2023-08-06, 01:04
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Trots allt? Tror du det råder några tvivel vad du bildar din uppfattning på?

Varför är Ukrainas offensiv en flopp? Vet de källor som bildar din uppfattning vilka mål Ukraina har med offensiven? Är offensiven slut nu, menar du?

Och om du nu vet vilka mål Ukraina hade, sätt det mot Rysslands mål med hela kriget. Vilka mål hade de? Vet du ens det? Till hur stor del är de i så fall uppfyllda?
Typiskt zeleynsky-får, ställer bara motfrågor och hävdar svävande att det går bra för Ukraina. Vid sällsynta tillfällen lyckas Ukraina ta tillbaka någon åker och ni firar då som att Ukraina skulle ha tagit sig hela vägen till den kinesiska gränsen.

Ukraina har fått:
Miljarder, Miljarder och återigen Miljarder
Vapen, utrustning, natoträning
Ryssland har fått:
Enorma Sanktioner.
Hela västvärlden emot sig
"Slut på ammunition" ett flertal ggr
De har en döende president mm. Mm.

Ändå kan inte Ukraina leverera

Som jag sagt tidigare så har jag inte särskilt stor tillit till politiker i väst, men hoppas verkligen att Donald Trump kan avsluta detta vansinne som den döende samt senila nuvarande presidenten agerat puppet åt.

Edit: Ska bli skönt att vara i den här tråden när det verkligen skiter sig för Ukraina. Jag längtar
Citera
2023-08-06, 01:05
Medlem
brunnsangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DDRTV
Hörde 11 men kanse var fler, vi får se vad som händer.

Vad Ukraina säger under attackerna och vad alla normala säger.

Yobana rosnya.

https://twitter.com/Oksii33/status/1687904504262295552

Uppdaterades från 11 till 15, raporter om drönare över ukraina och flottan har också avfyrat missiler. Halva Ukraina är rött nu på air alert. Blir intressant att se vad dom siktat in sig på
Citera
2023-08-06, 01:11
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Typiskt zeleynsky-får, ställer bara motfrågor och hävdar svävande att det går bra för Ukraina. Vid sällsynta tillfällen lyckas Ukraina ta tillbaka någon åker och ni firar då som att Ukraina skulle ha tagit sig hela vägen till den kinesiska gränsen.

Ukraina har fått:
Ryssland har fått:
Enorma Sanktioner.

Som jag sagt tidigare så har jag inte särskilt stor tillit till politiker i väst, men hoppas verkligen att Donald Trump kan avsluta detta vansinne som den döende samt senila nuvarande presidenten agerat puppet åt.

Edit: Ska bli skönt att vara i den här tråden när det verkligen skiter sig för Ukraina. Jag längtar
Fårskallen är väl du isåfall som tar fakta ut i förskott.
Man kan se hela fronten som ett enormt slagfält snarare än att fokusera på vem som tar vad och i vilken utsträckning.

Varför stöttar du Rysslands invasion av Ukraina och därmed detta krig?
Citera
2023-08-06, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Tja Nato är en försvarsallians, det enda som håller Polen tillbaka är USA. De andra baltländerna vill bara ha fred. Tror inte ens polackerna egentligen vill ha krig, men min polska kompis tycker hans land är bäst, men krig vill han inte ha.

Edit:
Även om han inte drar sig för det, blir det så blir det liksom. Jag vill inte ha det! Vi ska ha fred i vår tid och krävs det krig för att få det så ska vi ha det! Usch.

Putin hoppas att Polen ska ledsna och ta Belarus i kragen. Då kan han beordra massmobilisering både hemma och i Belarus. Han vill provocera fram en attack från Polen så nato inte kan aktivera artikel 5. Hans enda kort är att skicka mer folk än Ukraina har ammunition att döda.
Citera
2023-08-06, 01:12
Medlem
Citat:
Vi kan inte göra annat än att låta tiden ha sin gång. Redan idag är det uppenbart att Ukraina får pisk

Frågan är vad ni som helt verkar missa det går på för preparat. Vad äter ni, hur sover ni, fungerar era sinnen, syn hörsel?

