2023-08-09, 18:02
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Viktigt att notera är att någon under 15 inte kan anses "vara med på noterna" när den andra parten är över 18, även om det är en chatt. En fråga om barnets sexuella historik kan bli grund för en polisanmälan om följdfrågor handlar om barnets preferenser vad gäller penisstorlek. Barnet kan också ställa frågor, men det kan aldrig vägas in i bedömningen om det utgör samtycke.

Undantaget när någon under 15 har någon form av sexuellt utbyte med någon över 15 (men under 18) är om det varit liten åldersskillnad eller lite erfarenhet (och samtycke så klart).
Angående chatten med barn skriver Lessler att det inte är sexuellt ofredande mot barn, utan sexuellt ofredande med den brasklappen att underåriga är särskilt skyddsvärda, något sådan skrev Lessler. Och därmed döms det utifrån andra förutsättningar.

Man kan ju också fundera på vad en lärare får säga under sexualundervisning? Om en elev frågar inledande frågor, kan denne göra ett brott om denne som lärare svarar? Eller har denne en särskild befogenhet i sin yrkesutövning?

Det måste vara utifrån sammanhanget det bedöms. I senaste fallet kan vi inte bedöma sammanhanget då två ord är maskerade. Man kan just undra "varför" de är maskerade, igen kommentar om det ex.v. att det är ett namn, det lämnas okommenterat. I en rättegång skulle inget sådant tolereras.
Citera
2023-08-09, 18:03
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AM88
Jag håller med, gillar dumpens arbete med att stoppa pedofiler och våldtäktsmän men den senaste konfrontationen passar inte på dumpen.

Vad som är fel med konfrontationen:
1. Mannen söker INTE barn i sexuellt syfte.
2. Han skickar inga explicita bilder till barn.
3. Han vill INTE stämma träff med 14-åringen.
4. Först när "14-åringen" specifikt frågar om sex berättar han om sex.

Men han hade aldrig intentionen att våldta eller ens träffa den minderåriga. Att hamna på samma lista som riktiga pedofiler och våldtäktsmän är inte rätt.

Så när en fjortonåring frågar kan man agera hur som helst?
Citera
2023-08-09, 18:07
Medlem
Antero-Rokkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Alla håller med om det! Vad är det du inte förstår?

Detta handlar inte om huruvida det är fel att sexchatta med en fjortonåring. Det är det. Punkt slut.

Utan frågan rör vad som är rimliga konsekvenser av det.
Konsekvensen är att man hamnar på Dumpen och får ett gäddnummer som toppas med att det mesta går åt helvete!
Det finns idag inget Minidumpen och man blir ett Spigg.
Konsekvensen är i dag konsekvent det smäller bara 🥊 💥
Nu vet vi och alla gäddor det.
Ge fan i våra barn.
Citera
2023-08-09, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Nej jag tycker inte man ska chatta med barn om sex, det tycker ingen normal.

Det ändrar inte faktumet att mannen blir uthängd av andra anledningar än vad de står för.

Saras egna slogan är att dumpen "arbetar med att stoppa personer som SÖKER BARN I SEXUELLT SYFTE"

Det gör inte denna mannen.
Citera
2023-08-09, 18:11
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B

Är du förståndshandikappad? Ingen ifrågasätter att man inte ska sexchatta med 14-åringar. Vi ifrågasätter om det rättfärdigar uthängningen. Konsensus är nej, det är för brutalt.

Om dumpen nu är så himla oroliga över att han är lärare kunde de ha gjort en orosanmälan till skolan, så får de ta ställning. Orimligt att hänga ut honom för detta är min åsikt. Vi lever inte på medeltiden där man kan bränna folk på bål hur som helst trots att de inte har begått något brott eller ens försökt begå något brott. I så fall kan man ju lika gärna hänga ut halva flashback baserat på vad folk skriver här.
Citera
2023-08-09, 18:13
Medlem
Antero-Rokkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4608
Ja, jävlar, folk (dumplingarna) går fan full retard så fort man ifrågasätter deras kära radarpar Sara och Patrik. Jag blev kallad för pedofil (eller gädda då) också. Jag var tydligen även besatt av barn enligt någon.

Tror inte det finns någon annan tråd på Flashback där användarna håller på såhär. Det är därför det är hysteriskt kul att fortsätta närvara här i tråden.
Kul M.Clownen att det roar dig! Ruskar du tupp samtidigt?
Citera
2023-08-09, 18:13
Medlem
Ilpadres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thatsnotmyname
Jag har nog sett samtliga konfrontationer på dumpen hitills, när jag tittade på konfrontationen #266 kände jag för första gången att jag stod på "gäddans" sida. Intressant att så många andra verkar ha känt likadant. Det är uppenbarligen en gräns som har passerats här, en gräns för när det är okej att hänga ut någon på internet med alla de konsekvenser det innebär för den uthängde och dennes familj.

Det här fallet känns så speciellt och jag undrar om inte den uthängde skulle kunna tjäna på att gå ut i media om detta. Polisanmäla dumpen och ringa in till tv4 och svt:s nyhetssoffor. Finns inget att förlora nästan känns det som.

Jag skrev lite vad jag tyckte i inlägg 10063. Men det du skriver är ju intressant. Skulle vara intressant att se honom tala ut i nyhetsmorgon eller motsvarande, han har ju inget att förlora. Han skulle dels få stå till svars för sitt olämpliga neteende, men dumpen borde också vara med och svara på kritiska frågor. Nån som kanske skulle kunna gå igenom de givna svaren som alltid kommer.
Citera
2023-08-09, 18:14
Medlem
Ilpadres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AM88
Jag håller med, gillar dumpens arbete med att stoppa pedofiler och våldtäktsmän men den senaste konfrontationen passar inte på dumpen.

