Citat:
Ursprungligen postat av
Undrande1967
Det har kommit in mängder med anmälningar mot Dumbo. Överförmyndarnämnden har även hänvisat till samtal med Dumbo läkare angående förvaltare.
Just nu har Emelie panik och tigger om pengar. Hon vill ha 2000 kr eller 3000 kr. Hon måste vinna ihop 500 000 kr.
Hon vet att allt är klart, men tror att det bara gäller några veckor eller månader
Du verkar inte vara med i matchen.
Jag har redan läst alla dokument.
Om det kommer till chefen som fick hoppa in så kommer det vidare till förvaltaren. Detta är för att manipulativa försök ska genomskådas enklare.
Kan man presentera 10minuter med 100st "Kan någon swisha" "jag har inga pengar till hyran" "kan någon låna mig, snälla skicka nu jag vill spela lite nu det blir kul, jag kan spara till du slutar jobba"
Det är för kommande arbete för myndighet och förvaltare ska fungera och ha en bra grund. Förvaltaren är skitgammal och garanterat oteknisk. Om hon får veta att en person med diagnoser som inte kan sköta sig själv säljer nakenbilder så kan hon ju glatt tro att hon ska stoppa det.
Hur ska hon lyckas med det om inte emelie låter henne logga in? Det kommer inte gå.
Samma med spelsidor, hon kommer inte kunna stoppa emelie att göra det utomlands om pengar finns på spelkontot.
Förvaltaren kan kontrollera konton sverige.
Men kan personen få information serverat så underlättar det dennes arbete. Allt som postas på OF, allt tiggeri från instagram, tiktok, youtube mm.
Lilla tanten kommer inte klara av att få fram detta själv. Det är en pensionär som vill ha lite extra inkomst och tror att det kommer gå enkelt.