2023-08-05, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denno
Men nog finns det plats även för nybörjare.

Håller med. DS är inte bara för BDSM-eliten, finns många användare som bara är lite allmänt nyfikna. Jag tycker också att kulturen generellt är välkomnande för nybörjare så länge de låter bli vissa klavertramp, framförallt fulraggande.

Citat:
Men visst, många vill nog ha någon dom slipper lära upp. Då pratar jag om undergivna som söker dominanta.

Precis, helt olika beroende på om man är ug/dom. De flesta undergivna vill träffa någon med erfarenhet, medan dominanter ofta gillar att lära upp nybörjare. Skiljer sig mellan könen också: dominanta kvinnor är sällan intresserade av gröna ug-män, och ug-män brukar inte ha lyxen att välja överhuvudtaget.
Citera
2023-08-05, 19:44
Medlem
Citat:
Är faktiskt med i minimalt med nätverk. Tror jag är med i kanske 15st.
Politik är inte ett av dessa. Finns bättre plattformar (tex flashback) för att prata politik.
Och om det är möjligheten att vara kritisk till massinvandring som bromsar din framgång på ds, ja då är det väl politiskt korrekt då.

Så du förstår ändå att DS är ett PK forum vänsterblivenhet det är bra
Citera
2023-08-05, 20:01
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acke.nordkvist
Jag lider med dig, men det är ju så världen fungerar, så vad jämför du med? Finns det något annat ställe där man enkelt klickar hem tjejer utan att behöva "sliska sig fram" med "långa texter" eller motsvarande? (Kontant betalning räknas inte.)

Jag råkar ha några kontakter på andra sidan staketet, och de är lika frustrerade som du men av motsatt anledning. Om en tjej skriver att hon gillar att bli fastbunden i sängen så är det oftast underförstått att hon gillar det med rätt person, någon som hon tycker om och känner sig trygg med. Sen får hon säckvis med PM från okända snubbar som inte fattar varför hon inte vill ses samma kväll och ha sex "för vi gillar ju samma saker". Förväntningsklyfta deluxe.

Personligen var det inte riktigt den vinkeln som gjorde att jag tog bort det. Jag lyckades få kontakt med en del tjejer, men visste att det skulle krävas tid. Det jobbiga var mest att jag som under transspektrat skrev att jag var intresserad av endast tjejer men hade en stor mängd kåta pojkar/män/gubbar som kommenterade på mina bilder. Inte OK!

Citat:
Det absolut lättaste sättet att träffa en tjej på DS är att intressera sig för henne som person. Det är tyvärr svårt att fejka och kräver mycket tid och engagemang, så om man inte kan uppamma ett sådant intresse får man bättre resultat på Body Contact eller krogen.

Det är såklart bättre för oss som är fake, vi kan roffa åt oss storkåvan och fucka alla. Dom tror på det medans vi knullar dom.
Citera
2023-08-05, 20:05
Medlem
Dennos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRNG
Så du förstår ändå att DS är ett PK forum vänsterblivenhet det är bra

Är det viktigt för dig att diskutera ditt motstånd till invandring? Är der vad som definerar dig som person?
Citera
2023-08-05, 20:05
Medlem
VildaRonjas avatar
Jag var aktiv på DS för några år sen med min partner. Det var väldigt kul med evenemang och var härligt att kunna skriva med andra kvinnor om sådant jag inte kände att jag kunde prata med mina vänner om. Gillar att det är helt fritt och öppet.
När jag var med som singel så var det mindre givande däremot, men det finns absolut erfarna trevliga män där. Men många som mest var där för att få förverkliga sina fantasier och kändes plågsamt desperat och obekvämt när dem försöker tvinga fram något...
Så jag kommer nog bli medlem igen när jag är i en relation igen.
Citera
2023-08-05, 20:12
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Finns väldigt mycket nybörjare på ds.
Men visst, många vill nog ha någon dom slipper lära upp. Då pratar jag om undergivna som söker dominanta.
Men nog finns det plats även för nybörjare.

