttre handlar om osäkerhet. Osäkerhet på sin kvinnlighet blir ju det som den opererade transpersonen, i detta fall Lee, förmedlar. Naturlig kvinnlighet hade hen kunnat uppnå bättre utan operationer.
Citera
2023-02-19, 13:19
Medlem
Nosstocks avatar
Vad är det för skillnad på transsexualism och andra psyksjukdomar?
Citera
2023-02-19, 14:11
Medlem
Citat:
-----

Läs på om Evolution och hur det sker... Du är ute och cyklar igen det du försöker skriva är REVOLUTION.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in