2023-08-08, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Du förespråkar för ett samhälle där man får förgripa sig på barn som inte kan försvara sig. Hade gäddorna träffat riktiga barn så hade de begått våldtäkt. Nu finns det människor som vill ge barnen beskydd och därför så kan du dra åt fanders med din snedvridna logik. Om du ska spela på andras känslor så ska ju du inte sitta och försvara förövare. Är du inte riktigt klok i huvudet?
WOW. Men du och dina gelikar argumenterar för att de vill ligga med ligga äldre och att det är moraliskt att ha sex med barn. Hur ska du ha dig?

Du läser dåligt. Jag ser gärna att pedofiler åker dit i parti och minut. Men det ska skötas av vårt rättssystem. Alltså, när Dumpen riggat ett möte ska polis ta över. Att hänga ut dem med ansikte och även ringa till frun till den som fastnat bara för att säkerställa en familjetragedi de kan skryta över är ett sjukt beteende.

När Dumpen publicerat bild och namn på någon är det alltså fritt fram för alla att slå ihjäl vederbörande ? Med lite tur kanske någon får för sig att du själv är en brottsling och gör samma sak med dig.

Du är verkligen urtypen för en person med noll omdöme och som okritiskt avgudar Sara och Patrik. Och lika självklart skiter du i att Sara Nilsson grovt utnyttjade män för att finansiera sitt självvalda knarkande. Sjöberg har torskat för knarkinnehav även han.

Sedan kan du ju fundera på varför de inte hänger ut kvinnliga pedofiler ? Du tror inte att det har med Saras manshat och hennes behov att skylla sitt knarkande på alla hon sålde sex till att göra ?

Jag har inga som helst problem med att låsa in folk för att skydda våra barn. Problemet här är dock att eftersom de inte är dömda ordnar Dumpen det själva genom att se till att vem som helst kan misshandla dem eller att driva dem till självmord.

Så åter, när man avslöjat en pedofil ska man låta polisen ta över. I din värld ska det vara helt tillåtet att slå ihjäl allt och alla man kan misstänka har gjort något. Något att fundera på när du misshandlat någon med hjälp av Dumpen. Förr eller senare kommer du att göra det...
Citera
2023-08-08, 13:36
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Lägg till en nolla eller två.
En hypotes är att ca 0,5% av befolkningen är pedofiler. En pedofil som förgriper sig på barn förgriper sig på flera barn. Det blir många offer.

Vet du vad som försiggår i andras huvuden så föreslår jag att du ringer psyk.

Vad ska vi göra åt det tycker du?
Det skulle vara intressant med belägg för att ett peddo i genomsnitt får till det mer än en gång under sin livstid. Själv skulle jag gissa på ett antal som ligger nära noll.
Citera
2023-08-08, 13:37
Medlem
Blackwidow666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Att de kontaktas stämmer säkert. Oklart om deras barn drabbas och i så fall hur, det har jag inte hört något om. Som jag skrev är det inte omöjligt. Synd att de som kontaktar anhöriga inte lyssnar på dumpens uppmaning. Det fenomenet är inte begränsat till dumpen däremot utan tycks hända när media gör rapporteringen också.
Jag tycker du blundar för den skada Dumpen åsamkar. Det är väl knappast övrig medias fel för det Dumpen gör? Tycker man flyttar skulden från där den hör hemma. Det är gäddorna som gör fel och skiter i sin familj men det Dumpen gör är rätt så illa det med med uthängingarna. På samma sätt som det tyvärr finns gubbar som äcklar sig på nätet finns det alltid folk som ska lagen i egna händer och trakassera trots att Dumpen inte vill det. För dessa individer som vill skapa trubbel för andra blir uthängningarna ett incitament för att ge sig på någon. Lite som huliganer inte har ett skit med fotboll att göra men matcherna ger trubbelmakare en anledning att få utlopp.
Citera
2023-08-08, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackwidow666
Och varför upprepas det på Dumpen gång för annan att anhöriga inte ska kontaktas? Dessutom har 2 anhöriga skrivit här i tråden om att just detta skett. Du kan spekulera bäst du vill men det är ren fakta.