Men det genomskådas rätt snabbt när en person bara är där för att ligga. Och många är inte på ds för att ligga. Och även om dom är det så krävs det ju lite finess.
Det är ju lite av utmaningen.

Jo men nu frågade jag ju om det snarare är mer ett community för såna som redan kan sitt shit, och inte lika vänligt för såna som vill prova sig fram på sidan och experimentera. Typ att det är bättre att redan ha 10 bra bilder från början, än att ladda upp 100 mediokra, halvdåliga med tidens gång?

Försök förstå lite bättre vad jag skriver, snälla!
Citera
2023-08-05, 20:14
Medlem
Citat:
Är det viktigt för dig att diskutera ditt motstånd till invandring? Är der vad som definerar dig som person?

Det var du drog upp det som ett exempel, Att kunna uttrycka sig fritt oavsett om man är höger eller vänster är viktigt för folk, det tråkiga är när personer som du antar att alla som inte tänker som dig är rasister, homofober osv som du så fint skrev.
Senast redigerad av AverageRNG 2023-08-05 kl. 20:18.
Citera
2023-08-05, 20:40
Medlem
Dennos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.
Jo men nu frågade jag ju om det snarare är mer ett community för såna som redan kan sitt shit, och inte lika vänligt för såna som vill prova sig fram på sidan och experimentera. Typ att det är bättre att redan ha 10 bra bilder från början, än att ladda upp 100 mediokra, halvdåliga med tidens gång?

Försök förstå lite bättre vad jag skriver, snälla!

Bra bilder är alltid bra bilder. Ett galleri fyllt med smörja är ju totalt ointressant.
För egen del försöker jag alltid lägga upp bra bilder av det jag gör.
Även om jag på inget sätt är en fotograf.

Jag skulle säga att alla har en plats på ds. Det är så stort att om nybörjare inte hade någon plats hade det nog dött för längesedan.

Finns det en elit? På sätt och vis finns det väl det. Men det är små ringar i ett stort hav. Oftast anses dom som är ute på träffar osv få sina åsikter att väga tyngre bland massan. Just för att dom inte är en anonym profil som ingen känner. Som i alla sammanhang gäller det att göra sig ett namn. Det kan man göra på flera sätt.
Citera
2023-08-05, 20:43
Medlem
Dennos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRNG
Det var du drog upp det som ett exempel, Att kunna uttrycka sig fritt oavsett om man är höger eller vänster är viktigt för folk, det tråkiga är när personer som du antar att alla som inte tänker som dig är rasister, homofober osv som du så fint skrev.

Är det verkligen viktigt för folk?
För mig ör det totalt oviktigt inne på ds. Eller ja, jag skriver om saker jag tycker. Saker som kanske inte gör sig i nätverk skriver jag i mina egna dagböcker. Så slipper man hänga upp sig på nitiska moderatorer eller ägare av specifika nätverk.
Citera
2023-08-05, 21:31
Medlem
Liletts avatar
Citat:

Du verkar sakna förståelse för oliktänkande.
Vad definierar oss som personer där öppenhet ska råda?
Du låter som du är ny på DS och ska framstå som deras språkrör.

Du svänger och pudlar i dina uttalande. ”Då är det väl det”. Veliga personer har ingen större chans därinne, det ger inte den trygghet många eftersträvade.
Sen är inte DS öppet för alla. Det är floskler. Vet flera som fort lämnat men du kanske inte vet skillnad på hur olika kön behandlas därinne. Vad sedan ”bra bilder” är framstår som en oklar definition.

Alla är inte heller antingen dom eller ug.
Glöm inte de som switchar eller har sina fetischer,
samt andra preferenser.

