2023-08-04, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Tack detsamma till dig då. Läs lite av fok som faktiskt kan sådant.

Du sjuter hela tiden från höften. Prova att vara lite mindre känslostyrd.Ukrainas offensiv har kört fast. De kommer ingenstans. Till slut kommer land efter land att ledsna på sanktioner och stöd till kriget i Ukraina. Ge det nån månad till så kommer fler länder i Europa att ha backat undan beroende på inhemsk opinion.
Citera
2023-08-04, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Nu har du "missförstått" igen. Den psykotiske dvärgen i kremls anfallskrig mot Ukraina är hopplöst. Kommer aldrig att vara framgångsrikt...

Vad har din herre och härskare "uppnått" med sitt anfallskrig? Hen är paria i den civiliserade världen så länge hen lever. ryssland är paria i den civiliserade världens ögon så länge hen lever som landets diktator.

Varför önskar DU att den psykotiske dvärgen i kreml skall tillerkännas överhöghet över Ukraina (och andra länder)? Varför kan hen inte stanna inom det enorma landet rysslands gränser? Det är förvisso synd om ryssarna som tvingas leva under en narcissistisk megalomanisk psykopat, men varför vill du att andra folk skall tvingas till detsamma?

Det har jag inte sagt. Vet inte vilka folk du refererar till. Men jag hoppas att det snart bli fredsförhandlingar samt att NATO upplöses. Enda anledningen till att Ukraina får pengar av USA hela tiden är för att i princip samtliga politiker är köpta genom donationer.

Frågan är inte längre om Ukraina kommer att förlora, utan snarare när.
Citera
2023-08-04, 14:49
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Jag tror att han försöker säga att Ryssland anstränges sig att inte förstöra alltför mycket infrastruktur. Inte mer än nödvändigt.
Om vi låtsas att du har rätt (vilket du faktiskt inte har, du kan ju kolla själv vad han sagt), så kan vi skratta även åt dig. Om du nu på fullaste allvar tycker att det verkar som att Poopin ansträngt sig för att inte förstöra "mer infrastruktur än nödvändigt". Inte ett hus står kvar efter din husse folkmördaren nämligen.
Citera
2023-08-04, 14:50
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Men jag hoppas att det snart bli fredsförhandlingar samt att NATO upplöses.
Hoppet är det sista som överger människan. Kul att se att även vatniks har hopp. Tack.
Citera
2023-08-04, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Att ni orkar? Ryssland är ondskans imperium och har helt och hållet kastat av sig masken.
Ingen mer än förvirrade foliehattar tror på ert skitprat...

Prova att vara mindre känslostyrd och titta på fakta. Utvärdera varför detta krig överhuvudtaget påbörjades. Vi har en gemensam fiende och det är det stora finansbolagen med Larry Flink i spetsen som styr. Det är han som är "commander in chief". För honom är det oväsentligt vem som vinner. Bara att kriget förlängs så länge som möjligt oavsett hur många människoliv som offras.
Citera
2023-08-04, 14:54
Medlem
Citat:
Men ukraina har ju bara förluster. Allt som USA, Tyskland med fler öser in blir till skrot utan signifikanta framsteg. Förstår du nu att jag inte ser poängen med att skicka vapensystem till en hafsigt ihopsamlad arme som inte är tränade på systemen. Som dessutom har i princip noll understöd från flyg. Som går rakt in i minfält. Där deras fordon förstörs och sen får försöka ta sig igenom på fot. Det är rena självmordsuppdrag.

Ryssarna har ju 3 gånger så mycket förluster av utrustning som Ukraina.
Citera
2023-08-04, 14:56
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Jag tror att han försöker säga att Ryssland anstränges sig att inte förstöra alltför mycket infrastruktur. Inte mer än nödvändigt.
Är det därför ryssen terrorbombat civil infrastruktur i 1 års tid nu och skryter om det?

Syftet uppgavs ju dessutom att Ukrainarna skulle frysa ihjäl i vintern som var.

Ditt tramsande om att de inte vill förstöra civil infrastruktur är ju bara löjligt!
Senast redigerad av 45-75Marlin 2023-08-04 kl. 15:01.
Citera
2023-08-04, 14:57
Medlem
Citat:
Jag tror helt enkelt att hans analyser av respektive sidas styrkor och svagheter är helt opartiska. Om Ukraina hade haft övertaget så hade hans analyser speglat det. Till skillnad från många här på forumet
så är han inte känslostyrd utan kallt analytisk.

