Flashback bygger pepparkakshus!
2023-08-09, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Det är redan klart med förvaltare för Dumbo. Överförmyndarnämnden har sagt sitt.

Emelies ombud kom in med ett yttrande i förrgår (de hade till den 14/8 på sig), jag tror att det var samma dag en förvaltare utsågs/namngavs. Detta om jag förstått allt korrekt.

Allt i yttrandet var givetvis lögn från Emelie, iofs förutom att hon erkände sin sjukdom.

Det ska väl vara förhandling i ärendet 5 september? Är det redan bestämt med förvaltare?
2023-08-09, 22:57
Medlem
desammlass avatar
Citat:
Det är redan klart med förvaltare för Dumbo. Överförmyndarnämnden har sagt sitt.

nej de är inte klart än de måste först va förhandling och de är den 5 sep men i mångas ögon är det klart tack vare väldigt bra underlag och de är tack vare alla fina människor som delat sina bevis till överförmyndarnämnden japp förvaltaren är klar
Senast redigerad av desammlas 2023-08-09 kl. 22:59.
2023-08-09, 23:27
Medlem
T2Franks avatar
Citat:

Det var inte poängen, det är för att motbevisa hennes lögner med hennes egna ord för att sätta tyngt bakom hennes problematik.

"jag tigger inte pengar!"
- Kan någon swisha mig..
- Kan någon låna mig...
2023-08-09, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zentan
Emelies ombud kom in med ett yttrande i förrgår (de hade till den 14/8 på sig), jag tror att det var samma dag en förvaltare utsågs/namngavs. Detta om jag förstått allt korrekt.

Allt i yttrandet var givetvis lögn från Emelie, iofs förutom att hon erkände sin sjukdom.

Det ska väl vara förhandling i ärendet 5 september? Är det redan bestämt med förvaltare?

Det finns ett dokument som legat ute från igår eller idag. Det står klart och tydligt att Emelie ska ha en förvaltare, vem som ska bli förvaltaren är också klart Josefin någonting.
2023-08-09, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T2Frank
Det var inte poängen, det är för att motbevisa hennes lögner med hennes egna ord för att sätta tyngt bakom hennes problematik.

"jag tigger inte pengar!"
- Kan någon swisha mig..
- Kan någon låna mig...

Det har kommit in mängder med anmälningar mot Dumbo. Överförmyndarnämnden har även hänvisat till samtal med Dumbo läkare angående förvaltare.

Just nu har Emelie panik och tigger om pengar. Hon vill ha 2000 kr eller 3000 kr. Hon måste vinna ihop 500 000 kr.
Hon vet att allt är klart, men tror att det bara gäller några veckor eller månader
2023-08-10, 00:06
Medlem
Hur lång tid kan det ta innan förvaltaren startar sitt uppdrag om det går igenom?

Sedan undrar jag om någon vet var Emelie hamnar i allt detta? Kommer hon få vård? Hjälp att bli rehabiliterad till samhället, efter förmåga?

Hur ska en människa kunna klara att gå från en ytterlighet till en annan?
2023-08-10, 00:10
Medlem
Rebali179s avatar
Hon ligger i sängen på Instagram å är deppig för att hon har
spelat bort pengarna som hon fick tillbaka sedan hon hävde köpet av datorn.
Så nu ber (Tigger) hon om pengar igen för att spela ihop en buffert..

Får hoppas att förvaltaren ser till att stoppa henne
2023-08-10, 00:11
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnadGardin
Hur lång tid kan det ta innan förvaltaren startar sitt uppdrag om det går igenom?

Sedan undrar jag om någon vet var Emelie hamnar i allt detta? Kommer hon få vård? Hjälp att bli rehabiliterad till samhället, efter förmåga?

Hur ska en människa kunna klara att gå från en ytterlighet till en annan?

