Citat:
Ursprungligen postat av
Newkie
Jag kan såklart påstå att Jesus flyttade till en hydda på Merkurius baksida efter påsken år 33 ekr. Men jag beredd att ändra mig. Du behöver bara komma med bevis som säger att mitt påstående är felaktigt.
Varför Merkurius? Enligt mormonerna är det faktiskt sant att Jesus flyttade till Centralamerika efter påsken år 33 e.Kr.
Det är i alla fall ett påstående som flera miljoner kan ställa sig bakom, så varför hitta på att han skulle ha flyttat till en hydda på Merkurius baksida?
Hur som helst så är det rimligen den som kommer med ett påstående som ska presentera belägg för sitt påstående så att det inte bara är ett tomt påstående, som till exempel att Jesus skulle ha befunnit sig någonstans i Amerika under dagarna mellan uppståndelsen och de 40 dagarna, eller hur lång tid det nu var, innan han visade sig igen för lärljungarna.
Joseph Smith kunde aldrig presentera något som helst belägg för sitt påstående, men det finns alltid lättlurade som kan övertalas att tro på nästan vad som helst, så han fick en skara följare.
I dagens värld borde det vara svårare att få anhängare, men det finns fortfarande gott om önsketänkare som innerligt hoppas att det faktiskt finns något mer än den fysiska verkligheten.