2023-08-07, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillenEklund
Efter domen kommer han nu att uppfattas på ett helt annat sätt.

Ja, den släppte fram en massa info som ingen någonsin hade fått veta annars, 10 år hit och arbetsmiljöproblem dit osv
Citera
2023-08-07, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Om Anders hade tagit sitt föreläggande på plats så hade det varit busenkelt att efteråt hävda att allt var ett misstag men att han försökte göra rätt för sig på plats. Det hade inte bemötts eller kommenterats av någon från lagens sida och eventuellt inte ens från butiken.

Hade han i rätten hävdat att han var sjuk och led av psykisk ohälsa vid tillfället, hade han kunnat slippa straffen på 40 000 och i stället fått underordna sig psykiatrisk vård under en period med droger från psykiatriker.
Citera
2023-08-07, 19:00
Medlem
Citat:
Ja, den släppte fram en massa info som ingen någonsin hade fått veta annars, 10 år hit och arbetsmiljöproblem dit osv

Moahaha, han satte spiken i träkistan för sin egen tv-karriär.
Citera
2023-08-07, 19:03
Medlem
Ny programidé för TV4-"arga snattaren"
Citera
2023-08-07, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Det beror på hur gamla barnen är.

Om de är bråkiga tonåringar kan det vara illa. En snattande far är knappast en bra förebild.

Hans moraliska kompass och uppfostran bör ju ifrågasättas.

Så länge det finns stålar kommer fruntimret finnas vid hans sida.

Alla har sina kors att bära och sin smuts. Detta har ens nära och kära överseende med, annars är de ju felprogrammerade och är värre än sin make/far. Om hans moraliska kompass är dålig så lär det nog vara andra och djupare problem de har har att brottas med än bara hans snatteri. Man kan gå långt ned i skiten innan ens nära och kära vänder en ryggen.
Citera
2023-08-07, 19:09
Medlem
En orosanmälan på Anders till socialtjänsten borde vara nästa steg, eftersom hans eget föräldraansvar bör utredas för eventuella allvarliga brister i barnens uppfostran efter domen.
Citera
2023-08-07, 19:11
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Hade han i rätten hävdat att han var sjuk och led av psykisk ohälsa vid tillfället, hade han kunnat slippa straffen på 40 000 och i stället fått underordna sig psykiatrisk vård under en period med droger från psykiatriker.

Du tror att det är jättelätt att få psykiatrisk vård? Man måste i princip vara i en aktiv psykos när brottet begicks och fortfarande under åtalet. Inget alternativ för den här laddtorsken.
Citera
2023-08-07, 19:13
Medlem
Citat:
Moahaha, han satte spiken i träkistan för sin egen tv-karriär.

Psykoanalytiker som jag är tror jag det var just vad han ville undermedvetet. Hans sanna jag orkade inte med offentligheten och att vara osann mot sig själv något mera. När kändisar gör bort sig tror jag många gånger det är något sådant som spökar och får dem att hamna i klistret.

Till herr Öfvergård: Skit i att bråka nu, fokusera på dig själv, lär känna dig själv, se detta som möjlighet att ömsa skinn och bli den du alltid velat vara och anlita en spökskrivare att skriva dina memoarer. Välkommen till den "mörka sidan" och att vandra i dödsskuggans dal för ett tag. Jag och Malou von Sievers håller tummarna. Amen.
Senast redigerad av Magmunnen 2023-08-07 kl. 19:16.
Citera
2023-08-07, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Du tror att det är jättelätt att få psykiatrisk vård? Man måste i princip vara i en aktiv psykos när brottet begicks och fortfarande under åtalet. Inget alternativ för den här laddtorsken.

Jag har känt honom löst i 30 år. Han har alltid tillhört den där Grodanklicken som tycker knark är för kommunister. Supa varje dag på bra cognac det är en sak, men knark? Det är till för vänsterpacket i förorten. Hade jag inte känt honom halvhyggligt under lång tid så hade jag också trott han gillar ladd. Allt tyder på det. Men jag är 99 % säker på att det i själva verket bara är hans konstant stressade, gapiga adhd-personlighet
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2023-08-07 kl. 19:17.
Citera
2023-08-07, 19:16
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Cecilia väl?

Plus 5 - 10 papp till advokaten
+ alla uteblivna inkomster samt att kunder uteblir hos företaget som han har? Sen skammen och stämpeln men det är nog inget som narcissisten lider av då han ser sig själv som grandios.

Var kommer siffran 45 miljoner ifrån som folk påstår att han har? Han pantsatte ju huset samma dag som stölden och nu kan han inte längre äta fin mat gratis. Det var ju i februari i år som han glömde scanna räkor för 100:- och chasewnötter a 79:- Den djäveln har fått sina skrovmål nu och det är dags att börja betala. Jag ser den arge som en manisk tjyv och lögnare endast. Så fruktansvärt pinsam människa.
Citera
2023-08-07, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Psykoanalytiker som jag är tror jag det var just vad han ville undermedvetet. Hans sanna jag orkade inte med offentligheten och att vara osann mot sig själv något mera. När kändisar gör bort sig tror jag många gånger det är något sådant som spökar och får dem att hamna i klistret.

Till herr Öfvergård: Skit i att bråka nu, fokusera på dig själv, lär känna dig själv, se detta som möjlighet att ömsa skinn och bli den du alltid velat vara. Amen.

Hade jag varit Anders nu hade jag börjat odla ett stort skägg och flyttat till Afrika för att gå med i Wagnergruppen i Niger där det när som helst kommer att smälla för att både rehabilitera och börja om på en tom sida.
Citera
2023-08-07, 19:27
Medlem
Citat:
Hade jag varit Anders nu hade jag börjat odla ett stort skägg och flyttat till Afrika för att gå med i Wagnergruppen i Niger där det när som helst kommer att smälla för att både rehabilitera och börja om på en tom sida.

Han är inget soldatämne. Han är för gammal och för van vid att vara högsta hönset för att bli någon menig knekt. Tror flaskan och kedjerökning ligger närmre till hands för hans del innan han sätter sig och värmer sig hos Malou och tar till spökskrivare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in