2023-08-08, 13:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Är man en rak ryggad man som Anders, som går upp varje dag och åker till jobbet och sköter sig i övrigt har jag inget emot om man är lite slirig på Fyllan. Hade hans fru/tjej gett honom tillräckligt så hade inte någon tjej utanför förhållandet varit intressant.

Får han inte tillräckligt med fitta av frun menar du?
Citera
2023-08-08, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Det känns så töntigt att kontakta folk man inte pratat med på flera år bara för att fiska efter skvaller...men jag minns bara ett litet hak och ett litet kök, kanske nåt svagt minne om nåt café till utanför stan om jag minns rätt. Minns inte några konkursskandaler

Jag ringde och kollade. Det var ett ställe med flipper spel som låg vi T-banan TILT hette det. Kanske svårt att kolla sånt i efterhand. Skulle nästan tro att du och min kompis pappa känner varandra. Han var Stammis på Grodan och hänger där fortfarande. Han sa att alla skrattade lite bakom Anders rygg på den tiden. Han var bräkig och skulle alltid ha sista ordet och veta bäst, samt att alla fattade varför han var ihop med sin xfru Pernilla - Pengar. Han beskrev Anders som lite korkad. Kul vi har aldrig pratat om det. Förstår om du inte vill vara skvallertant. Det är väl ingen som vet att du har konto här. Men nu har du namnet på stället. Han sa att Anders köpte av en annan Anders som hade startat ställe och att det var som en stor spelhall med lite servering.
Citera
2023-08-08, 13:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Han gick och tog öl i kylen UTAN att säga till. Så det fanns ingen möjlighet för personal att registrera det.
Självskanning alltså
Citera
2023-08-08, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Jag tänkte mer på hans agerande och mentala tillstånd, och misstänker att de andra i tråden också avsåg främst det.

Vad har du själv att säga om han utseende, och vilka slutsatser drar du från det?
Djupt olycklig vilket syns på hans program, super hemma i smyg
Citera
2023-08-08, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Han har ju inte snattat från golfklubben säger han ju själv, han har en springande nota som han betalar varje månad på golfklubben. Att sladriga kärringar som du sprider vidare tredjehands lögner förstör samhället.

Menar du löpande nota? En springnota är ju när man inte betalar utan springer iväg.
Citera
2023-08-08, 14:02
Medlem
Öfvergård får byta karriär och satsa på att bli nästa Ica-Stig istället. Där han kan införa ett nytt reklamkoncept för kött som lyder:
-Blippa 2 fina köttbitar från köttkultur och lägg 5 i påsen.😎
Citera
2023-08-08, 14:02
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukpasta
Avundsjuka svennebanan.
Följer ni förhöret så verkar vakten eller vem fan det nu var kom beskrev situationen helt förvirrad, som om han gick på droger eller något.

Tvekar inte på att han failade med blippen men svårt att tro att en mångmiljonär skulle snatta skit på ica sådär. To.m hemlösa pundare vågar inte ens göra det pga alla vet de har kameror överallt.

Du hade blivit förvånad om du visste hur många snattare ur alla samhällsklasser som jag ser gripas varje vecka på mitt arbete.
Dom som grips direkt i butiken (efter att dom passerat utgången) grips inte pga kameror då det åtminstone hos oss inte sitter någon och kollar dessa 24/7, utan dom grips av civilklädda butikskontrollanter.

Däremot är kameran ett hjälpmedel till att efteråt få händelsen dokumenterad, och lämnas ut till polisen om dessa efterfrågar det.

I Anders fall är det ju rätt uppenbart att han inte tjålar för att kassakistan gapar tomt utan att det är något annat som ligger bakom.
Citera
2023-08-08, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngyPowerGirl
Jag ringde och kollade. Det var ett ställe med flipper spel som låg vi T-banan TILT hette det. Kanske svårt att kolla sånt i efterhand. Skulle nästan tro att du och min kompis pappa känner varandra. Han var Stammis på Grodan och hänger där fortfarande. Han sa att alla skrattade lite bakom Anders rygg på den tiden. Han var bräkig och skulle alltid ha sista ordet och veta bäst, samt att alla fattade varför han var ihop med sin xfru Pernilla - Pengar. Han beskrev Anders som lite korkad. Kul vi har aldrig pratat om det. Förstår om du inte vill vara skvallertant. Det är väl ingen som vet att du har konto här. Men nu har du namnet på stället. Han sa att Anders köpte av en annan Anders som hade startat ställe och att det var som en stor spelhall med lite servering.