Tyvärr många som lever så i Sverige numera
Missbrukare , kriminella , psykiskt sjuka
Värsta e ju dessa sociala medier som tillåter dem synas
De skulle ju gå in direkt och stänga av alla dessa idioter

Såg någon sida som va jätte känd på nätet
Där de går in i folks hus utan lov
Snor pensionärer husdjur utomhus
Visst kanske lämnar tillbaks hunden
Men e man gammal å någon snor hunden ute , kan ju sluta med hjärtstopp mm
Fruktansvärt beteende mot folk
Men dessa sidor tillåter ju skräpmänniskor synas offentligt, samtidigt tjäna pengar på det
2023-08-10, 00:15
Medlem
T2Franks avatar
Citat:
Det har kommit in mängder med anmälningar mot Dumbo. Överförmyndarnämnden har även hänvisat till samtal med Dumbo läkare angående förvaltare.

Just nu har Emelie panik och tigger om pengar. Hon vill ha 2000 kr eller 3000 kr. Hon måste vinna ihop 500 000 kr.
Hon vet att allt är klart, men tror att det bara gäller några veckor eller månader

Du verkar inte vara med i matchen.
Jag har redan läst alla dokument.

Om det kommer till chefen som fick hoppa in så kommer det vidare till förvaltaren. Detta är för att manipulativa försök ska genomskådas enklare.

Kan man presentera 10minuter med 100st "Kan någon swisha" "jag har inga pengar till hyran" "kan någon låna mig, snälla skicka nu jag vill spela lite nu det blir kul, jag kan spara till du slutar jobba"

Det är för kommande arbete för myndighet och förvaltare ska fungera och ha en bra grund. Förvaltaren är skitgammal och garanterat oteknisk. Om hon får veta att en person med diagnoser som inte kan sköta sig själv säljer nakenbilder så kan hon ju glatt tro att hon ska stoppa det.

Hur ska hon lyckas med det om inte emelie låter henne logga in? Det kommer inte gå.
Samma med spelsidor, hon kommer inte kunna stoppa emelie att göra det utomlands om pengar finns på spelkontot.

Förvaltaren kan kontrollera konton sverige.

Men kan personen få information serverat så underlättar det dennes arbete. Allt som postas på OF, allt tiggeri från instagram, tiktok, youtube mm.

Lilla tanten kommer inte klara av att få fram detta själv. Det är en pensionär som vill ha lite extra inkomst och tror att det kommer gå enkelt.
2023-08-10, 00:16
Medlem
T2Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Hon ligger i sängen på Instagram å är deppig för att hon har
spelat bort pengarna som hon fick tillbaka sedan hon hävde köpet av datorn.
Så nu ber (Tigger) hon om pengar igen för att spela ihop en buffert..

Får hoppas att förvaltaren ser till att stoppa henne

Det är exakt detta som förvaltare/myndighet behöver se så dom kan genomskåda lögnerna. Det går inte att ifrågasätta hennes egna filmer.
2023-08-10, 00:18
Medlem
HejaFinlands avatar
Varför skickar killar pengar till en sådan här tjej?? Vad är era psykologiska bevekelsegrunder? Hur tänker ni?
2023-08-10, 00:21
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T2Frank
Det är exakt detta som förvaltare/myndighet behöver se så dom kan genomskåda lögnerna. Det går inte att ifrågasätta hennes egna filmer.

Hon va med på outsider och sa hon va rädd och äcklad av män med skägg 😂
Hon borde haft hjälp för längesen

Hur kan det ens va tillåtet att tigga pengar på nätet ? Borde väl polisen va där direkt och klippa internet å dator

Hon borde inte få va ute offentligt på nätet
Sen verkar det som folk ger henne pengar för se henne spela eller något
Vem e så dum å ger henne pengar till sitt spelande

Behöver mitt heroin , ge mig pengar
Helt sanslöst att det tillåts
Inte konstigt samhället går under som det ser ut på nätet

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in