2023-08-10, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godofasgaard
Nu är hon igång och tigger pengar igen på Instagram. Jag har skärminspelat det och och andra inlägg hon har gjort när hon spelar i liven och när hon kallar sina följare och "vänner" för allt möjligt. Jag kommer skicka det till hennes advokat som företräder henne i utredningen om en förvaltare.

Möjligen missade du att hon i liven igår (onsdag) sa, det har inte gått så bra idag och det gick inte så bra igår. Hon vann ju 45 000 kronor på tisdagen.
Hennes läkare borde ju snarare informeras. Hon måste lida av någon psykos/vanföreställning, hennes verklighetsuppfattning borde hennes läkare få information om.
Det är ju redan klart med förvaltare
2023-08-10, 01:41
Medlem
desammlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Möjligen missade du att hon i liven igår (onsdag) sa, det har inte gått så bra idag och det gick inte så bra igår. Hon vann ju 45 000 kronor på tisdagen.
Hennes läkare borde ju snarare informeras. Hon måste lida av någon psykos/vanföreställning, hennes verklighetsuppfattning borde hennes läkare få information om.
Det är ju redan klart med förvaltare

om du läser alla papper som finns ute nu så finns det ett papper som sticker ut lite extra där läkaren säger att hon måste ha förvaltare pga av sitt spel missbruk
Senast redigerad av desammlas 2023-08-10 kl. 01:44.
2023-08-10, 01:44
Medlem
desammlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zentan
Emelies ombud kom in med ett yttrande i förrgår (de hade till den 14/8 på sig), jag tror att det var samma dag en förvaltare utsågs/namngavs. Detta om jag förstått allt korrekt.

Allt i yttrandet var givetvis lögn från Emelie, iofs förutom att hon erkände sin sjukdom.

Det ska väl vara förhandling i ärendet 5 september? Är det redan bestämt med förvaltare?

emelies ombud har lämnat in de som den skulle och förhandling den 5 september
2023-08-10, 02:44
Medlem
desammlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godofasgaard
Nu är hon igång och tigger pengar igen på Instagram. Jag har skärminspelat det och och andra inlägg hon har gjort när hon spelar i liven och när hon kallar sina följare och "vänner" för allt möjligt. Jag kommer skicka det till hennes advokat som företräder henne i utredningen om en förvaltare.

de är nog de dummaste du kan göra
2023-08-10, 07:00
Medlem
Muppetys avatar
Jag har haft samma psykiater som Emelie har, han ansvarar för psykosgruppen i Ängelholm, alltså där de kroniska o svåraste fallen hamnar. Det står även att hon får en spruta en gång i månaden, vilket man får bl.a. om man misstänks inte kunna sköta sin medicin i form av tabletter.

Dessa sprutor är neuroleptika, troligen Xeplion, Zypadhera eller i värsta fall Haldol, vilka ska hjälpa mot vanföreställningar.
2023-08-10, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Jag har haft samma psykiater som Emelie har, han ansvarar för psykosgruppen i Ängelholm, alltså där de kroniska o svåraste fallen hamnar. Det står även att hon får en spruta en gång i månaden, vilket man får bl.a. om man misstänks inte kunna sköta sin medicin i form av tabletter.

Dessa sprutor är neuroleptika, troligen Xeplion, Zypadhera eller i värsta fall Haldol, vilka ska hjälpa mot vanföreställningar.

Dom verkar hur som helst inte fungera särskilt bra, kanske hon hade behövt 2?
2023-08-10, 07:07
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluntzillo
Dom verkar hur som helst inte fungera särskilt bra, kanske hon hade behövt 2?
Jo, de brukar även ha en lugnande effekt, men nått sånt tycker jag inte mig se i hennes klipp...
2023-08-10, 07:09
Avslutad
Citat:

Vad är skillnaden mellan de tre sprutorna du nämnde och Trilafon som Lennart Bladh fick? Trilafon sänkte honom totalt och förvandlade honom från ett psykotiskt pervo som tvångsmässigt runkade hela nätterna till en zombiefierad grönsak som knappt orkade prata. Bumbi verkar inte få några större doser med tanke på att hon orkar hålla igång hela nätterna i sina lives. Hon sänder på Instagram hela tiden, när jag lägger mig, när jag vaknar, när jag sitter och skiter osv... Oavsett när på dygnet jag öppnar appen är hon igång. Hon verkar alltså inte sova särskilt mycket.
2023-08-10, 07:10
Medlem
Citat:
Jo, de brukar även ha en lugnande effekt, men nått sånt tycker jag inte mig se i hennes klipp...