..Skriver en del i sina profiler numera att de hänger härinne? Lol…
Senast redigerad av Lilett 2023-08-05 kl. 21:54.
Citera
2023-08-05, 22:37
Medlem
Dennos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Du verkar sakna förståelse för oliktänkande.
Vad definierar oss som personer där öppenhet ska råda?
Du låter som du är ny på DS och ska framstå som deras språkrör.

Du svänger och pudlar i dina uttalande. ”Då är det väl det”. Veliga personer har ingen större chans därinne, det ger inte den trygghet många eftersträvade.
Sen är inte DS öppet för alla. Det är floskler. Vet flera som fort lämnat men du kanske inte vet skillnad på hur olika kön behandlas därinne. Vad sedan ”bra bilder” är framstår som en oklar definition.

Alla är inte heller antingen dom eller ug.
Glöm inte de som switchar eller har sina fetischer,
samt andra preferenser.

..Skriver en del i sina profiler numera att de hänger härinne? Lol…

Du får väl tycka vad du vill. Frågan var väl hurvida det var viktigt att få uttrycka precis vad man vill. Jag anser att du får det. Men man kan ju göra det på olika sätt.

Är det sedan viktigt för mig att just på ds prata om massinvandringen? Nä det kan jag inte påstå. Att DS dessutom bygger på att man ska respektera varandra och andra människor och inte sprida hat i form av raaism, homofobi och allt vad det nu är. Ja det är ju något man får rätta sig efter. Gilla det eller lämna.

Jag har varit på ds sedan 2006 så har hunnit med en hel del. Du behöver inte vara orolig hur mitt sätt att leva ut tar sig form. Jag saknar inte intresserade personer.

Bra bilder är en oklar definition ja. Allt handlar ju om vad du vill visa. Vad ditt mål med bilderna är. Jag är inte här för att ge dig en handbok i hur du ska lyckas på ds.

Men faktum kvarstår, för mig är ds hiss. Har gett mig mycket under alla dessa år.

Även om man periodvis har behövt ta pauser pga att man tröttnar på folk.
Citera
2023-08-05, 22:51
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Du får väl tycka vad du vill. Frågan var väl hurvida det var viktigt att få uttrycka precis vad man vill. Jag anser att du får det. Men man kan ju göra det på olika sätt.

Är det sedan viktigt för mig att just på ds prata om massinvandringen? Nä det kan jag inte påstå. Att DS dessutom bygger på att man ska respektera varandra och andra människor och inte sprida hat i form av raaism, homofobi och allt vad det nu är. Ja det är ju något man får rätta sig efter. Gilla det eller lämna.

Jag har varit på ds sedan 2006 så har hunnit med en hel del. Du behöver inte vara orolig hur mitt sätt att leva ut tar sig form. Jag saknar inte intresserade personer.

Bra bilder är en oklar definition ja. Allt handlar ju om vad du vill visa. Vad ditt mål med bilderna är. Jag är inte här för att ge dig en handbok i hur du ska lyckas på ds.

Men faktum kvarstår, för mig är ds hiss. Har gett mig mycket under alla dessa år.

Även om man periodvis har behövt ta pauser pga att man tröttnar på folk.

Ta nu inte i från tårna. Behöver inte dina handböcker för att ”lyckas”, återigen ger du ett nybörjar-intryck. Patetiskt uttryck och är
fullt nöjd utan sekten.
Varför skulle jag oroa mig för din utlevnad, med hand-cuffs och alla dina ”bra bilder” ..

..Jag vet att jag får tycka vad jag vill oavsett vad du ”anser”. Bespara mig de uttalanden.

Hur var det med Flashback på sekt-sidan?
Missade du den frågan..du som nu nämnt flera gånger att du varit där sedan -06..då har det inte undgått dig att flera med självskadebeteende tar sig in på DS. Eller du har inte sett alla som definitivt inte bör vara därinne med sin psykiska ohälsa?

Diss!
Senast redigerad av Lilett 2023-08-05 kl. 23:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in