Citat:
Ursprungligen postat av
Ilpadre
Tack för snabbt svar. Oj där sjönk dumpen i mina ögon! Jag läste chatten, olämplig ja, men få sitt liv raserat, nej det är inte ok. Speciellt när jag nu förstår att det är med en vuxen han stämt dejt med. Jag blir lite upprörd över detta. Nej, jag är ingen pedofilvurmare etc, men det är ju precis det här jag har kritiserat dumpen för, det känns lite skört. Och åter igen, är dom inte beroende av att alla arga swishar sina gåvor? Gäller att att publicera ofta.
Edit: de borde ha en utarbetad policy som ligger öppet att läsa. Då skulle de ställa lite krav på sig själva att leva upp till.
Dumpen är ungefär som Expo.
När SD var som populärast så skulle de som röstade på SD förlora vänner, familj och jobb.
Nu är SD accepterat och inte lika tabu. Numera är det Dumpen som ska bestämma vad du ska få skriva på nätet. Svarar du en nyfiken tonåring över en chatt vad du tycker om för sex, så ska du få hela ditt jävla liv raserat. Läser man kommentarerna så är det inte en enda kritisk röst som släpps fram. Min favorit är från Jonas:
Citat:
Jonas skriver:
9 augusti, 2023 kl. 13:23
Ni ska veta en sak, vinner jag någonsin på eurojackpot så kan ni räkna med att där kommer en fet jävla donation till er som håller er flytande resten av livet.
Jag säger inte heller att det är rätt att hålla på och diskutera sådana här saker med barn. Men samtidigt tycker jag inte att #266 ska få sitt liv förstört för att han begick ett misstag. Han svarade på initiativ av Dumpen. Han tog aldrig några egna initiativ till något verkligt intresse för vidare kontakt med Dumpens 14-åring.
Och eftersom Dumpen sällan låter någon tala till punkt så kommer vi aldrig få reda på hur #266 resonerat kring sin kontakt med 14-åringen. Det i sin tur leder till att en massa antaganden och lögner som uppstår.