Ellerhur det är samma psykos kärring nonstop så dom bör ju se över hennes medicinering.
Daglig verksamhet med likasinnade hade nog varit på sin plats.
2023-08-10, 07:15
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Vad är skillnaden mellan de tre sprutorna du nämnde och Trilafon som Lennart Bladh fick? Trilafon sänkte honom totalt och förvandlade honom från ett psykotiskt pervo som tvångsmässigt runkade hela nätterna till en zombiefierad grönsak som knappt orkade prata. Bumbi verkar inte få några större doser med tanke på att hon orkar hålla igång hela nätterna i sina lives. Hon sänder på Instagram hela tiden, när jag lägger mig, när jag vaknar, när jag sitter och skiter osv... Oavsett när på dygnet jag öppnar appen är hon igång. Hon verkar alltså inte sova särskilt mycket.
Ja, Trilafon finns såklart också, den är att jämföra med de jag nämnde. Det finns ett par till, men de verkar på samma sätt. Dock verkar de helt individuellt på folk, så ofta får man prova sig fram vilket som passar bäst.

Citat:
Ursprungligen postat av Bluntzillo
Ellerhur det är samma psykos kärring nonstop så dom bör ju se över hennes medicinering.
Daglig verksamhet med likasinnade hade nog varit på sin plats.
Det skulle vara kul om hon fick daglig verksamhet här, då skulle jag bli kollega med henne... Jag är på den dagliga verksamheten i stan som är till för psyksjuka, utan utvecklingsstörning. Men då skulle jag nog sluta skvallra om henne. Skulle nog vara kul o lära känna henne, dock inte låna ut pengar...
2023-08-10, 07:38
Medlem
Har någon skickat in videos till myndigheten också och inte bara text? Jag tror inte dom är så dumma att dom går på bumbis lögner när hon bara förnekar allt, men jag tänker att det kan vara bra för dem att se videos också som bevisar att allting stämmer, att hon spelar, tigger pengar, hotar, inte lånar tillbaka, visar upp brev om att bli vräkt, bara handlar på bensinmackar och lever på chips och grönsaksstavar med dip. Dom kan ju knappast tro på Dumbo när hon bara sitter och säger ”nej det stämmer inte, nej det är inte sant, nej så är det inte”, men man vet fan aldrig. Vad jag förstått så krävs det ändå ganska mycket för att få en förvaltare. Om beslutet tas efter den 5 september att hon ska ha förvaltare, när startar förvaltarskapet då? Startar det igång direkt då?
2023-08-10, 08:18
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Det är redan klart med förvaltare för Dumbo. Överförmyndarnämnden har sagt sitt.

⬆️

Citat:
Ursprungligen postat av Kattsvansarna
Har någon skickat in videos till myndigheten också och inte bara text? Jag tror inte dom är så dumma att dom går på bumbis lögner när hon bara förnekar allt, men jag tänker att det kan vara bra för dem att se videos också som bevisar att allting stämmer, att hon spelar, tigger pengar, hotar, inte lånar tillbaka, visar upp brev om att bli vräkt, bara handlar på bensinmackar och lever på chips och grönsaksstavar med dip. Dom kan ju knappast tro på Dumbo när hon bara sitter och säger ”nej det stämmer inte, nej det är inte sant, nej så är det inte”, men man vet fan aldrig. Vad jag förstått så krävs det ändå ganska mycket för att få en förvaltare. Om beslutet tas efter den 5 september att hon ska ha förvaltare, när startar förvaltarskapet då? Startar det igång direkt då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in