Citat:
Ursprungligen postat av
wihnei14
På vilket sätt är det inte ett argument att skaparen av denna jord behövde ge en del av sig själv?
Ett argument är det som styrker och/eller bevisar en slutsats. Du har dels ingen slutsats (Bara ett påstående.), dels inget som styrker eller bevisar någon slutsats.
Du har inte något argument som du vill ha motbevisat.
Jag kan ge ett exempel på hur argument styrker ett påstående och leder fram till en slutsats.
Exempel:
Om jag påstår att människor är fyllda med hallonsylt är det varken en slutsats eller ett argument. Det är ett tomt påstående (Som ditt om att gud ger liv.), men jag kan argumentera för påståendet och styrka det genom argumentation så att det argumentationen leder fram till slutsatsen att människor är fyllda med hallonsylt.
°Människor är fyllda med hallonsylt°.
*Om man skär sönder människor kommer det ut något rött och kletigt som smakar sött*.
*Hallonsylt är rött, kletigt och smakar sött*.
^Därför måste människor vara fyllda med hallonsylt^.
Mina argument styrker min slutsats om att människor är fyllda med hallonsylt, vilket var vad mitt påstående sa.
Människor är fyllda med hallonsylt; nu logiskt bevisat.
°=Påståendet.
*=Argument.
^=Slutsats.
Att hallonsylt inte är det enda som är rött, kletigt och sött är helt sant, men detta är ett exempel på en argumentation som innehåller argument som leder fram till en slutsats som i sin tur styrker påståendet om att människor är fyllda med hallonsylt. Allt i linje med logisk argumentation, men ändå inte sant.
Du saknar helt argument för ditt påstående och kommer bara med en rad påståenden. Ingen argumentation förs i trådstarten och då det inte finns några argument finns det således inte heller någon slutsats som bygger på argument.
Det finns inte något argument att motbevisa, vilket du påstår i rubriken för tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av
wihnei14
Det är logiskt eftersom det är en naturlig lag som allt levande följer.
Bevisa det.
Kom med argument som styrker påståendet och faktiskt bevisar att det är en naturlig lag.
Som det är nu kommer du med ett påstående som inte stöds av varken argument eller bevis. Inget som leder fram till en slutsats.
Att du påstår att något är logiskt eller att något är på ett visst sätt är inte något argument; det är bara substanslöst påstående.
Citat:
Ursprungligen postat av
wihnei14
Det han gav var medvetande och det kan man se bland andra livsformer som tex djur och växter.
Det är ju inte ett argumenterande utan bara ett påstående och en slutsats. Du har inget argument som styrker din slutsats utan baserar den enbart på ett påstående som inte har något bevis eller stöd annat än att du påstår att det är så
Du hade lika gärna kunnat skriva:
Det Mumintrollet gjorde var att dela ut omedvetenhet och det kan man se bland andra livsformer som möss och människor.
Att man kan se livsformer som djur och växter är lika mycket bevis för ditt påstående som påståendet att flygande grisar kan bevisas av att det finns sandlådor och pingisbord. Det ena är inte bevis för det andra...
Citat:
Ursprungligen postat av
wihnei14
Det är argumentet och jag har fört fram bevis för att både djur och växter har det.
Var är argumentet/argumenten?
Var är bevisen?
Att påstå något utan att styrka påståendet med något som faktiskt bevisar påståendet är inte ett argument. Det är bara att påstå; varken mer eller mindre.
Vilken livgivande gud är det förresten du avser?
Idun,
Brahman,
Bitol,
Eileithyia eller någon annan?