2023-08-08, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Vet Anders verkligen om att han inte kan bete sig som ett arsle där han handlar mat? Allt som framkommit motsäger ju det. Om Anders handlade som den förmögne man han är skulle han säkert vara eftertraktad av den lokale handlaren. Kanske få storköpsrabatter, en personal shopper eller varför inte fri hemkörning av varor? Istället är Anders sedd som en paria som gjort sig omöjlig med personalen och butikschefen under ett decennium. Det enda som skulle motsäga det är om han lättare ådragit sig missaktning för att han varit dryg och är känd vilket är nog illa. Räcker det inte för dig att han stulit köttet så iakttag beteenden från denne man i sina program för TV, de bär syn för sägen.

Jo men Cheddarjoe tillhör den där Paolo-influerade gruppen som tror att otrevligt och aggressivt beteende är macho alpha male-beteende, riktiga män som gnälliga fjollor inte klarar
Citera
2023-08-08, 22:53
Medlem
41 k för 831 g kött, går det ens att köpa kött för det kilopriset?
Citera
2023-08-08, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av me163
Glöm inte ett slags kläder bilar. Men tänk vad snabbt det skulle gå att handla och aldrig skulle man köpa onödiga saker
Snabbt och snabbt...

Man kunde bli stående halva dagen i kö - utan att ens veta vad man köade till... Folk var nyfikna på om butiken fått in något idag... Spelade ingen roll vad det var, det var som julafton

Jag har bekanta från Östblocket, de var uppe i Sverige och handlade på sig grejer, minns t ex att de köpte storpack med gummisnoddar på Åhléns, för nån tjänsteman i hemlandet hade glömt beställa det så det året fanns inga gummisnoddar... Osv osv

Jag lägger till en grej, bara en sorts boende som staten bygger och hyr ut. Som i Sovjet - alla medborgare var garanterade en lägenhet. Så alla bodde i hyreskaserner med liten lägenhet utan el, vatten, uppvärmning eller toa... Men visst, det fanns ingen bostadsbrist och hemlösheten var 0 procent
Citera
2023-08-08, 23:01
Bannlyst
Var finns FUP ?

EDIT: Hittade FUP : https://gofile.io/d/Ie0jbg
Citera
2023-08-08, 23:03
Medlem
Han kommer överklaga!
Han kan omöjligt gå med på domen, då erkänner han indirekt sin gärning
Citera
2023-08-08, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lamedon
Han kommer överklaga!
Han kan omöjligt gå med på domen, då erkänner han indirekt sin gärning

Hans advokat kostar tydligen 3 500 i timmen. Jag gissar att han börjar tycka att advokatfakturor suger
Citera
2023-08-08, 23:26
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Hans advokat kostar tydligen 3 500 i timmen. Jag gissar att han börjar tycka att advokatfakturor suger

Han kan väl ta springnota?
Citera
2023-08-08, 23:50
Medlem
Bedrövligt att ett förundersökningsprotokoll inte kan vara rättstavat. Vart fan är landet på väg?
Citera
2023-08-09, 00:27
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Självklart gör jag det då Anders punktmarkerades av butikskontrollanten så fort han kom in i butiken. Det hade inte skett om Anders var en helyllekille.

Ja, för att Ica-handlaren bad kontrollanten gör det. Så hur kan du veta? Du går helt enkelt på Ica-handlarens utsagor….
Citera
2023-08-09, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Ja, för att Ica-handlaren bad kontrollanten gör det. Så hur kan du veta? Du går helt enkelt på Ica-handlarens utsagor….
Det finns ingen anledning att be kontrollanten att göra det om handlaren inte visste att Anders var en återfallande kleptoman. Jag går efter vad man kan bevisa och vad man berättat i vittnesförhör. Jag sitter i alla fall inte helt grundlöst och fantiserar om otrohetsdraman.
Citera
2023-08-09, 01:34
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Det finns ingen anledning att be kontrollanten att göra det om handlaren inte visste att Anders var en återfallande kleptoman. Jag går efter vad man kan bevisa och vad man berättat i vittnesförhör. Jag sitter i alla fall inte helt grundlöst och fantiserar om otrohetsdraman.

Exakt. Kontrollanten hade redan vittring på en annan snattare som denne var tvungen att släppa. Man släpper inte frivilligt en sådan person, såvida men inte har en större fisk att fånga.
Citera
2023-08-09, 01:34
Medlem
swimmingpools avatar
Greekazo njuter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in