Bra att du är klarsynt för en gångs skull.
Hoppas att du kan ta till dig av hans opartiskhet.
Citera
2023-08-04, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Ryssarna har ju 3 gånger så mycket förluster av utrustning som Ukraina.

Enligt vilka källor då? Oavsett det så har Ukrainas offensiv kört fast. De kommer inte att kunna besergra Ryska armen. Det bara är så.
Citera
2023-08-04, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Vi är i stort sett oberoende från Rysslands ekonomi så invasionen av Ukraina berör inte oss i någon större grad.
Kinas ekonomi däremot, är totalt integrerad med vår. Vi har under 40 år flyttat ut i stort sett all vår tillverkningsindustri till Kina och det vet givetvis Kina om. Varken kineserna eller vi i väst har intresse av att handeln med Kina störs. Om Kinas ekonomin kollapsar, då kollapsar också vår ekonomi.

Ja, det är sant. Som det ser ut nu. En del, men långt ifrån all, tillverkningsindustri har börjat flyttas men det har inte så mycket med kriget att göra utan mera Kinas beteende under pandemin. Att vara beroende av diktaturer är sällan bra, oavsett om det gäller varor eller energi. Företag börjar så smått inse det och att låga löner kanske i alla fall inte är allenarådande.

I ett desperat försök att komma tillbaka någorlunda on topic så tror i alla fall jag att ryzzlands ekonomi redan är utdömd. Företaget jag jobbar för hade idéer om att flytta det mesta dit men sedan insåg de hur krångligt det var att exportera från ryzzland till EU och lade de planerna i en brun papperspåse och ställde den på en offentlig toalett någonstans i Sverige.

Kina har ett enormt behov av råvaror och ryzzland har ingen förädling att tala om så jag är helt övertygad om att en del områden i öst som i dag tillhör ryzzland kommer att bli kinesiska inom en inte allt för avlägsen framtid. Politiker av alla slag sitter så klart och funderar på vad som händer efter kriget och även om ryzzland är ett skitland så är det fortfarande mycket yta och enorma naturresurser. Även om det inte är ett världskrig så är det en stor händelse och precis som att det fanns ett före 1945 och ett efter så finns det ett före 2022 och ett efter.
Citera
2023-08-04, 15:01
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
undrar hur det går för ryssarna på krim efter att ukraina har "befriat" krim?

tänker på ryssarna som bodde där före 2014, övriga som kommit efteråt ska väl ukraina skicka hem till ryssland?

"Enligt folkräkningen 2001 är de viktigaste etniska grupperna ryssar (58,5 % av halvöns befolkning, borträknat det egenstyrda Sevastopol), ukrainare (24,4 %), krimtatarer (12,1 %),"

"Det viktigaste språket är ryska (77 % av befolkningen), därefter krimtatariska (11,4 %) och ukrainska (10,1 %)"

" Försök att ukrainisera regeringsarbete och undervisning har varit mindre framgångsrika på Krim "

https://sv.wikipedia.org/wiki/Krim

egentligen bryr jag mig inte så mycket, men med tanke på att ukraina ska med i eu så kan det väl vara intressant?
Tror inte att det blir några problem, finns många ryskspråkiga som slåss mot orcherna, Zelinski är ryskspråkig.
Citera
2023-08-04, 15:03
Bannlyst
Citat:
Du sjuter hela tiden från höften. Prova att vara lite mindre känslostyrd.Ukrainas offensiv har kört fast. De kommer ingenstans. Till slut kommer land efter land att ledsna på sanktioner och stöd till kriget i Ukraina. Ge det nån månad till så kommer fler länder i Europa att ha backat undan beroende på inhemsk opinion.

Vad lever du i för slags drömvärld?

Vilka militära råd tror du att de politiska ledarna får i väst, just nu, av sina respektive försvarsmakter?

Att det skulle vara ”dyrt” och ”kostsamt” att slakta ryzzar, förstöra massor av ryzk krigsmateriel och därmed trycka ner den piss-ryzzka anfalls- och invasionsförmågan till i princip noll?

Varför skulle den svenska försvarsmakten ”ledsna” på att ge stöd till Ukrainarna som förvandlar den ryska krigsmakten till ett tomt cirkustält?

En helt barock vanföreställning.

Och ”inhemsk opinion”? Tänker du att den ska öka till fördel för de sexualsadistiska ryzzfittorna? Så länge du och de andra piss-ryzzarna skriver så vrickat, så efterblivet i den här tråden och på andra sociala medier? Inte en chans!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in