2023-08-06, 04:29
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Man vet aldrig va galningarna i USA hittar på. Kanske förmår dom Ukraina att attackera långt in i Ryssland. Då är all bets off. Det eller de länder som har möjliggort det kommer naturligtivis att drabbas av någon form av vedergällning. Sen om det är kärnvapen eller inte. Vad vet jag. Det beror på hur allvarligt skadat Ryssland har blivit. Bråka inte med den ryska björnen.
En kort kommentar på det fetade.
Jag påstår att du vet för lite......
Citera
2023-08-06, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Nej, det är lika svårt för Ryssland. Men generellt är tanks ett ganska dåligt stridsmedel i detta krig då det är stora öppna fält där striderna sker samt att de stridsmedel som finns för att bekämpa tanks blivit så pass bra (atgm:s, drönare mm.)

Det finns många krig de senaste åren som visst på svagheter hos tanks. Irakkriget, syrienkriget, armenien/Azerbajdzjan tex. I dessa krig har tanks slagits ut i mängder med ganska enkla och billiga medel i jämförelse mot kostnaden av en tank och besättningen som dör/skadas.

Ryssarna borde som jag skrev ta det lungt med tanks och nöta med missiler samt drönare.

Faktum är att tanks trivs som allra bäst på öppna fält. Sen har det moderna kriget gjorde livet för stridsvagnar svårare.
Citera
2023-08-06, 06:46
Medlem
Drooids avatar
Citat:
För att förtydliga:
Skulle inte den styrda senila mannen i Washington envist skicka material och dollar skulle denna konflikt redan vara klar.

Jag kommer alltid att välja den sida som är emot USA. Den som dock gillar krig och en ostabil värld är välkommen till lag USA "the country of freedom"
Är du på riktgt? Det är många länder länder som stöttar Ukraina med både material och finansiellt.
Om USA och många andra länder inte hade stöttat Ukraina hade Ryssland lyckats med sin invadering av sitt grannland.
"välkommen till lag USA "the country of freedom"" Kan du hålla med om att USA stöttar Ukrainas frihet?
Senast redigerad av Drooid 2023-08-06 kl. 07:00.
Citera
2023-08-06, 07:02
Medlem
Citat:
För att förtydliga:
Skulle inte den styrda senila mannen i Washington envist skicka material och dollar skulle denna konflikt redan vara klar.

Jag kommer alltid att välja den sida som är emot USA. Den som dock gillar krig och en ostabil värld är välkommen till lag USA "the country of freedom"
Instämmer (bortsett från att jag inte ser Biden som senil, men det är inte heller han som är den politiskt drivande bakom detta krig, han är mest en skyltdocka för andra, t ex Blinken, Nuland, Lindsay Graham och andra neo-cons).

USA:s roll är helt avgörande för att resten av NATO/EU rusade upp till stöd för Kiev - när USA drar sig mot bakdörren och trappar ner sitt stöd kommer de andra också att schappa. Och USA försvarar i stort sett sina egna investeringar i Ukraina och Östeuropa: ekonomiska, militära och geopolitiska investeringar. Snacket om att man försvarar "den okränkbara nationella suveräniteten" eller FN:s principer är bara spackel.
Citera
2023-08-06, 07:13
Medlem
AlbusPercivals avatar
SLAVA RUSSIA!

Russian Ministry of Defense claimed control over Novoselivske

https://liveuamap.com/en/2023/5-august-russian-ministry-of-defense-claimed-control-over
Citera
2023-08-06, 07:17
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Tror putte satt sig själv i en sitts som han antingen måste dö eller göra något annat för att klara sig utan.

Zelensky har egentligen inget jobb att göra så fort putte flytt, han har redan gjort det han behöver för en stadig grund i sitt land, mer återuppbyggnaden som kan bli svårt ekonomiskt, putte lär inte betala en krona i skadestånd direkt

Finns ju rätt gott om frysta utländska valutor som ryssen har förvarat i väst som kan användas till detta. 218 miljarder dollar nu när jag gjorde en snabb sökning.

Sedan så skulle jag gissa på att det inte blir tal om att lätta på några sanktioner från väst så länge pissryssen inte pröjsar.
Citera
2023-08-06, 07:17
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Typiskt zeleynsky-får, ställer bara motfrågor och hävdar svävande att det går bra för Ukraina. Vid sällsynta tillfällen lyckas Ukraina ta tillbaka någon åker och ni firar då som att Ukraina skulle ha tagit sig hela vägen till den kinesiska gränsen.

