2023-08-09, 18:21
Medlem
Antero-Rokkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AM88
Jag håller med, gillar dumpens arbete med att stoppa pedofiler och våldtäktsmän men den senaste konfrontationen passar inte på dumpen.

Vad som är fel med konfrontationen:
1. Mannen söker INTE barn i sexuellt syfte.
2. Han skickar inga explicita bilder till barn.
3. Han vill INTE stämma träff med 14-åringen.
4. Först när "14-åringen" specifikt frågar om sex berättar han om sex.

Men han hade aldrig intentionen att våldta eller ens träffa den minderåriga. Att hamna på samma lista som riktiga pedofiler och våldtäktsmän är inte rätt.
Ingen har någonsin sagt eller skrivit att Dumpen enbart skulle intervjua pedofiler och våldtäktsmän. Här intervjuar dom en person som till sitt yrke är lärare och ungdomstränare som har suttit bakom en app och diskuterat rövhål och kukstorlekar med en 14-åring!
Citera
2023-08-09, 18:23
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Angående chatten med barn skriver Lessler att det inte är sexuellt ofredande mot barn, utan sexuellt ofredande med den brasklappen att underåriga är särskilt skyddsvärda, något sådan skrev Lessler. Och därmed döms det utifrån andra förutsättningar.

Man kan ju också fundera på vad en lärare får säga under sexualundervisning? Om en elev frågar inledande frågor, kan denne göra ett brott om denne som lärare svarar? Eller har denne en särskild befogenhet i sin yrkesutövning?

Det måste vara utifrån sammanhanget det bedöms. I senaste fallet kan vi inte bedöma sammanhanget då två ord är maskerade. Man kan just undra "varför" de är maskerade, igen kommentar om det ex.v. att det är ett namn, det lämnas okommenterat. I en rättegång skulle inget sådant tolereras.

Det en lärare får säga i undervisningen är reglerat av läroplanen. Det ska hållar professionellt och inte bli personligt på elevernas bekostnad. Jag utgick från att det var namn. Det skulle inte tolereras i en rättegång.
Senast redigerad av TottemHorse 2023-08-09 kl. 18:33.
Citera
2023-08-09, 18:24
Medlem
Ilpadres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4608
Dumpen är ungefär som Expo.

När SD var som populärast så skulle de som röstade på SD förlora vänner, familj och jobb.

Nu är SD accepterat och inte lika tabu. Numera är det Dumpen som ska bestämma vad du ska få skriva på nätet. Svarar du en nyfiken tonåring över en chatt vad du tycker om för sex, så ska du få hela ditt jävla liv raserat. Läser man kommentarerna så är det inte en enda kritisk röst som släpps fram. Min favorit är från Jonas:

Jag säger inte heller att det är rätt att hålla på och diskutera sådana här saker med barn. Men samtidigt tycker jag inte att #266 ska få sitt liv förstört för att han begick ett misstag. Han svarade på initiativ av Dumpen. Han tog aldrig några egna initiativ till något verkligt intresse för vidare kontakt med Dumpens 14-åring.

Och eftersom Dumpen sällan låter någon tala till punkt så kommer vi aldrig få reda på hur #266 resonerat kring sin kontakt med 14-åringen. Det i sin tur leder till att en massa antaganden och lögner som uppstår.

Nej, det skulle vara intressant om någon granskade ekonomin på dumpen.

Håller med om att det liksom inte finns chans att svara. Man njuter ju av det är när ärkepedofiler åker dit även om jag tycker att dom är lite spelat upprörda ibland, blir fånigt. De skulle kunna vara mer sakliga. Men i sista fallet känns allt bara konstigt.
Citera
2023-08-09, 18:26
Medlem
4608s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElementarSturgeon
En person och lärare i 50 årsåldern frågar en fiktiv tonåring (14 år ) om de han haft sex med hade stora kukar i en chat.

Personen är tydligen lärare och någon form av tränare.

Till er som har svårt att ta in info tar vi det igen.

Man, ca 50 med silver i håret diskuterar sexuella aktiviteter med någon som säger sig vara 14 år och frågar om 14åringens fd partners hade stora kukar.

Svårare än så är det inte
För det första har han fan inte silver i håret, är du synskadad eller? Hans bror har precis samma jävla hårfärg och den är vit.

Vad JAG inte förstår är vad det är som DU tror att alla andra inte förstår? Du har ju fan missat topic kring #266 helt.
Citera
2023-08-09, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ilpadre
Tack för snabbt svar. Oj där sjönk dumpen i mina ögon! Jag läste chatten, olämplig ja, men få sitt liv raserat, nej det är inte ok. Speciellt när jag nu förstår att det är med en vuxen han stämt dejt med. Jag blir lite upprörd över detta. Nej, jag är ingen pedofilvurmare etc, men det är ju precis det här jag har kritiserat dumpen för, det känns lite skört. Och åter igen, är dom inte beroende av att alla arga swishar sina gåvor? Gäller att att publicera ofta.

