2023-08-05, 19:57
Medlem
Men har verkligen Ukraina resurser att öka drönar-attackerna? Nu måste vi skilja på drönare som skall nå Moskva, dom måste förbättras kraftigt. Det behövs också luftdrönare som skall pricka Kerch-bron. Samtidigt skall sjöfarten begränsas med drönare som är en sorts snabbgående båtar.

Tillverkningen måste dessutom ske på många ställen som är skyddade så inte GloboHomo-federationen stör ut produktionen.

Men jag förstår att Ukraina försöker och det har utvecklats positivt. Det kan vara ett sätt att vända den passive bögen mot den ryska ledningen.

Beträffande dom nya bilmodellerna som skall introduceras i Ryssland blir det väl två modeller? Den mer lyxiga modellen är LADA PRIDE, den enklare modellen är LADA TRANS. Sistnämnda är en kombi... ....
Citera
2023-08-05, 20:01
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Jag har förstått att du vill att Ukraina ska förlora.
Där har du Macgregor och Kreml samma tankar.

Även att du anser att de förlorar, även om tiden talar för något annat. Inte minst utvecklingen de senaste 8 månaderna.

Kan du förklara hur det kommer sig att Ryssland hotar med med kärnvapenanvändning, om det går bra för Ryssland?

Han ska också fråga sig varför Putin numera är så intresserad av att diskutera fred. Putin hade chansen vid krigets början, men då var han ju så inne på att ta Kiev. 250.000 ryssar har avlivats sedan dess. Nu är Ukraina i överläge.
Citera
2023-08-05, 20:01
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Lite klent på 1 vecka
Citat:
SBU:s sammanställningar över vad de förintat under veckan brukar ge förhöjd helgstämning:
2 stridsvagnar
1 luftvärnssystem Osa
1 BMP
1 MTLB
1 ingenjörsenhet
7 personbilar
1 ammunitionslager
1 videoövervakningssystem
ryska positioner med 20 ryska soldater
Citera
2023-08-05, 20:07
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Han ska också fråga sig varför Putin numera är så intresserad av att diskutera fred. Putin hade chansen vid krigets början, men då var han ju så inne på att ta Kiev. 250.000 ryssar har avlivats sedan dess. Nu är Ukraina i överläge.
Festen är inte direkt slut utan de skeppar in mer kött för att proppa puuutins image med deras senaste sto hoj, elekronisk inkallelse.....

Fucking jävla idioter...
Citera
2023-08-05, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Du vill tydligen att Donbas ska etniskt rensas på majoritetsbefolkningen.
För ryssarna i Donbas är det bättre att få tillhöra Ukraina än den ryska diktaturen som skulle förtrycka dem.

Jag tror att du är fel person att ha en åsikt i frågan. De som bor i Donbas har röstat om saken och det rakt motsatt åsikt. Dom såg fram emot att återförenas med moderlandet.
Citera
2023-08-05, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Jag tror att du är fel person att ha en åsikt i frågan. De som bor i Donbas har röstat om saken och det rakt motsatt åsikt. Dom såg fram emot att återförenas med moderlandet.

Rösta under tvång är inte direkt rösta.
Du vet själv vad som händer med alla som säger emot rysslands diktatur
Citera
2023-08-05, 20:16
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ahh med en folkomröstning med printade och färdigställda valsedlar? Vem försöker du lura ditt vrak?
Citera
2023-08-05, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Jag har förstått att du vill att Ukraina ska förlora.
Där har du Macgregor och Kreml samma tankar.

Även att du anser att de förlorar, även om tiden talar för något annat. Inte minst utvecklingen de senaste 8 månaderna.

Kan du förklara hur det kommer sig att Ryssland hotar med med kärnvapenanvändning, om det går bra för Ryssland?

Man vet aldrig va galningarna i USA hittar på. Kanske förmår dom Ukraina att attackera långt in i Ryssland. Då är all bets off. Det eller de länder som har möjliggort det kommer naturligtivis att drabbas av någon form av vedergällning. Sen om det är kärnvapen eller inte. Vad vet jag. Det beror på hur allvarligt skadat Ryssland har blivit. Bråka inte med den ryska björnen.
Citera
2023-08-05, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Rösta under tvång är inte direkt rösta.
Du vet själv vad som händer med alla som säger emot rysslands diktatur

Så du ifrågasätter resultatet av omröstningarna?
Citera
2023-08-05, 20:21
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:

Miss där. De fick inte lov att rösta om att "återförenas" med Ryssland, utan bara vad den ryska ockupantmakten lät dem rösta på, dvs att rösta ja till de självständiga låtsasrepublikerna DPR/LPR.
Citera
2023-08-05, 20:21
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

De i Donbass har inte röstat om saken. Var har du fått det ifrån?

Eller syftar du på teaterföreställningen med de falska folkomröstningarna - som alla vet är fejk?
Citera
2023-08-05, 20:22
Medlem
Citat:
Så du ifrågasätter resultatet av omröstningarna?

Det va ingen legitim omröstning så jag behöver inte ifrågasätta alls, jävla kalle anka röstning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in