Citat:
Ursprungligen postat av
kaReri182
I en artikel i expressen gnäller han nu över transvården i Sverige. Indirekt tycker hen att vi "normala" människor skall stå tillbaka i vårdköerna för sådana som henom. Helst skall transorna också ha gratis könsomvandling.
Var skrev han indirekt att normala ska stå tillbaka? Eller inbillade du dig det för att du är så full av hat mot dessa män som klär sig i kvinnokläder? Förklara varför du hatar dom, vad rör deras klädval dig?
Kan du inte bemöta hans argument istället? Eller kan du inte bemöta dom? I så fall vinner han, och du har fel.
Han har antagligen betalat mer skatt än du har, och politiker har lovat en vårdgaranti.... som bör baseras på triage dvs behov utifrån graden av allvarlighetsgrad.
Citat:
Att staten ska ombesörja till exempel vägbyggen och en fungerande sjukvård gentemot att vi medborgare betalar skatt. Utifrån mitt perspektiv så existerar inte detta avtal vad gäller min och andra i min situation. Vårdgaranti?”
Lee Christiernsson avslutar sitt inlägg med att rikta kritik mot vårdkön:
”Jag är rädd för att medmänniskor dör i denna vårdkö och det är ett strukturellt hån mot oss som söker vård i detta sammanhang!”