Edit: de borde ha en utarbetad policy som ligger öppet att läsa. Då skulle de ställa lite krav på sig själva att leva upp till.

Det handlade om att han är lärare och tränare och pratade med ett barn som sa att han var våldtagen. Vilket han tyckte var rätt käckt och frågade om det var stora kukar han tagit.

Han måste skiljas från sina uppgifter som lärare och tränare. Det handlar inte om ett straff utan att han kan inte ha den position han har i dag. Gränser suddas ut med tiden och risken för att han beter sig mer och mer felaktigt kan man inte bortse ifrån.
Citera
2023-08-09, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Är du förståndshandikappad? Ingen ifrågasätter att man inte ska sexchatta med 14-åringar. Vi ifrågasätter om det rättfärdigar uthängningen. Konsensus är nej, det är för brutalt.

Om dumpen nu är så himla oroliga över att han är lärare kunde de ha gjort en orosanmälan till skolan, så får de ta ställning. Orimligt att hänga ut honom för detta är min åsikt. Vi lever inte på medeltiden där man kan bränna folk på bål hur som helst trots att de inte har begått något brott eller ens försökt begå något brott. I så fall kan man ju lika gärna hänga ut halva flashback baserat på vad folk skriver här.

En orosanmälan? Varför det? Att publicera gör ju att föräldrar och andra skolor och idrottsföreningar är varnade.
Citera
2023-08-09, 18:29
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElementarSturgeon
En person och lärare i 50 årsåldern frågar en fiktiv tonåring (14 år ) om de han haft sex med hade stora kukar i en chat.

Personen är tydligen lärare och någon form av tränare.

Till er som har svårt att ta in info tar vi det igen.

Man, ca 50 med silver i håret diskuterar sexuella aktiviteter med någon som säger sig vara 14 år och frågar om 14åringens fd partners hade stora kukar.

Svårare än så är det inte

Det verkar vara du som har svårt att förstå. Vi försvarar inte det han gjort, vi kritiserar uthängningen.
Citera
2023-08-09, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
#266 är givetvis en idiotisk uthängning, som a) ger Dumpens belackare vatten på kvarnen, b) gör det svårare för dem att ha samma trovärdighet när det handlar om uthängningar av folk som de facto försökt stämma träff med barn. Det hade räckt för dem att, utanför offentligheten, ta kontakt med gäddans arbetsgivare och den förening han är verksam inom och låtit dem hantera frågan. Det fanns verkligen inget att vinna på att hänga ut den sexchattande fikusen. Nu kommer de för all framtid, när deras arbetsmetoder diskuteras och kritiseras, få höra om detta och tvingas försvara det.

Deras metoder har väl diskuterats och kritiserats sen de startade. Så det är ju inget nytt. Klart att de kan förklara det, de har gjort det redan på Dumpen. Det är bara att läsa där.
Citera
2023-08-09, 18:30
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Är du förståndshandikappad? Ingen ifrågasätter att man inte ska sexchatta med 14-åringar. Vi ifrågasätter om det rättfärdigar uthängningen. Konsensus är nej, det är för brutalt.

Om dumpen nu är så himla oroliga över att han är lärare kunde de ha gjort en orosanmälan till skolan, så får de ta ställning. Orimligt att hänga ut honom för detta är min åsikt. Vi lever inte på medeltiden där man kan bränna folk på bål hur som helst trots att de inte har begått något brott eller ens försökt begå något brott. I så fall kan man ju lika gärna hänga ut halva flashback baserat på vad folk skriver här.

En vacker uthängning av en pedofil.
Citera
2023-08-09, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Det verkar vara du som har svårt att förstå. Vi försvarar inte det han gjort, vi kritiserar uthängningen.

Hur får man då stopp på en sådan där? Dela ut armband med "Jag är inte längre pedofil" eller hur har du tänkt det? Kanske låta pedofilen tala med en tant på soc. och sedan blir allt bra? Nu är i vart fall alla varnade för pedofilen och han har fått sig en rejäl näsbränna och dessutom en behövlig sådan.

En annan person kan nu ta hans lärar- och tränartjänst.
Citera
2023-08-09, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet

Men den är ju gjord för att han inte ska få fortsätta som lärare och ungdomstränare. Den här typen av beteende eskalerar. Folk måste få veta vem det här är som frågar barn som är våldtagna om kukarna som våldtog dem var stora och tycker att det är häftigt med våldtäkt.
Citera
2023-08-09, 18:46
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4608
Yep, håller med dig. Ribban kommer att sänkas. Snart är vi alla pedofiler. Utom Sara och Patrik då.

Hahahaha, du har alltså hela tiden trott att konfrontationen har skett för en träff med en 14-åring alltså? Kom in i matchen nu.

Jag är inne i matchen om du undrar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in