Ukraina vinner mark som dom har förlorat, jag ser ingen direkt framgång för ryssland som ska vara den näst största millitären, varför förlorar dom marken dom tagit om Ukraina får pisk?
Citera
2023-08-06, 01:18
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Vi kan inte göra annat än att låta tiden ha sin gång. Redan idag är det uppenbart att Ukraina får pisk

Frågan är vad ni som helt verkar missa det går på för preparat. Vad äter ni, hur sover ni, fungerar era sinnen, syn hörsel?
Nej, det är inte alls uppenbart att Ukraina får pisk.

Med tanke på din fråga om vad vi äter och sovvanor med mera. Vad menar du? Är det en inhuman känsla att sympatisera med offret? Hur känner du när någon mördas, våldtas etc?
Citera
2023-08-06, 01:20
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Fårskallen är väl du isåfall som tar fakta ut i förskott.
Man kan se hela fronten som ett enormt slagfält snarare än att fokusera på vem som tar vad och i vilken utsträckning.

Varför stöttar du Rysslands invasion av Ukraina och därmed detta krig?
Jag kommer inte att lägga fram mina anledningar till varför jag stöttar Ryssland, du lär inte acceptera mina anledningar och jag är inte intresserad av stt höra dina.

Är Ryssland ett perfekt land? nej verkligen inte och de har en våldsam och brutal historia.

Däremot är USA värre på alla punkter och en tumregel med USA är att inget stöd eller krig kommer på grund av humanistiska eller demokratiska grunder. De lyckas dock hyfsatt bra när det kommer till använda dessa grunder som kamouflage för sina handlingar, de lyckas tyvärr i alla fall lura tillräckligt många.
Citera
2023-08-06, 01:29
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Jag kommer inte att lägga fram mina anledningar till varför jag stöttar Ryssland, du lär inte acceptera mina anledningar och jag är inte intresserad av stt höra dina.

Är Ryssland ett perfekt land? nej verkligen inte och de har en våldsam och brutal historia.

Däremot är USA värre på alla punkter och en tumregel med USA är att inget stöd eller krig kommer på grund av humanistiska eller demokratiska grunder. De lyckas dock hyfsatt bra när det kommer till använda dessa grunder som kamouflage för sina handlingar, de lyckas tyvärr i alla fall lura tillräckligt många.

För att förtydliga:
Skulle inte den styrda senila mannen i Washington envist skicka material och dollar skulle denna konflikt redan vara klar.

Jag kommer alltid att välja den sida som är emot USA. Den som dock gillar krig och en ostabil värld är välkommen till lag USA "the country of freedom"
Citera
2023-08-06, 01:29
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:

Oj. Det var ett riktigt patetiskt svar. Du törs inte ens vädra dina sanna åsikter på ett anonymt forum förutom standadiserade USA-hat. Jag försöker någonstans få dig att inse att kriget som Ryssland har initierat skapar en enorm mänsklig tragedi men du är väl för dum i huvudet för att inse det? Eller för känslokall. Eller både och. Vilket mörker att ha er som medmänniskor.
Citera
2023-08-06, 01:33
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
För att förtydliga:
Skulle inte den styrda senila mannen i Washington envist skicka material och dollar skulle denna konflikt redan vara klar.

Jag kommer alltid att välja den sida som är emot USA. Den som dock gillar krig och en ostabil värld är välkommen till lag USA "the country of freedom"
Det finns ingen envis man i USA. Supporten till Ukraina kommer från i stort sett hela den fria världen där du verkar befinna dig. Hoppas du flyttar till det råtthål du beundrar och inte parasiterar på oss i väst.
Den fria världen kommer att skicka vapen tills z-kackerlackorna knäcks och Ukraina får tillbaka sitt land.
Ganska enkel moral skräpmänniska.
Citera
2023-08-06, 02:14
Medlem
Citat:

Ukraina har fått:
Ryssland har fått:
Enorma Sanktioner.

Du vet att det är Ukraina som tar mark, även om det går långsamt? Och du vet att det är Ukraina som vinner artilleri-kriget och klarar av att störa logistik/lager?

Ukraina blir starkare för varje dag samtidigt som Ryssland blir svagare och svagare. Tiden är till 100% på Ukrainas sida.

Så, du får nog vänta på din ryska seger.
Citera
2023-08-06, 02:20
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
När man inte tror ryssen kan sjunka lägre så väljer de i natt att bomba en blodtransfusions center.
Man blir äcklig av dessa omänskliga varelser

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/onzeEB/zelenskyj-russland-har-gjennomfoert-doedelig-angrep-mot-blodoverfoeringssenter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in