Ukraina har fått:
Miljarder, Miljarder och återigen Miljarder
Vapen, utrustning, natoträning
Ryssland har fått:
Enorma Sanktioner.
Hela västvärlden emot sig
"Slut på ammunition" ett flertal ggr
De har en döende president mm. Mm.

Ändå kan inte Ukraina leverera

Som jag sagt tidigare så har jag inte särskilt stor tillit till politiker i väst, men hoppas verkligen att Donald Trump kan avsluta detta vansinne som den döende samt senila nuvarande presidenten agerat puppet åt.

Edit: Ska bli skönt att vara i den här tråden när det verkligen skiter sig för Ukraina. Jag längtar

Verkligen otippat att du är Trump-supporter. Får man gissa att du även är expert på epidemiologi och livrädd för vaccin?

Den stora frågan är dock varför du önskar Ukraina så illa? Du längtar tills det ’verkligen skiter sig’ för det fattigaste landet i Europa. Vad är du för människa?News flash: det har redan skitit sig för Ukraina. En vårvinterdag för ett och ett halvt år sedan genomförde Ryssland en brutal invasion som idag har kostat över 10 000 döda civila. Ryssland har även fört bort tusentals barn och placerat dem i ryska familjer. De föräldrarnas barn kan mycket väl ligga i massgravar med buntband runt handlederna.

Känns det bra för dig? Sånt du längtar till, vidriga människa.
Citera
2023-08-06, 07:20
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
För att förtydliga:

Hade inte Putin skickat sina trupper över gränsen skulle konflikten aldrig uppstått, vider.
Citera
2023-08-06, 07:22
Medlem
donald12s avatar
The total combat losses of the enemy from 24.02.22 to 06.08.23 were approximately:
personnel / about 249,700 (+590) persons were liquidated / persons were liquidated,
tanks ‒ 4237 (+5) units,
armored fighting vehicles / APV ‒ 8262 (+11) units,
artillery systems – 4965 (+22) units,
RSZV / MLRS – 705 (+1) units,
anti-aircraft warfare systems ‒ 466 (+0) units,
aircraft – 315 (+0) units,
helicopters – 311 (+0) units,
UAV operational-tactical level – 4126 (+10),
cruise missiles ‒ 1359 (+12),
ships / boats / warships / boats ‒ 18 (+0) units,
vehicles and fuel tanks – 7441 (+19) units,
special equipment ‒ 734 (+4).
Data are being updated.
Beat the occupier! Together we will win! Our strength is in the truth!
Citera
2023-08-06, 07:50
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunnsang
Uppdaterades från 11 till 15, raporter om drönare över ukraina och flottan har också avfyrat missiler. Halva Ukraina är rött nu på air alert. Blir intressant att se vad dom siktat in sig på
Blev visst bara en tummetott som vanligt!

En klinik för blodgivare lyckades de träffa i alla fall.

Typiskt för en rysk massattack med deras värdelösa kryssningsmissiler.

Helvete vad kass ryssen och deras vapen är?

De fattar tydligen inte att de skämmer ut sig med sina löjliga attacker?

Ingen kommer längre att köpa deras värdelösa skrot till robotar och LV
Citera
2023-08-06, 08:03
Medlem
snake65s avatar
Citat:
För att förtydliga:

Vad då? Skulle väst strunta i att att Putin och hans lakejer vill utföra ett folkmord i sann nazist anda, jävla idiot
Citera
2023-08-06, 08:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Instämmer (bortsett från att jag inte ser Biden som senil, men det är inte heller han som är den politiskt drivande bakom detta krig, han är mest en skyltdocka för andra, t ex Blinken, Nuland, Lindsay Graham och andra neo-cons).

USA:s roll är helt avgörande för att resten av NATO/EU rusade upp till stöd för Kiev - när USA drar sig mot bakdörren och trappar ner sitt stöd kommer de andra också att schappa. Och USA försvarar i stort sett sina egna investeringar i Ukraina och Östeuropa: ekonomiska, militära och geopolitiska investeringar. Snacket om att man försvarar "den okränkbara nationella suveräniteten" eller FN:s principer är bara spackel.

Så länge det fortsätter att slaktas ryzzar så spelar det ingen roll om stödet till Ukraina kommer från usa, jehovas vittnen eller lucifer him self.

Att usa skulle dra sig mot bakdörren är rent önsketänkande, som inte har nåt med verkligheten att göra. Men det är ju sällan som nåt av det ni ryzztomtar i tråden skriver har med verkligheten att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in