2023-08-08, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Jo, det är märkligt agerat om han hade varit en logiskt tänkande kriminell.

Tror, lite som du alluderar till ovan, att han inte är en speciellt lycklig människa.

Ja, och han har inte heller agerat logiskt efter att brottet uppdagats. Fascinerande att han exempelvis försöker vidhålla sin oskuld och drar in stjärnadvokat och bedjar till tidningar etc. Han verkar inte kunna sätta i handbromsen samtidigt som andra ser hur han är på väg nedför ett stup.

Öfvergård är en högst driven kille, men det kommer också med många nackdelar. Lätt att vara efterklok, men han skulle direkt bara erkänt och gått till botten vad han egentligen håller på med. Med så narcissistiska drag som han har är det så klart svårt.

Men det är inte försent. Det finns ljus i tunneln. Jag har i tråden sagt att han är körd som kändis, men har tänkt om. Bara han kan gå till botten med sin stressade och forcerade sida och sedan fläka ut sig i TV eller podd om detta kan han börja tälja guld igen.

Karriären att stå och säga åt andra hur de ska ta tag i sina liv eller göra program om kriminalitet är så klart körd så klart. Vi kommer dock nog snart se en Öfvergård som mer ägnar sig mer åt sitt och andras känsloliv hädanefter. Tror rent av han har en guldchans här.
Citera
2023-08-08, 14:58
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mclane
Öfvergård får byta karriär och satsa på att bli nästa Ica-Stig istället. Där han kan införa ett nytt reklamkoncept för kött som lyder:
-Blippa 2 fina köttbitar från köttkultur och lägg 5 i påsen.😎

Fan, tror du är inne på nått, att Anders skulle bli nya Ica-Stig känns kanske avlägset, men en reklamfilm där Anders är med och gästspelar sig själv!? Osar succé.

Jerry & Ulf iaktar Anders när han står och rotar i köttdisken. Jerry tar upp en walkie-talkie, ringer Stig, och säger 'han är här igen'. Stig får panik och ringer väktaren Rudolf.

Frågan är om Anders har det i sig att kunna driva med sig själv.
Citera
2023-08-08, 15:09
Medlem
Hade jag varit Öfvergård hade jag under ett års tid inte bara försvunnit från inte bara offentligheten utan resten av det stressade livet och bosatt mig i någon ödemark. Därifrån hade jag jobbat med mig själv och sedan kommit tillbaka och startat en podd och berättat om mitt själsliga arbete med mig själv och bjudit in gäster att diskuterat själsliga frågor. Haha, det är liksom här man hamnar i dag när man ballar ur som kändis. Man kan kalla det för en offentlig ”bikt”. Sätter inom situationstecken för man kapitaliserar ju så att säga på sin förlåtelse. Västerländsk kristen etik hand i hand med Mammon.
Citera
2023-08-08, 16:44
Medlem
”Jag är en offentlig person. Jag skulle aldrig stjäla i hela mitt liv”, säger Öfvergård i rättegången. Han ville alltså att domstolen ska köpa detta? Det vore ju rättsvidrigt. En domstol ägnar sig inte åt att fria någon på sådana grunder om de så är kronprinsessan Viktoria. En offentlig person är inte samma sak som laglydig. Märkligt att advokaten gick med på ett Öfvergård att häva ur sig något så tunt och distanslöst. Trodde Johan Eriksson stod för lika inför lagen, men där har man väl varit naiv så klart.
Citera
2023-08-08, 16:44
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngyPowerGirl
Pengar och snatteri/kleptomani har inget samband. Anders snattat inte pga pengar. Det är en sjukdom. Googla googla googla
Citat:
Ursprungligen postat av kukpasta
Va fan vet du? Brukar du snacka djupt med honom personligen eller?

Brukar du själv göra det, som då tror på att han inte är kleptoman?

Allt han stulit hitintills pekar på att det finns mycket goda chanser att han skulle vara en kleptoman.
Citera
2023-08-08, 16:45
Medlem
ziggarillens avatar
Nu kan han sitta där på sin kammare med alla miljoner. Han måste vara riktigt störd och jag misstänker ännu mer nu att han drogar sig med något. Ingen normal person i hans ställning skulle komma på iden att bete sig som fanskapet. Var han än befinner sig i landet kommer folk se honom som en simpel butikssnattare. Tycker alltid han ser så skitig och ovårdad ut och det kanske beror på att han ligger på golv och krälar i butiker. Vedervärdig människa som har gjort sitt och förhoppningsvis kommer ingen vilja ha med honom att göra. Vem skulle bjuda hem en sån människa? Inte jag.
Citera
2023-08-08, 16:50
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukpasta
Jag känner inte personen och skyddar inte honom förutom det att han var jävligt bra i sina progran när han peakade.