Ja, fan, Tilt, som startades av han tjocka dörrvakten, vad hette han, Berglund? Det kan ha konkat nu när du säger det, efter kanske typ 18 månader. Men minns inte mycket mer.

Ja, jag minns att snacket var att han gifte sig med henne för pengarnas skull. Ja, man såg väl honom lite grand som minstingen i Timellfamiljen, en gapig men skojig clown typ. Han har alltid varit dominerande och tar över allt när han kliver in i rummet.
Citera
2023-08-08, 14:15
Medlem
4608s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Han kanske såg något att vinna på att vara trevlig mot dig?
Nope. Han hade kunnat be mig dra åt helvete. Men han tog sin tid.
Citera
2023-08-08, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Du hade blivit förvånad om du visste hur många snattare ur alla samhällsklasser som jag ser gripas varje vecka på mitt arbete.
Dom som grips direkt i butiken (efter att dom passerat utgången) grips inte pga kameror då det åtminstone hos oss inte sitter någon och kollar dessa 24/7, utan dom grips av civilklädda butikskontrollanter.

Däremot är kameran ett hjälpmedel till att efteråt få händelsen dokumenterad, och lämnas ut till polisen om dessa efterfrågar det.

I Anders fall är det ju rätt uppenbart att han inte tjålar för att kassakistan gapar tomt utan att det är något annat som ligger bakom.

Jag känner inte personen och skyddar inte honom förutom det att han var jävligt bra i sina progran när han peakade. Många glömmer hur många familjer m.m han hjälpte på riktigt utöver bara renovera. I FB-tråden om tvprogrammet så rådiggade folk det och diskuterade varje avsnitt passionerat.
Men visst, hur kommer det sig att alla nu precis vet vad som hände? Jag har själv missat med blippen flera gånger när jag var i Sverige. Ingen försöker snatta när de vet att det finns kameror överallt, då är det enklare att stoppa i fickan, egna väskan m.m inne i butiken där kamerorna inte når till.

Annars bör svensken lägga ner sin energi på att förhindra att vi blir ett kalifat om sisådär 10-20 år, och alla hatbrott mot svenskar - än någon jävla gammal man som trasslade med blippen eller snattade då. Precis som vi lägger all energi på att följa vidriga tvprogram som bonde skaffar fru eller vad fan det heter, när landet håller på att gå under. Så jävla typiskt vidrigt svenskt. Vet att detta är lite OT men det jag skrev ovan är inte det, så ni får ursäkta detta.

Men let it go, move on. Skaffa er ett liv. Amerikansk cancelkultur är piss och inget att ta efter. Skit i detta nu för i helvete. Lägg er energi på viktigare saker.
Citera
2023-08-08, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4608
Fan vad svårt det är att tro på att detta är sant.

När jag träffade honom för många år sedan var han hur trevlig som helst trots att han var mitt uppe i någonting.

Att han skulle vara Timell 2.0 har jag svårt att tro på efter mitt möte med honom.

Ja alltså han var trevlig för det mesta. Problemet uppstår när han ej får rätt eller någon tycker annorlunda, då tände han till rejält helt i onödan. Ungefär som en femåring i vuxen mans kropp.
Citera
2023-08-08, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engback
Men hallå, jag menar fattig+känd är mer värt än rik+okänd i många sammanhang.
Nej, kändisskap är alldeles överskattat. Man får aldrig vara i fred. Pengar är det som gäller - då kan du få ett gott liv. Finns många kändisar som lever fattigt och det går absolut bort för de flesta av oss. Undantag finns och det är om man lämnar ett historiskt märke efter sig men det gör kändisar sällan utan de blir bortglömda inom kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in