Citat:
I och med att putte gett dem illusionen att vara ledare med deras välmående i första rum.
Första åren hade även jag förtroende för Putin, tyckte att han hade folkets bästa i sitt agerande. Byggde upp Ryssland ur moraset med hjälp av väst.
Efter några år så fyttades focus till att berika sig själv och oligarkkompisar.
Hur många ryssar tror du har/hade en reell möjlighet att flytta från ryssland till något bättre?
Stora massan har ingen bildning, har du universitets studier i bakfickan så är det helt andra möjligheter som finns.
Så även i misär kan man ha släkt vänner och kompisar som gör det omöjligt att söka sig ett bättre liv.
Första åren hade även jag förtroende för Putin, tyckte att han hade folkets bästa i sitt agerande. Byggde upp Ryssland ur moraset med hjälp av väst.
Efter några år så fyttades focus till att berika sig själv och oligarkkompisar.
Hur många ryssar tror du har/hade en reell möjlighet att flytta från ryssland till något bättre?
Stora massan har ingen bildning, har du universitets studier i bakfickan så är det helt andra möjligheter som finns.
Så även i misär kan man ha släkt vänner och kompisar som gör det omöjligt att söka sig ett bättre liv.
Putin är oligarkernas oligark. En av världens rikaste personer.
Både Putin och Zelensky figurerade i den internationella utredningen "Pandora Papers" för några år sedan. Korruptionen i f.d. Sovjetstater är endemisk.
Men folket har fått det väsentligt bättre under hans regim vilket gjort honom populär.
Dessutom gör de "rally around the flag" nu när Väst beter sig fientligt mot ryssar och mot rysk kultur, det skulle vilket folk som helst göra i samma ställe.
TS gällde om Ukraina besegrar Ryssland i år?
Jag antar att du fiskar efter folkligt uppror i Ryssland eller ekonomisk kraschlandning?
Det verkar inte alls troligt på kort sikt. Vad som sker om 5 eller 10 år kan vara möjligt.
Men det hjälper inte Kiev för de måste ta hem en seger inom ett år. 2024 är det presidentval i USA och det är inte säkert att Biden blir återvald.

Vilka superargument du har.