Det märks att du är ett religiöst fan av Anders, och skulle försvara honom i döden även om han visade sig vara en pedofil. Din lojalitet till din stora idol är beundransvärd, men domstolen delar inte din analys i det du säger här i tråden att Anders är oskyldig.
Citera
2023-08-08, 16:52
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Fan, tror du är inne på nått, att Anders skulle bli nya Ica-Stig känns kanske avlägset, men en reklamfilm där Anders är med och gästspelar sig själv!? Osar succé.

Jerry & Ulf iaktar Anders när han står och rotar i köttdisken. Jerry tar upp en walkie-talkie, ringer Stig, och säger 'han är här igen'. Stig får panik och ringer väktaren Rudolf.

Frågan är om Anders har det i sig att kunna driva med sig själv.
Den skulle var riktigt klockren ja
Tyvärr faller det nog som du säger på att Anders saknar den förmågan att driva med sig själv.
Kanske räcker det dock med att de tar en skådis som alla fattar skall föreställa Anders.
Citera
2023-08-08, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
”Jag är en offentlig person. Jag skulle aldrig stjäla i hela mitt liv”, säger Öfvergård i rättegången. Han ville alltså att domstolen ska köpa detta? Det vore ju rättsvidrigt. En domstol ägnar sig inte åt att fria någon på sådana grunder om de så är kronprinsessan Viktoria. En offentlig person är inte samma sak som laglydig. Märkligt att advokaten gick med på ett Öfvergård att häva ur sig något så tunt och distanslöst. Trodde Johan Eriksson stod för lika inför lagen, men där har man väl varit naiv så klart.

Verkligen lustigt argument. Håller helt med om att advokaten borde sparat honom den skam som följer med ett sånt utspel. Tänk om Mona, Ebba m.fl. skulle kört med den. Då hade domstolen vart helt onödig för kändisar.
Citera
2023-08-08, 16:55
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Ja, och han har inte heller agerat logiskt efter att brottet uppdagats. Fascinerande att han exempelvis försöker vidhålla sin oskuld och drar in stjärnadvokat och bedjar till tidningar etc. Han verkar inte kunna sätta i handbromsen samtidigt som andra ser hur han är på väg nedför ett stup.

Öfvergård är en högst driven kille, men det kommer också med många nackdelar. Lätt att vara efterklok, men han skulle direkt bara erkänt och gått till botten vad han egentligen håller på med. Med så narcissistiska drag som han har är det så klart svårt.

Men det är inte försent. Det finns ljus i tunneln. Jag har i tråden sagt att han är körd som kändis, men har tänkt om. Bara han kan gå till botten med sin stressade och forcerade sida och sedan fläka ut sig i TV eller podd om detta kan han börja tälja guld igen.

Karriären att stå och säga åt andra hur de ska ta tag i sina liv eller göra program om kriminalitet är så klart körd så klart. Vi kommer dock nog snart se en Öfvergård som mer ägnar sig mer åt sitt och andras känsloliv hädanefter. Tror rent av han har en guldchans här.

Delar din analys att han borde tagit strafföreläggandet, och aldrig låtit detta gå till rättegång, men det är väl någon form av storhetsvansinne att overklig självbild som gör att han tror att han är oövervinnerlig. Logiskt är det verkligen inte.

Tror också han har många stora chanser att komma tillbaka med nya TV-program och/eller i media, och fortsätta tjäna stora pengar.

Däremot så tror jag chansen är lite mindre att han kommer ta tag i sina grundproblem, för att sedan kunna bli en lycklig och harmonisk människa. Tyvärr är det nog rätt osannolikt för hans del (även om det finns enormt många möjligheter till det).
Citera
2023-08-08, 16:59
Medlem
Rykten säger att Anders gillar kokain
Citera
2023-08-08, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Delar din analys att han borde tagit strafföreläggandet, och aldrig låtit detta gå till rättegång, men det är väl någon form av storhetsvansinne att overklig självbild som gör att han tror att han är oövervinnerlig. Logiskt är det verkligen inte.

Tror också han har många stora chanser att komma tillbaka med nya TV-program och/eller i media, och fortsätta tjäna stora pengar.

Däremot så tror jag chansen är lite mindre att han kommer ta tag i sina grundproblem, för att sedan kunna bli en lycklig och harmonisk människa. Tyvärr är det nog rätt osannolikt för hans del (även om det finns enormt många möjligheter till det).

Räcker med att köra sin självanalys och det där att tag i sina grundproblem i form av ett spel för gallerierna. Tror folket nappar på det. Narcissister är mästare på detta.

Så Anders, sluta fäkta nu, bit i det sura äpplet och kom tillbaka i ny kostym och mask. Malou väntar som ljuset själv på dig i slutet av tunneln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in