2023-08-08, 17:46
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Hört liknande ord från en gädda. Nån som har våldtagit/kontaktat barn i sexuellt syfte.
Att du framställer fina människor som värre än pedofiler = Din autism.
Du vill framhärda att jag är en gädda, jag har skrivit liknade tidigare. Jag pekar på problem, problemen är anledningen till att jag inte gillar Dumpen. Möjligen påverkar min Asperger min syn på saken, men problemen uppstår p.g.a. Dumpens handhavande av fenomenet.
Citera
2023-08-08, 17:50
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Att skrämma är inte detsamma som att utbilda. Dumpen är ingen pedagogisk sida dit barn ska vända sig för att hitta information. Det finns flera hemsidor online där barn inte hör hemma. Det går att prata om vad dumpen tar upp utan att det handlar om just vad dumpen är. Jag tog mig friheten och klistrade in stycket om det från läroplanen i mitt tidigare svar. Jag har inte sett några tecken på att dumpen skrämmer barn mer än historierna om "fula gubbar" gjort.
Fula gubbar kommer vanligen från de vuxna, och de kan förklara att de inte ska lyda, och kan ventilera sin rädsla i och med föräldern tar upp det.
Citera
2023-08-08, 17:53
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Du menar appen vars skapare inte visste att det existerar domar där åtalet ogillas? Samma app som till och med Dumpen är kritiska emot.
You’re on common ground!

Du har nog hört detta förut, men du kan få höra det igen. Patrik och Sara har varit väldigt tydliga med att de endast fångar människor som söker efter barn i sexuellt syfte.
Citera
2023-08-08, 17:53
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Fula gubbar kommer vanligen från de vuxna, och de kan förklara att de inte ska lyda, och kan ventilera sin rädsla i och med föräldern tar upp det.

Det kan barnen göra under de lektionspass som behandlar samtycke likaså. Dagligen kommer barn i kontakt med saker de behöver hjälp att bearbeta. Skräckfilm, skönhetshets, terror, mord. Listan är lång. Det går inte att ta bort någon av de problemen utan barnen behöver lära sig hantera informationen.
Citera
2023-08-08, 17:56
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
You’re on common ground!

Du har nog hört detta förut, men du kan få höra det igen. Patrik och Sara har varit väldigt tydliga med att de endast fångar människor som söker efter barn i sexuellt syfte.
Håller inte med. Dumpen har vid flera tillfällen sökt upp gubbarna själva, vilket givetvis innebär att de inte nödvändigtvis har sökt efter ungdomar att ligga med.
Citera
2023-08-08, 17:58
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Det handlar inte om det är lätt eller svårt att våldta barn. Problemet är antalet som försöker.
Om det är lätt eller svårt att ligga med ungdomar har naturligtvis väldigt stor påverkan på hur allvarligt menade försöken skall anses. Antalet försök spelar givetvis roll, men vi måste känna till sannolikheten för att ett försök ska leda till en träff för att kunna avgöra antalet förväntade träffar.
Citera
2023-08-08, 17:59
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Håller inte med. Dumpen har vid flera tillfällen sökt upp gubbarna själva, vilket givetvis innebär att de inte nödvändigtvis har sökt efter ungdomar att ligga med.

Kan stämma. Gäddorna har valt att fortsätta konversationen och ha ett samtal med ett barn under 15 om sexuella ämnen. De vet att det är ett brott. Om de inte visste så har de fått lära sig.
Citera
2023-08-08, 18:00
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Om det är lätt eller svårt att ligga med ungdomar har naturligtvis väldigt stor påverkan på hur allvarligt menade försöken skall anses. Antalet försök spelar givetvis roll, men vi måste känna till sannolikheten för att ett försök ska leda till en träff för att kunna avgöra antalet förväntade träffar.

Det utgör ett brott att chatta om sex med någon under 15. Mötet fullbordar inte brottet. Brottet sker när ämnet leds in på sex. Över 200 gäddor har fått lära sig det.
Citera
2023-08-08, 18:06
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Du vill framhärda att jag är en gädda, jag har skrivit liknade tidigare. Jag pekar på problem, problemen är anledningen till att jag inte gillar Dumpen. Möjligen påverkar min Asperger min syn på saken, men problemen uppstår p.g.a. Dumpens handhavande av fenomenet.
Du vill inte ta in vad andra har att säga och därför lär du dig ingenting. De flesta hör vad du säger. Jag har stenkoll för att jag har ett bra minne.

Du har åsikter och kritik, men du har inga argument eller konkreta förslag på vad man kan förbättra eller förändra. Att rasera saker är poänglöst.

Diskussionen har pågått så länge och du har fortfarande inte gjort framsteg.

Du kanske inte har några mål eller syften.
Vi behöver en destination och veta vart vi ska för att det ska fungera.
Citera
2023-08-08, 18:11
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Sökt upp gubbarna som har sökt efter barn. Det hade aldrig hänt om gäddorna betedde sig.

Men eftersom gäddorna inte chattade med riktiga barn, så fick de att göra med vuxna som måste lära dem hur man beter sig som vuxna den hårda vägen.
Citera
2023-08-08, 19:05
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Kan riktigt se torskarna framför mig som gråter i rätten och pekar på Sara -”Det var hon som provocerade fram brottet
Ja, det var humor på högsta nivå faktiskt.
Det var Saras fel.
Det kanske är förklaringen torskarna ger till sina fruar om de skulle avslöjas.
Senast redigerad av MeggieCleary 2023-08-08 kl. 19:34.
Citera
2023-08-08, 19:47
Medlem
Citat:
Ser ingen koppling till dumpen i det du skriver. Sara sålde sin kropp förut. Ok, nu vet vi det. Dags att gå vidare? Letar du efter en tråd om prostitution?

(FB) Eskortservice och prostitution leta där

Poängen är att hon utnyttjade män för att finansiera sitt knarkande via ett kryphål i lagen. Hon var väl medveten om att det var kunderna och inte hon som skulle åka dit.

Ungefär samma sak gör hon nu. Genom att använda sig av ett utgivningsbevis försvåras en prövning av huruvida Dumpens metoder är legitima.

Jag har inga problem med att de letar folk som söker sex med underåriga. Jag avskyr dem själv grundligt och innerligt.

Men man måste samtidigt ställa frågan om varför man inte lämnar över det material man samlat till Polis som sedan får ta över vid en IRL-träff. ? Det är förståeligt att man vill se den typen av folk uthängda. Samtidigt måste Dumpen vara införstådda med att det leder till att folk tar lagen I egna händer. Och då är vi inne på en väg där rättsstaten snabbt kommer att brytas sönder och övergå till gatans lag.

Man kan ha synpunkter på polisens jobb/prioritering gällande dessa brott, men valet är mellan att ha kvar en hyggligt fungerande rättsstat och en väg där till slut lag och ordning upphör. Vi ser redan idag exempel i Sverige på där man har egen rättskipning enligt egna traditioner i stället för svensk lag. Och är det då dit vi vill ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in