Citat:
Ursprungligen postat av
MissDecibella
Du hade blivit förvånad om du visste hur många snattare ur alla samhällsklasser som jag ser gripas varje vecka på mitt arbete.
Dom som grips direkt i butiken (efter att dom passerat utgången) grips inte pga kameror då det åtminstone hos oss inte sitter någon och kollar dessa 24/7, utan dom grips av civilklädda butikskontrollanter.
Däremot är kameran ett hjälpmedel till att efteråt få händelsen dokumenterad, och lämnas ut till polisen om dessa efterfrågar det.
I Anders fall är det ju rätt uppenbart att han inte tjålar för att kassakistan gapar tomt utan att det är något annat som ligger bakom.
Jag känner inte personen och skyddar inte honom förutom det att han var jävligt bra i sina progran när han peakade. Många glömmer hur många familjer m.m han hjälpte på riktigt utöver bara renovera. I FB-tråden om tvprogrammet så rådiggade folk det och diskuterade varje avsnitt passionerat.
Men visst, hur kommer det sig att alla nu precis vet vad som hände? Jag har själv missat med blippen flera gånger när jag var i Sverige. Ingen försöker snatta när de vet att det finns kameror överallt, då är det enklare att stoppa i fickan, egna väskan m.m inne i butiken där kamerorna inte når till.
Annars bör svensken lägga ner sin energi på att förhindra att vi blir ett kalifat om sisådär 10-20 år, och alla hatbrott mot svenskar - än någon jävla gammal man som trasslade med blippen eller snattade då. Precis som vi lägger all energi på att följa vidriga tvprogram som bonde skaffar fru eller vad fan det heter, när landet håller på att gå under. Så jävla typiskt vidrigt svenskt. Vet att detta är lite OT men det jag skrev ovan är inte det, så ni får ursäkta detta.
Men let it go, move on. Skaffa er ett liv. Amerikansk cancelkultur är piss och inget att ta efter. Skit i detta nu för i helvete. Lägg er energi på viktigare saker.