Vad som är fel med konfrontationen:
1. Mannen söker INTE barn i sexuellt syfte.
2. Han skickar inga explicita bilder till barn.
3. Han vill INTE stämma träff med 14-åringen.
4. Först när "14-åringen" specifikt frågar om sex berättar han om sex.

Men han hade aldrig intentionen att våldta eller ens träffa den minderåriga. Att hamna på samma lista som riktiga pedofiler och våldtäktsmän är inte rätt.

Instämmer!
Citera
2023-08-09, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antero-Rokka
Inte det minsta krystat! Vad är det inte ni förstår?
Man ska ge fan i att sexchatta med minderåriga, även på nätet ta ett vuxenansvar.
Den här bajspackande och välkammade silverminken till läraren har diskuterade olika sexuella ställningar, oralsex, kukstorlekar, diametrar på rövhål med en 14-åring.
Nu har alla fått lära sig att man inte ska sitta och sexchatta med minderåriga, då särskilt om man själv är både ungdomstränare och lärare.
Ingen går säker som har dessa sjuka idéer, Dumpen kan plötsligt dyka upp och då går det garanterat åt helvete!

Onödigt, absolut! Fel, möjligen. Men vi får väl se lite nyktert på saken iaf?

Vi måste kunna skilja på att någon skriver att man gillar att suga kuk, på en direkt fråga ”vad gillar du” och folk som åker ut för att ha sex med 14-åringar. Det kan man väl knappast dra över samma kam??

Jag är strängt emot pedofili! Och alla handlingar av sådana är jävligt dåliga men det finns ju olika grader i helvetet. Sexchatta utan bildutbyte höll man ju på med själv när man var 14. Tyckte att det var rätt kul. Ibland skrev man att man var 20 ibland att man var 25. Man kan ju vara anonym och stänga av datorn när man vill. Ingen skada skedd även om det ofta skrevs betydligt grövre saker än det som bögläraren skrev. 14-åringar är inte så känsliga som Sara och Patrik vill göra gällande i det här fallet.

Rätt att skydda barnen från vuxna men det får ju inte bli löjligt. Dom vet vad sex är. Och dom flesta går inte i fällan för utnyttjande.
Citera
2023-08-09, 18:19
Avslutad
En person och lärare i 50 årsåldern frågar en fiktiv tonåring (14 år ) om de han haft sex med hade stora kukar i en chat.

Personen är tydligen lärare och någon form av tränare.

Till er som har svårt att ta in info tar vi det igen.

Man, ca 50 med silver i håret diskuterar sexuella aktiviteter med någon som säger sig vara 14 år och frågar om 14åringens fd partners hade stora kukar.

Svårare än så är det inte
Senast redigerad av ElementarSturgeon 2023-08-09 kl. 18:23.
Citera
2023-08-09, 18:20
Medlem
Ilpadres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antero-Rokka
Inte det minsta krystat! Vad är det ni inte förstår?
Man ska ge fan i att sexchatta med minderåriga, även på nätet ta ett vuxenansvar.
Den här bajspackande och välkammade silverminken till läraren har diskuterade olika sexuella ställningar, oralsex, kukstorlekar, diametrar på rövhål med en 14-åring.
Nu har alla fått lära sig att man inte ska sitta och sexchatta med minderåriga, då särskilt om man själv är både ungdomstränare och lärare.
Ingen går säker som har dessa sjuka idéer, Dumpen kan plötsligt dyka upp och då går det garanterat åt helvete!
Vill ni ha ett samhälle där det okey att en lärare sitter hemma och bakom någon jävla app och berätta om trånga rövhål, storlekar på könsorgan, vilken ställning som han föredrar och hur skönt det är med oralsex.
Kryddat med att han fråga era barn om deras sexvanor.
Fyfan!

Det är väl ingen som tycker det är ok! Men det är ju skala som man får bedöma alla brott på. Har du mördat någon så får du livstid, har du stulit kött får du dagsböter. I denna moraliska ständiga rättegång så är det väl ändå skillnad på gäddor där de är uppenbart farliga pedofiler och de som kanske skriver olämpligt men som aldrig haft avsikt att ses. Det är såna okritiska människor som dig som dumpen tjänar pengar på. Jag skriver igen att jag tycker de borde upprätta en policy om hur de gör i olika situationer. Det skulle vara fair.
Citera
2023-08-09, 18:21
Medlem
4608s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
#266 är givetvis en idiotisk uthängning, som a) ger Dumpens belackare vatten på kvarnen, b) gör det svårare för dem att ha samma trovärdighet när det handlar om uthängningar av folk som de facto försökt stämma träff med barn. Det hade räckt för dem att, utanför offentligheten, ta kontakt med gäddans arbetsgivare och den förening han är verksam inom och låtit dem hantera frågan. Det fanns verkligen inget att vinna på att hänga ut den sexchattande fikusen. Nu kommer de för all framtid, när deras arbetsmetoder diskuteras och kritiseras, få höra om detta och tvingas försvara det.
Håller med dig!

En sån person har ingenting att göra när det kommer till att arbeta med barn.

Men för varje outning så får de säkert in X antal tusen i swish. Det är en boost till swishkontot varenda gång. Så de skyr inga medel.

Det är märkligt att de inte kan blurra sådana här gubbar, men gubben som satt i rullstol hade de inga problem med att blurra och skydda. Så det finns ju tydligen undantag som de är villiga att göra. Och då hade mannen i rullstol ändå haft sex med barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in