Citat:
Ursprungligen postat av
HermanSerman
Precis som Rust-Lee tror jag att SE fabricerat i princip allt, och jag delar även Lampers syn kring "vittnet" SE. Möjligen är jag än mer extrem kring "Vittnet"-SE. Jag tror (som jag yttrat så många ggr förr) att han kom ut alldeles för sent. Jag tror även att han höll sig rejält i periferin kring platsen, stod i någon mörkare part av området, iakttog på håll (kanske bakom eller i skydd av annonspelaren?), därför noterade ingen honom. Men han stod tillräckligt nära för att se merparten av efterspelet. När han förstod vem offret var, förbannade han, att han inte varit aktiv i någon mån. Därefter började han dikta ihop en story, som ändrades i takt med vad han snappade upp från media. Inte svårare än så, tror jag.
Gott ja, vi får alla tro vad/som vi vill.
Jag ser en något enklare bild av vittnet SE, nämligen att det mesta är korrekt då det finns andra uppgifter som ger stöd för det.
Där av tycker jag inte alls det är tokigt eller märkligt att vittnet SE skulle känna sig förväxlad och ser inte heller några argument som motsäger detta, snarare än att ni dragit slutsatsen att vittnet SE ljuger om det mesta.
Drar jag den slutsatsen så är det klart att vittnet SE är en knäppgök men också synsk då det finns visst stöd för de flesta av hans uppgifter.