Så varför informerar då Dumpen själva gäddornas fruar?
Citera
2023-08-08, 13:38
Medlem
Blackwidow666s avatar
Citat:
Jag tycker du blundar för den skada Dumpen åsamkar. Det är väl knappast övrig medias fel för det Dumpen gör? Tycker man flyttar skulden från där den hör hemma. Det är gäddorna som gör fel och skiter i sin familj men det Dumpen gör är rätt så illa det med med uthängingarna. På samma sätt som det tyvärr finns gubbar som äcklar sig på nätet finns det alltid folk som ska lagen i egna händer och trakassera trots att Dumpen inte vill det. För dessa individer som vill skapa trubbel för andra blir uthängningarna ett incitament för att ge sig på någon. Lite som huliganer inte har ett skit med fotboll att göra men matcherna ger trubbelmakare en anledning att få utlopp.

Sorry! Dubbelpost av första stycket.
Citera
2023-08-08, 13:41
Medlem
Blackwidow666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrelino
Så varför informerar då Dumpen själva gäddornas fruar?
Diskussionen var att anhöriga far illa vilket för egen del är den största kritik jag har mot Dumpens uthängningar.
Citera
2023-08-08, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Dumpen har inte gjort mer än belyst vad gäddan är kapabel att utsätta ett barn för. Information om verkliga brott når allmänheten likaså. Det är inte de som sprider informationen som gör fel.

Fel. Dumpen ser till personen kan misshandlas av den som har lust eftersom man publicerar ansikte, plats och namn.

Dumpen är även noga med att fullända familjetragedin genom att informera anhöriga, i regel frun.

Däremot tycker Dumpen om kvinnliga pedofiler eftersom man aldrig jagar eller hänger ut dem.
Citera
2023-08-08, 13:42
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag tror personligen att det är svårt att få män som är socialt inkompetenta att ändra sig. Visst är det möjligt, men det är mycket svårt. Jag tror som sagt på det sociala arvet, och därför så tror jag att problemet ligger i deras barndom. Tänk Stig-Helmer Olssons perversa relation till sin mamma så förstår du ungefär hur jag föreställer mig det hela.

Jag förstår vad du menar. Det låter lite som att du skyller pedofili på mammorna, men om jag tolkar dig rätt menar du att de är en produkt av sin uppväxt och omgivning. Det kan stämma. Flera har ändå lyckats bilda familj. Sex är inte heller en rättigheter. Skydda barn är en skyldighet och reglerad av lag. Det är säkert svårt för någon att ändra sig. Alternativet för gäddan att inte ändra på sig hoppas jag är en bra motivation för dem att ta steget. De behöver heller inte vara ensamma i det om de söker hjälp.
Citera
2023-08-08, 13:44
Medlem
Citat:
Diskussionen var att anhöriga far illa vilket för egen del är den största kritik jag har mot Dumpens uthängningar.

Men det är väl smällar man får ta? Du gillar ju uppenbarligen uthängningarna där ansikte, plats och namn garanterar att valfri person i Dumpens anhängarskara fritt och gratis kan misshandla den uthängde. Fin moral du har...
Citera
2023-08-08, 13:45
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Fel. Dumpen ser till personen kan misshandlas av den som har lust eftersom man publicerar ansikte, plats och namn.

Dumpen är även noga med att fullända familjetragedin genom att informera anhöriga, i regel frun.

Däremot tycker Dumpen om kvinnliga pedofiler eftersom man aldrig jagar eller hänger ut dem.

Namn publiceras bara om gäddan själv har skrivit det. Annars är det rebusar här på fb.

Är en stor familjetragedi att behöva avslöja vad deras make har haft för sig.

Kvinnliga pedofiler finns. De utsätter offer i sin direkta närhet och ytterst sällan påträffas de online. (Se hongäddan). Kön på sexualbrottslingar är också orelevant. Problemet blir inte löst om de kvotera in mer kvinnliga brottslingar. Ett brott är ett brott oavsett könet på den som begår det. Nu råkar män vara de som åtminstone anmäls för sexualbrott i högre grad än kvinnor.
Citera
2023-08-08, 13:47
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:

De som trakasserar och går emot vad dumpen säger ska anmälas. De gör inte rätt och verkligen inte några hjältar. Lagen är lagen och den ska efterföljas av alla. Bra liknelse med huliganer som varit ett problem längre än dumpen existerat. Lösningen har däremot aldrig varit att sluta spela fotboll.
Citera
2023-08-08, 13:52
Medlem
Citat:
.. Problemet här är dock att eftersom de inte är dömda ordnar Dumpen det själva
Dumpen har alltid tillräckligt med underlag i form av chatloggar och gäddans inställelse på mötesplatsen med vad gäddan tror är ett barn.
Det är helt uppenbart och går inte att missta sig på.
Mig lurar man inte med att detta var enda gången gäddan sexchattat med vad den trodde var ett barn.
Det Är INTE ok att ens sexchatta med barn, förstår du inte det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in